Leuk spel gezocht voor uitpakken cadeautjes (10 jr)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door ikkie97, 4 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Mijn dochter van net 10 geeft volgende week een feestje.
    Ik zoek nog een leuk/grappig spel om de cadeaus uit te pakken. Er staan wel genoeg ideeen op internet, maar het meeste is vrij simpel of een beetje kinderachtig voor meiden van 10.

Iemand nog een leuk idee?

2. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Op muziek doorgeven en bij muziek uit het cadeautje wat bij haar is open maken? Simpel maar hier altijd wel een succes.

ikkie97 vindt dit leuk.
  3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Hier vonden ze de cadeautjes verstoppen en dan zoeken met 10 nog steeds leuk. :D

4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.503
    8.425
    113
    Dobbelsteen (we hadden zo'n grote):
    Bij max. 6 kinderen ieder kind 1 cijfer van de dobbelsteen, als dat gegooid werd mocht van dat kind cadeautje uitgepakt worden
    Bij meer kinderen: als betreffende kind 6 gooide mocht daar het cadeautje van uitgepakt worden

5. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland

Gaat het alleen om kado’s voor je dochter, of om kado’s voor de hele groep?
    In dat laatste geval is het welbekende dobbelspel erg leuk (ook wel bekend als Sinterklaasspel):
    1= 1 kado pakken
    2= 1 kado afpakken
    3= iedereen 1 kado doorgeven naar links
    4= iedereen 1 kado doorgeven naar rechts
    5= 1 kado geven aan een ander
    6= 1 kado uitpakken
    Je kunt zelf wisselen met de spelregels, zo is 1 kado veilig stellen (deze kan dan dus niet afgepakt of doorgegeven worden), of ‘pak een kado van een ander en geef dat kado aan weer iemand anders door’ ook een leuke toevoeging.

!:
    - alle kado’s moeten van zo ongeveer dezelfde waarde zijn
    - iedereen moet evenveel kadootjes kopen
    - alle kado’s moeten bij aanvang ingepakt zijn
    - spreek van tevoren af of op het eind iedereen z’n verkregen kadootjes mag houden, of dat iedereen met hetzelfde aantal kadootjes naar huis gaat en er dus -in goed overleg- reeds uitgepakte en misschien wel begeerde kado’s van de één aan de ander gegeven moeten worden.

Tip: schrijf de spelregels duidelijk genoeg op een A4-tje en leg die op tafel.

Edit: hmm ik gok dat het toch iets voor je dochter alleen is als ik het zo nog een keer lees..
    Misschien iets met haar favo hobby doen?
    Als ze van sporten houdt: iedere gever mag een bepaalde skill noemen met een maximum tot 15 bijvoorbeeld (doe 10 jumping jacks en dan krijg je mijn kado :p).
    Of als ze een muziekinstrument speelt of kan zingen/ dansen: speel/ zing een liedje of doe een dansje en je krijgt mijn kado ;)

Deel Deze Pagina