hmmm in drenthe weet ik niks. vrije sector ook niks? Hier in de buurt wordt redelijk nog wat vrije sector aangeboden toch?
ik zou me inschrijven bij Lefier en Domesta (zijn woningstichtingen) of via de makelaar naar particuliere huurwoningen (zijn in Emmen zo rond de 650 euro dacht ik).
vergeet ook niet als je naar een nieuwe gemeente gaat wonen ook naar je financiele situatie te kijken. ik lees niets over werk en verplichtingen maar als jullie een uitkering krijgen en je gaan inschrijven bij een nieuwe gemeente kan daar ook heel veel rompslomp van komen.
als je niet heel kieskeurig bent over de woonplaats dan kun je ook de verschillende woningstichtingen bellen en vragen waar ze per direct woningen te huur hebben. Zijn er echt genoeg die leegstaan. Kun je je van daaruit orienteren op de juiste woonplaats en dan daar gericht reageren. Vaak heb je dan binnen een jaar echt wel een woning.
www.site-woondiensten.nl Deze doen per inloting. Wij hadden binnen 6 weken een woninig. Ze zeiden des tijds (8 maanden geleden) dat je binnen ongeveer 14x reageren een woning toegewezen zou krijgen.
Wij wonen in stadskanaal(grenst aan drenthe) en we hebben een huurwoning van lekker. Die verhuurt ook in drenthe. Kun je via funda ook niks vinden?
dan hoop ik dat je vriend snel ander werk vindt, vind het knap van jullie dat jullie de stap durven te wagen om ergens anders helemaal overnieuw te beginnen.
tja het moet wel mijn zoontje gaat er aan onder door hij slaapt totaal niet en wehebben geen kamer meer over hij slaapt bij ons het kan gewoon niet meer.. ga nog 1 keer proberen urgentie te krijgen maar weinig hoop