Oorontsteking zonder pijn? Kan dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door prinses, 27 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Vanochtend ging ik mijn oor schoonmaken met aan wattenstaafje, en zag tot mijn verbazing bloed en vocht. Ik ben al wel een tijdje verkouden, mijn trommelvlies kraakte af en toe, en ik had de indruk dat mijn gehoor achteruit ging. Maar ik heb geen pijn. Nu niet en ook niet gehad. Zou ik dan toch een oorontsteking kunnen hebben?
    Ik ben al mijn hele leven chronisch oorpatient, maar de laatste jaren heb ik er eigenlijk geen last meer van gehad.

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    zou je niet gewoon je oor moeten laten uitspuiten??? dat had ik dus vroeger ook mijn gehoor werd slechter en als ik met wattenstaafje pullikte dan kwam der heel veel smeer uit (sorry voor gore verhaal)
    maar als ik het liet uitspuiten was ik meteen overal van af... ook van het gekraak

3. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Heb het wel vaker gehoord dat iemand een oorontsteking heb, maar geen pijn.
    Maar bij een ontsteking heb je meestal wel koorts of verhoging

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Mmm, ik ben sowieso van plan om even langs de huisarts te gaan. Dan kan er gebeuren, wat er moet gebeuren. Uitspuiten zou inderdaad ook kunnen.

5. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ik ben ook mijn hele leven al een oorpatient, en je kan idd een oorontsteking hebben zonder pijn en ook zonder koorts.
    ik had een keer een ontsteking te pakken maar merkte er niks van.
    ik zou zeker even lang de HA gaan, succes en ik hoop dat je er snel vanaf bent!

6. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Wattenstaafjes kun je beter niet gebruiken BTW;) ik heb nu voor de 3e keer een dubbele oorontsteking,zonder pijn wel met jeuk,slechter horen en krekend trommelvlies.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik dacht dat ze dat hele uitspuiten niet echt meer deden....
    Wattenstaafjes zijn inderdaad niet aan te raden (ben er zelf dagelijks mee te vinden...verslavend?).

Succes Prinses!

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hahahaha, ik wist wel dat de opmerking
    over de wattenstaafjes zou komen. Ik weet ook dat het slecht is, maar het lijkt wel een verslaving. Ik vind het soms heerlijk om te pulken.:D

Thx dames voor de antwoorden. Ik bel morgen gelijk even. Onze zoon heeft het vanavond ook ineens benauwd, dus dan kan ik zijn longen ook even laten luisteren. Twee vliegen in 1 klap.

9. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    Hoi,

mijn man heeft vaak oor ontsteking en hij merkt er vaak niks van,, misschien wat meer druk die erop staat,, vaak zie ik het juist doordat zijn oorschelp er droog uitziet of dat hij meer oorsmeer heeft dan normaal en donker, dan heeft hij wel zijn oren schoongemaakt maar binnen een uur zie je het zitten ( ba ba ;)

mocht het niet vanzelf over gaan dan kan je wat hallen bij de drogist ervoor

xxxjes Bolly;)

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Prinses,
    Ik gebruik echt dagelijks wattenstaafjes en heb dus NOOIT oorontsteking.
    Tis hier dus ook gewoon een tic :S

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Als ik oorontsteking blijk te hebben, dan dring ik toch echt aan op een kuurtje. Ik heb al zoveel ervaring met ooronsteking (helaas), dat ik wel weet dat het bij mij erg moeilijk over gaat.

Ik denk ook dat wattenstaafjes geen oorontsteking veroorzaken. Ik kan me wel voorstellen dat je de troep in je gehoorgang duwt, maar met een bepaalde draaibeweging bereik ik alle plekjes, volgens mij.;)

12. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Mijn trommelvlies was wel iets onrustig, maar geen ontsteking. Het bloed en de troep kwam van een steenpuist:$, die in mijn gehoorgang zit. Hahahahaha! Vandaar dat ik minder hoor, die sluit natuurlijk de hele boel af.;):D

13. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    getsie hoe krijg je daaaar nou een steenpuist brrrr
    Nou ja gelukkig had je geen last van die steenpuist !!!

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    IEUW!! hahahahahaha

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Vanochtend weer naar de huisarts gewees, omdat de klachten niet verdwijnen. Nog steeds zit de steenpuist er (gehoorgangfurunkel). Ik heb een antibioticakuur(4 pillen per dag, 7 dagen lang) gekregen.:$ Ja, ja voor een puist. Nou eigenlijk voelt het niet helemaal goed om deze te gaan slikken. Toen ik net ging googelen zag ik ook dat ze meestal oordruppels voorschrijven en bij koorts een antibioticakuur. En koorts heb ik niet. Ik zit nu een beetje in dubio. Zal ik toch nog eens naar de huisarts bellen om te overleggen? (Ik had vanochtend namelijk een huisarts in opleiding, die een beetje onzeker overkwam). Wat zouden jullie doen?

16. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Gewoon bellen meid, al is het om je zelf gerust te stellen. Beter 10x teveel dan 1 x te weinig. Daarna kan je desnoods gelijk beginnen met ze te slikken maar dan hb je er tenminste wel een fijngevoel bij

hihi doe ik vaak als iemand anders dan de eigen kinderarts van Batuhan medicijnen voorschrrijven :D

Hoop dat je er snel van af bent meid.

17. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik zou ze wel slikken, je hebt er zo te lezen al een tijdje last van en een steenpuist is ook een ontsteking.

18. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Misschien ab omdat een steenpuist bij je gehoorgang gevaarlijk kan zijn? Weet niet hoor, maar lijkt mij best aannnemelijk.
    Maar goed, bij twijfel gewoon weer bellen! 'Voor niks' ab slikken is ook niet de bedoeling natuurlijk.

19. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Mijn jongste knul heeft vaak oorontsteking en ook vaak zonder dat wij er ook maar iets van merken.
    Laatst vond ik wel dat hij steeds aan 1 oor zat en heb me man toch even met hem naar de ha gestuurd en deze zei ook dat hij wel een goed geirriteerd oortje had maar wilde er niks voor geven.
    Gelukkig was het ook zo weer weg

20. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ik zou zeker even bellen

Deel Deze Pagina