Overgang van potjes naar met de pot mee-eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Daisy1975, 16 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    #1 Daisy1975, 16 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jun 2009
    Wie ow wie heeft er een tip voor mij????
    Onze twins aten eigenlijk alleen maar potjes,nu heb ik zeker wel ns gekookt voor ze maar dat aten ze dus niet:(,nu heb ik van de week een aardappel-omelet gemaakt en daar aten ze wel wat van,vandaag aardappel,wortel en tartaar,er ging wel wat in maar lang niet alles,steeds kokhalzen.
    We willen uiteraard dat ze voortaan met de pot gaan mee-eten,mijn vraag,hoe doen jullie dat en als ze niet veel gegeten hebben geven jullie dan alsnog en potje?(eignelijk ben ik er niet zo voor want anders kicken ze nooit af van die potjes;))een toetje krijgen ze sowieso en ook hebben ze nog een laatste fles...

Groetjes..

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    De eerste keren dat mijn zoontje met de pot mee at (sinds hij ongeveer 8 maanden was) ging ook lang niet zoveel op als met potjes. Na een aantal weken ging het een stuk beter en nu eet hij altijd alles op. Bedenk ook wel dat potjes heel makkelijk weg te krijgen zijn aangezien ze bijna vloeibaar zijn, versgemaakt eten krijg je tocht wat moeilijk weg, mits niet helemaal glad gepureerd.
    Dus ik zou gewoon blijven geven, ook al eten ze minder. Voedingstoffen halen ze echt wel makkelijk uit wat ze over de hele dag eten.
    Je hebt gelijk, eens zullen ze van die potjes af moeten, hoe sneller hoe beter is mijn mening. Ik zou het gewoon blijven aanbieden en als het niet lukt niet direct het potje weer pakken. Zo wennen ze het snelst aan aan jouw eten.

Succes, het gaat echt lukken!

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Quinn heeft tot hij een maand of 15 was alleen maar uit potjes gegeten.
    *zucht* wat een drama was het! Hij wilde niets anders.
    Ik liep al bij een diëtiste vanwege koemelkallergie en die adviseerde de potjes te laten voor wat ze waren en hem gewoon met de pot mee te laten eten en als hij niet at.. jammer dan!
    Ze vertelde ons een beetje op weekbasis te kijken wat hij at en daar op te reageren ipv een dag niet eten en ons dan gelijk zorgen maken.
    Hij is toen eigenlijk zonder problemen mee gaan eten met de pot.
    Moet wel zeggen dat hij tot ruim 2 jaar ècht geen aardappels lustte dus dat ik vooral veel rijst en macaroni enzo heb gegeten.

Je kan proberen de basis bij eigen gekookt eten te houden en af en toe een potje kan geen kwaad denk ik.

succes!

4. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    hoi, daarom ben ik blij dat ik nu meteen met verse eigengemaakte prut ben begonnen ;) prakken met de vork (krijg je stukjes maar dan kan hij alvast wennen aan stukjes). tis even werk, en natuurlijk een ritme vinden. potjes zijn erg handig maar ze eten er erg veel van. als ik bv een potje met bloemkool pak, zit er maar 35 % bloemkool in, de rest water en rijstebloem. tja dan lussen ze ook niks anders meer. (maar geod dat is mijn mening) mn zus doet t wel met potjes en daar gaat t mee eten ooki nog steeds niet goed (neefje is nu 1,5 jaar). vandaar dat ik probeer vol te houden met eigen prut maken.

succes in ieder geval.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij zijn nu ook bezig met de overgang van potjes naar gewoon eten. Wat ik nu doe is hem een eigen bakje geven met eten (dat wat wij eten, maar dan een beetje aangepast) waar hij zelf in kan prikken en van kan pakken en ik geef hem af en toe een hap uit een potje. Soms eet ie meer potje en heel soms eet ie meer van zijn eigen bakje.

Waar we nog wel problemen mee hebben is dat hij soms iets in zijn mond doet maar dan vindt dat ie te lang moet kauwen en het weer uit zijn mond duwt. En wat ik zelf een probleem vind is dat het eten wat wij eten vaak nog zo heet is dat hij zijn mond zou verbranden. Hoe gaan jullie met deze dingen om?

6. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Rosao,wij hebben van de week ook voor ieder een eigen bordje gemaakt zodat ze zelf konden pikken,het ging op zich wel redelijk alleen ze eten lang niet zoveel als wanneer ze potjes eten.
    Ik had voor de kids al klaar gezet en dat van ons stond nog op het vuur,zo was het voor hun niet meer zo warm.

@Gevalletje,ik heb ook vaak gekookt voor de meiden maarja als ze het niet eten,toen gaf ik streeds nog maar een potje maar nu wil ik dat niet meer,ze moeten eens wennen aan vers eten!!

Ik begrijp van jullie dat we gewoon moeten volhouden dat gaan we dan maar doen.
    Ben benieuwd!!!

Bedankt voor jullie reacties!!

Deel Deze Pagina