Dit is duidelijke informatie.... heb idd op deze website de domeinen kunnen checken... ik ga ff die voorwaarden lezen...en dan ga ik daar mee aan de slag... Is iig weer iets wat ik alvast zelf kan doen. Ik heb gesprek met wijkagent, daar hij mijn persoonlijke situatie met ex van a tot z kent, en mij al vele malen met succes geholpen heeft, dus heb wel vertrouwen in deze. Ik zal dan idd ook even goed bekijken waarvan ik nu aangifte ga doen... ofwel de juiste bewoordingen vinden ... Tx
Je loopt achter, Devilschase. Zie Wetboek van Strafrecht, Tweede Boek (Misdrijven), Titel XII (Valsheid met geschriften, gegevens en biometrische kenmerken, Artikel 231a en b. Hierbij citeer ik artikel 231b: Hij die opzettelijk en wederrechtelijk identificerende persoonsgegevens, niet zijnde biometrische persoonsgegevens, van een ander gebruikt met het oogmerk om zijn identiteit te verhelen of de identiteit van de ander te verhelen of misbruiken, waardoor uit dat gebruik enig nadeel kan ontstaan, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste vijf jaren of geldboete van de vijfde categorie. Meer informatie, die ik op internet heb gevonden: Is het aannemen van een andere identiteit op internet strafbaar? In mei vorig jaar is een wet aangenomen die stelt dat elke manier van identiteitsfraude zal worden bestraft. De wet van minister Opstelten betreft allerlei soorten fraude: het gebruiken van een naam, bijnaam, digitale account, woonadres of telefoonnummer vallen allemaal onder de regeling. Daarbij is men ook gerechtigd om identiteitsfraude die met reizen te maken heeft te straffen en wel met een gevangenisstraf van ten hoogste vijf jaren of geldboete van de vijfde categorie. Hulp bij fraude Minister Plasterk van Binnenlandse Zaken heeft een tip voor mensen die denken dat ze slachtoffer zijn van ID fraude. Ze kunnen zich wenden tot het CMI, het Centraal Meld- en informatiepunt Identiteitsfraude en -fouten. Als u een melding doet bij het CMI, krijgt u een analyse van uw situatie en van de gevolgen van de fraude. U krijgt advies over welke stappen u het beste kunt nemen. Ook krijgt u advies over het voorkomen van identiteitsfraude. Als u er met de betrokken instanties niet zelf uitkomt, kan het CMI bij veel partijen aandringen op afhandeling. Identiteitsfraude | Onderwerp | Rijksoverheid.nl Wat doe ik als ik slachtoffer ben/denk te worden van identiteitsfraude? - Doe direct aangifte bij de politie wanneer u slachtoffer bent van identiteitsfraude. - Meld het bij uw bank of creditcardmaatschappij wanneer u vermoedt dat u slachtoffer bent van identiteitsfraude. U kunt ook uit voorzorg uw bankpasjes en creditcards blokkeren en nagaan of er al ongebruikelijke transacties hebben plaatsgevonden. - Maak kopieën van uw correspondentie. Bewaar altijd goed de correspondentie tussen uzelf en het bedrijf of instelling waarmee u problemen hebt. Dit kunt u later als bewijsstuk indienen. - Meld uw slachtofferschap bij het Centraal Meld- en Informatiepunt Identiteitsfraude en -fouten (CMI). - Informeer incassobureaus of deurwaarders dat u aangifte deed van identiteitsfraude of een melding bij het CMI hebt ingediend. Geef deze bureaus een kopie van uw aangifte en informeer hen waar eventueel bewijs mogelijk te verkrijgen is. Identiteitsfraude | politie.nl
Graag gedaan. Het gaat er niet om waar je aangifte van gaat doen, maar waar je aangifte van kán doen.... Alle wetsartikelen zitten zo divers in elkaar gedraaid dat een feit alle( of bijna alle bij een "OF/DANWEL"wetsartikel) bestandsdelen uit een wetsartikel moet bevatten. Anders heb je niets. Succes en laat je even weten hoe en wat?
Ja, dat klopt, alleen moet er dan wel een bepaald nadeel ontstaan voor diegene van wie die daadwerkelijke gegevens zijn.... Ik citeer van dezelfde link als jou: Wat gebeurt er als ik aangifte doe van identiteitsfraude? U kunt niet online aangifte doen van gevolgen van identiteitsfraude. U moet dus naar het politiebureau komen. Maak daarvoor een afspraak via 0900-8844, of kom langs. Doet u aangifte? Neem dan zoveel mogelijk documenten mee die uw verhaal ondersteunen. Voorbeelden zijn: brieven van deurwaarders, reisdocumenten waaruit blijkt dat u ergens anders was. Vertel uw verhaal bij de politie aan de hand van gebeurtenissen en feiten. Neem getuigen mee. Een strafbaar feit staat in het Wetboek van Strafrecht. Identiteitsfraude staat niet in dit wetboek. Wel de gevolgen daarvan, zoals oplichting, valsheid in geschrifte en dergelijke. Doe dus aangifte van één van deze strafbare feiten. Is er geen strafbaar feit gepleegd met behulp van identiteitsfraude? Dan heeft aangifte doen weinig zin. Identiteitsfraude | politie.nl
Er staat "enig nadeel kan ontstaan", niet "enig nadeel is ontstaan". Achterhaalde informatie. Het staat nu dus wel in het wetboek van strafrecht.
Ik heb iig naar dat sidn gemaild, met wat ik idd kan doen, en hoe ik er achter kan komen welke websites nog meer op mijn naam staan. Kan maar beter de hele lijst compleet hebben. De websites varieren, van reparatie tot stichting.. excursies, tot vakanties... heel divers iig... durf ff niet de linken online te zetten,.. maar het is iig op de stichting na, manieren om geld te verdienen Edit... Nadeel zou kunnen zijn als uwv er achter komt, dat t op mijn naam staat, dat mijn uitkering/wia gestopt wordt etc ivm fraude...
Heb je je ex gevraagd waarom hij het niet op zijn eigen naam heeft gezet? Ik kan me niet voorstellen dat het legaal is, als je iets onder iemand anders z'n naam registreert.
Dat klopt. Het nadeel kán ontstaan. Maar als er alleen een website wordt gemaakt op haar naam, welk nadeel kan er dan ontstaan voor haar? Daarom vroeg ik ook: Om wat voor websites gaat het? Het gaat er niet om dat de nadelige gevolgen al zíjn ontstaan, maar kunnen ontstaan zoals jij aangeeft. Als er vanuit haar naam geen feiten worden gepleegd zoals bepaalde spullen aanbieden of wat dan ook, maar alleen gebruikt wordt om een website te openen, is er op dat moment niets aan de hand waardoor er nadeel kan ontstaan. Worden haar gegevens gebruikt om spullen aan te bieden welke na betaling dus bijvoorbeeld niet geleverd worden, dan kan er wel degelijk nadeel ontstaan, en dan kun je dus wel aangifte doen.
Het lastige aan communiceren is dat ik al een dossier heb liggen bij politie... stalking etc... hij doet dit bewust om zich zelf schoon te houden daar hij met zw uitkering loopt Zo is hij niet te traceren zeg maar
Als het websites zijn om geld mee te verdienen wat dan op jouw naam komt, gebruikt hij dan wel zijn eigen bankrekeningnummer? Dat valt natuurlijk makkelijk te achterhalen.
Iig niet mijn rekening nummer, dat scheelt al vast... maar hoe hij dat alles doet? Dat weet ik niet.. kan geen bank gegvens zo 123 vinden op de sites.... Die stichting site vind ik ook een lastige... want das der een die tegen bjz en zo ingaat... wat dus veel onrust kan zaaien.... en tja dan kunnen ze mijn naam vinden... dat vind ik eng
Als iemand onder jouw naam vreemde uitspraken te grabbel gooit waardoor jij in je goede naam en eer kan worden aangetast heb je al een strafbaar feit. Daarbij gebruikt hij dus jouw naam om daarmee geld te verdienen waardoor en nadeel kan ontstaan voor jou ivm je uitkering. Je moet dus even met een wijkagent die jullie hele verhaal kent om de tafel en san samen kijken welke gevolgen het heeft voor jou en welk strafbaar feit daaraan gekoppeld kan worden waardoor het nadeel kan ontstaan..
Dit dus absoluut NIET doen, voor je het weet heb je ook nog eens een aangifte wegens laster tegen je. Heel dom advies. Aangifte doen, UWV inlichten en het verder aan de politie overlaten.
Zo lang als je geen namen noemt. Valt er niets te bewijzen dat het om die persoon gaat. Helaas ervaring mee ik kon geen aangifte doen omdat ik niet met naam genoemd werd
Daarvoor heb ik ook gebeld, om ze off line te halen, echter wordt dat geweigerd omdat ik geen contact persoon ben... Dat is t vage er aan.... Inmiddels heb is er op ip adres gegoogled, en er komen 34 websites naar boven... dus moet nog uitzoeken welke nog meer op mijn naam staan... ben nog wel ff zoet
Je kunt zien wie de contactpersoon is. Die kan ze voor je offline halen. Daar moet je contact mee opnemen. Meestal een bedrijf waar je domein kunt registreren, zoals mijndomein. Isdn kan het niet voor je doen.