o jee en nu?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door shenoby, 31 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shenoby

shenoby Niet meer actief

4 weken geleden ben ik bevallen.
    Nu vloei ik niet meer, mijn dochter lag lekker te slapen dus papa en mama dachten kom: laten we eens gaan oefenen voor een 2e..
    wat gebeurde er? ja hoor ondanks alle voorzorgmaatregelen knapte het condoom. (nog nooit eerder meegemaakt overigens)
    na een poos spoelen (sorry voor de details) heb ik het overige stukje gevonden.
    mijn menstruatie heb ik nog niet gehad.
    vandaag dus de HA gebeld voor de morning afer,
    maar.... ja nu komt mijn maar.
    ik twijfel of ik hem in moet nemen.
    IK kan niet makkelijk zwanger raken door mijn endometriose dus tja als het raak zou zijn..
    van de andere kant ik wil nog best graag een 2e kindje als me dat gegunt is.maar zo dicht op elkaar?
    dan kan ik niet eens ten volle genieten van mijn dochter.
    ik vraag jullie niet om een keuze voor mij te maken.
    maar zet met mij de voors en tegens even op een rijtje.
    de pil heb ik in huis. en kan hem nog ruim innemen (binnen 24 uur)

2. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ga op je gevoel af.
    Dit is een moeilijke situatie waar alleen jij het antwoord op kan vinden.
    Praat erover met je vriend/man en maakt met zijn 2en een beslissing.

Succes.

3. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi hoi,

Voordeel: als je moeilijk zwanger kan raken....meestal na je zwangerschap ben je extra vruchtbaar dus de is de kans wat groter dat het misschien raak is en als je zowieso graag een tweede wilt dan zou het op zich natuurlijk geweldig zijn als het raak is (je moet in iedergeval geen spijt krijgen van je keuze)

nadeel: Misschien ben je lichamelijk nu momenteel nog niet helemaal hersteld van je zwangerschap (aan de andere kant heb je 9 maanden om goed te herstellen)

En tuurlijk geniet je wel van je kindje daar kan niets iets aan veranderen hoor:)

Voordeel van 2 kindjes achter elkaar aan vind ik dat ze straks dezelfde dingen leuk vinden. Omdat het leefdtijdsverschil nog niet zo groot is.Zelf scheel ik 1 jaar en 3 maanden met mn broer en wij speelden altijd samen met de lego maar ook met mijn barbiepoppen :) . Als ze veel schelen heeft dat ook zn leuke kanten natuurlijk. Maar dat is net wat jezelf leuker vind natuurlijk...

Ik kies er wel bewust voor om snel weer aan een tweede te beginnen , als dat allemaal gaat lukken dan natuurlijk:)

In iedergeval maak een weloverwogen keuze.......dan is dat altijd de juiste:)

Groetjes Lysanne

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

Eerlijk?

Als ik jou was (en ik raak ook niet makkelijk zwanger... ben IVF nodig) dan zou ik het erop aan laten komen...

Jullie willen graag een 2e en stel dat je nu zwanger bent is het je gelukt.. Als je langer wacht gaat je leeftijd op een bepaald ogenblik ook niet meewerken...
    Stel dat het anders niet meer lukt?!?

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Als ik jou was, zou ik die pil niet slikken.

Als ik mezelf was (;)) had ik het wel gedaan. Maar ik studeer nog, wil dus eerst mijn diploma halen, ben jong en heb alle tijd en ik raakte de vorige keer in 1 keer zwanger (kan natuurlijk geluk zijn, maar ik heb in ieder geval geen geschiedenis met moeilijk zwanger raken).

6. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ wish.
    haha ironisch he na ons gesprekje gisteren,
    nu het er trouwens op aan komt ben ik iets minder lacherig als gisteren haha.
    vind het wel een moeilijke kwestie hoor..

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ach ja... That's life! :)

Ik kan me heeel goed voorstellen dat je het een moeilijke kwestie vindt... maar ik denk dan meer aan de kansen die je hebt..en dan denk... Ze zijn nu al niet zo groot natuurlijk... Mocht het nu toch gelukt zijn dan is het ook een zegen eigenlijk...
    Stel dat je, als je wel bewust het tijdstip bepaalt, niet meer zwanger wordt?

Ja das iets waar ik dan aan denk...

maar ik snap dat je het moeilijk vindt...

Wat zegt Shenobyman ervan?

Ik zou de pil nog niet slikken iig... even wachten nog...

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als ik jou was zou ik de pil niet slikken, niet gezien jullie omstandigheden om het zo maar te noemen, maar gewoon over het algemeen niet. En dus gewoon op zn beloop laten, afwachten dus.

Stel dat het mij gebeurde, dan zou ik hem dus ook niet nemen. Oke, wij willen er eigenlijk geen kindje(s) meer bij, maar als het zo is, dan heeft het zo moeten zijn en heeft dat kindje voor ons gekozen, en is onze taak voor hem/haar te mogen zorgen ;)!

9. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ bolbuikje,zo denk ik ook wel een beetje.
    ik geloof ook in dat soort dingen.

laat ik het verhaal nog maar even gekker maken dan dat het al is.

maar eergisteren had ik een droom,
    de droom was precies zo als dat er nu eingelijk gebeurd is.
    echt zo raar.

wat shenobyman betreft die heeft geloof ik meer zoiets van neem die pil maar. helpt het niet dan zien we het dan wel weer.
    maar moet eerlijk zeggen dat we de hele dag ook nog niet alleen zijn geweest dus er echt over kunnen praten hebben we ook nog niet kunnen doen.

10. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Shenoby,... dit kan niemand voor je beslissen. Wat zegt je gevoel? Zegt je gevoel niet die pil nemen, dan zou ik het niet doen. Waarschijnlijk krijg je er anders spijt van. Of denk je de hele tijd, wat als ik die pil niet had genomen,....
    Succes, Judith

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik zou het iig eerst ook even goed bespreken met shenobyman en idd doen wat je gevoel je ingeeft...

Listen to your heart!

12. shenoby

shenoby Niet meer actief

hey dames.
    wou jullie even laten weten dat ik net toch de pil heb ingenomen.
    na alles goed te hebben overdacht was dit de verstandigste zet.
    Mijn lichaam zou alweer een zwangerschap niet echt trekken ben ik bang.
    daarnaast zijn er de financiele kosten die er aan vast zitten.
    enz enz enz.
    de werking van de pil is sowieso iets verminderd dus als het zo moet zijn dan zien we het dan wel weer.
    in ieder geval bedankt voor het meedenken.

13. Gezond

Gezond Niet meer actief

graag gedaan Shenoby...

En ik ga er vanuit dat je er goed over nagedacht hebt en dat het dus ook de keus is die bij jou past op dit moment...

Een juiste keus dus...
    ;)

14. shenoby

shenoby Niet meer actief

nu ik er vandaag naar kijk weet ik voor mezelf dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
    heb even een stukje gelopen vandaag en kon daarna al bijna weer niet plassen.
    schreeuwde het uit van de pijn naderhand.
    denk dat ik misschien toch te veel doe.
    over 2 weken en over 4 weken even testen om te zien of alles zijn werk heeft gedaan.
    zo niet... nou ja dan krijgt nikki al op vroege leeftijd een brusje haha

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Fijn dat jullie een goede belissing hebben kunnen maken meid!
    Geniet maar lekker van deze kleine meid en kijk maar wat de toekomst nog brengt :D!

16. shenoby

shenoby Niet meer actief

nou mensen even een updatje van mijn kant.
    zoals jullie al konden lezen heb ik de MAP wel genomen.
    maar wat is nu het geval??
    afgelopen zaterdag positief getest met trekplijster testen 2 voor 5.
    zondag negatief met een apothekers test.
    dus morgen haal ik de kruidvat test.
    en we zullen zien.
    alles nagezocht en zoals het eruit ziet betekent de positieve test toch een zwangerschap want het hcg hormoon zou verdwenen moeten zijn van mijn vorige zwangerschap.
    ik hou jullie op de hoogte,

17. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    hmmm misschien moet het dan gewoon echt zo zijn, ofzo???

18. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Huh? jeetje man, hoe kan dat nou? Volgens mij als een test positief is is het ook ECHT positief: vals positief kan niet want er moet HCG in je urine hebben gezeten. Vals negatief kan echter wel... Dus ik denk dat je dan zwanger bent! Maar ik had eerlijk gezegd echt niet verwacht dat je na een keertje al zwanger zou zijn. Ik bedoel, het kan natuurlijk wel maar de kans is zo klein en dan OOK nog de MAP! Ik sta perplex! Maar goed, ik ben benieuwd!

19. Gezond

Gezond Niet meer actief

Het blijft spannend met jou ;)

Waarom bel je de poli niet even om het uit te leggen? Misschien kan je wat eerder komen ;)

20. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    wel vreemd..het is nog een eens 2 weken geleden? hoe kun je nou al positief testen??

Maar mocht het zo zijn..dan is het zeker voorbestemd :)

Deel Deze Pagina