Beste leden sinds een tijdje krijg zie ik steeds filmpjes voorbij komen op insta van thermomix tm6 en ik twijfel heel erg of het apparaat het aanschaffen waard is? Zo te zien kan je er alles in koken/bakken/stomen/hakken en lijkt het een ideale hulpje in de keuken, tijd- ruimte en energiebesparend, maar er hangt ook een prijskaartje aan. Dus…iemand op zp (positieve of negatieve)ervaring mee en is het z’n geld waard of staat ie na een paar keer gebruiken ergens te verstoffen?
Ik heb overwogen om hem te kopen, en uiteindelijk gekozen voor een gelijksoortig apparaat van een ander merk. Onderstaand artikel heb ik gebruikt om een knoop door te hakken. En daarbij vond ik de Magimix cook expert ook met honderden euro’s korting op Coolblue. Of eigenlijk was het een zgn tweedekans artikel. Hij staat nu al een tijd op mijn aanrecht en ik vind hem nog steeds fantastisch. Ik ben eigenlijk een luie kok en word heel blij van de nauwkeurige verwarmingsfunctie. Zo maak ik regelmatig zelf roomijs. En dat lange geroer en de temperatuur in de gaten houden als ik de crème anglaise maak, is hiermee niet meer nodig. Ik mik alles in dat apparaat en hij doet de rest. Het mengsel kan niet te warm worden, waardoor er roerei in komt, ideaal! En zo maak ik ook vaak cremeux, lemon curd, etc. Ook hier maak ik dankbaar gebruik van de temperatuur instelling. En soms heb ik nog wat restjes groente, dat mik ik dan in dat apparaat. Laat het even aanfruiten. Dan bouillon erbij, nog even pruttelen en daarna blenderen. Echt top! Dus ik kan je niet per se de thermomix aanraden, maar in ieder geval wel het type apparaat. https://wateetons.com/2017/01/30/wateetons-testkeuken-magimix-cookexpert-vs-thermomix-de-strijd-der-titanen/
Alles in 1. Klinkt goed. Maar moet je dan steeds alles eraf halen om weer iets anders te doen? ( ik kende dit helemaal nog niet)