Als je kindje in het water gaat met zo'n pakje drijven ze dan op hun buik/rug of kunnen ze dan ook makkelijk verticaal in het water drijven? Dus voetjes naar de bodem en hoofd boven water zeg maar....
In het ondiepen kunnen ze gewoon recht op staan. Drijven is eigenlijk gewoon hoe ze ter water gaan maar omdat onderlichaam zwaarder is dan alleen hoofd drijf je wat schuin waardoor hoofd altijd boven water blijft ondanks rug of buikdrijven. Echt rug of buikdrijven moeten ze leren met zwemles Deze pakjes krijgen de kindjes bij ons op zwemles en langzaam aan verdwijnen kurken in rug en daarna ook in buik ( of andersom) en op den duur zonder pak.
Ik zat te denken om zo'n pakje te kopen voor op vakantie. Mijn dochter is 2.5 jaar dus wil graag dat ze juist niet plat op haar buik blijft drijven maar rechtop
Wij hebben hem ook en ik ben er niet helemaal tevreden over. Als hij in wat dieper water naast ons is, rechtop in het water, gebeurd het wel eens dat hij ineens voorover met zijn hoofd onder water ligt. Dat is ons nu al een paar keer overkomen, levensgevaarlijk. Dat zou met bandjes nooit gebeuren. Aan de andere kant, in het peuterbadje is het wel heel fijn. Dan kan hij helemaal vrij spelen, niks zit in de weg. De zwembandjes doen hem pijn. Kortom, je moet altijd oppassen, maar met dit ding extra. Ik raad hem niet aan.
Mijn zoontje heeft m ook, hij doet aan overlevingszwemmen. Met dit drijfvest moet je wel bewegen, anders 'zink' je toch echt. Ze kunnen er zowel rechtop mee, maar hij gaat toch echt meer zwemmend zijn gang hoor. Met vlindertjes om de armen blijf je ook drijven, ook als je niks doet. En ben je altijd rechtop in het water. Op deze leeftijd zou ik gewoon voor vlindertjes gaan, is makkelijker voor ze.
ik heb voor allebei onze zoontjes de puddle jumper de luxe. ideaal! oudste zwom vorig jaar helemaal zelf van voor naar achter en terug. jongste is nu 10.5 kg dus die woog toen nog minder (omdat ze zeggen 15kg tot 30!?) maar dat ging dus toen al super
De easyswim fun is ook bedoeld om te leren zwemmen. Dat betekent dat ze gemaakt worden om te kunnen drijven maar ook zo dat je kindje er zelf bij moet werken om boven te blijven, vanmiddag nog gehoord van een zwemleraar. Het is dus niet helemaal vergelijkbaar met zwemvleugels
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik dus maar een jaartje wacht en dit jaar voor de zwembandjes ga en zo'n ring...