Welke spelling vinden jullie het mooist en hoe zou je het uitspreken met één k, gewoon als Nik(k)i met korte i of als Nieki? Het is voor een meisje!
Voor mij hoort de naam Nikki te zijn (Nikkie uitspraak). Bij een k ben ik geneigd Naikie/Neikie te zeggen al zou ik bij een tweede keer kijken wel tot het besef komen dat het zeer waarschijnlijk gewoon Nikkie moet zijn, maar dan anders gespeld. Zou voor de meest gangbare spelling gaan en dat is hier in de omgeving eigenlijk alleen maar Nikki (ken er wel een stuk of 8 haha).
Ik heb gestemd op Nikki, zo heet mijn achternichtje ook. Het is voor een meisje neem ik aan? Voor een jongen zou ik eerder kiezen voor Nicky. En ik zou voor een korte i gaan, niet voor de ie-klank.
Nikki zou ik kiezen dan... En uitspreken met de korte eerste i als korte i.. en de tweede als de lange zeg maar.
Haha dat zeg ik! Ik ben lekker simpel en makkelijk. Mijn dochter heet Lilly. Dubbel L ipv Lily. Anders lijkt het op lielie voor m'n gevoel.
Ik heet zelf Nicky, (wel een dame hihi) Ik vind Nikki geschreven zo van we vinden die naam leuk maar geen zin om moeite te doen om het op een andere manier te schryven... Ik vind Nicci heel mooi staan!!! Maarja, myn ouders hebben voor Nicky gekozen, de iets mannelykere manier
Ik vind het tegenover gestelde. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Vind Nikki dus het leukst.
Bedankt voor alle reacties, heel fijn! In Engeland komt "Niki" veel voor, wat ons ook wat origineler leek dan Nikki. Maar jullie hebben gelijk, het is het beste om het te spellen zoals je het uitspreekt
Wat dacht je anders van Niké? Hoorde ik pas ergens voor een meisje en erg leuk. Net wat minder standaard.
Als je het met maar één k schrijft, wordt de uitspraak automatisch -ie in plaats van -i. Schrijft het zoals het uitgesproken moet worden, dat is het meest logisch.
Dan moet ik denken aan het merk Nike, zou ik persoonlijk niet voor kiezen. Ik heb gestemd op Nikki, ik ken er twee en hun namen zijn beide zo geschreven dus die voelt het meest logisch voor mij.