Mijn ouders zijn dit jaar .. jaar getrouwd. Nu is het gebruikelijk dat wij als kinderen tijdens het feest "een stukkie doen", zoals we dat noemen. Een revue-tje, gedicht, ABC-tje, sketch of iets dergelijks. MAAR we hebben geen inspiratie! Hebben jullie ook wel eens zoiets moeten doen? Wie heeft er nog een origineel idee?
Wij hadden op de bruiloft van mn vader en stiefmoeder een video gemaakt waarop de 'blunders' van hun werd nagespeeld door ons. Erg in de smaak gevallen én je hoeft op die avond niks te doen, behalve een beamer regelen
Je kunt misschien een soort van quiz doen om te zien hoe goed ze elkaar na al die jaren nog kennen. Dan zorg je bijv. dat als de één de antwoorden geeft over de ander, dat de ander dan een mp-3 speler of zo opheeft en niks kan horen. En dat kijk je uiteindelijk of de antwoorden overéén komen. Dit is wat er in mij op komt. Veel plezier!
Dat zijn leuke ideeën! Maar of het nou iets is dat bij mijn ouders past? Meer suggesties zijn welkom hoor!
Ik heb toen mijn vader 50 werd, zijn naam en leeftijd van boven naar beneden neergezet en met die letter begon ik telkens een zin en zo heb ik een gedicht gemaakt. Beetje zoals dit: Piet is jarig vandaag In de hele... E... T.... En dan met een goed gedicht he
Oja en toen mijn vader ging hertrouwen na de dood van mijn mama hebben mijn stiefbroers en zussen en mijn zusje en ik een video gemaakt waarin we mijn vader en zijn aanhangsel naspeelden en dan deden we de voor hun zo kenmerkende dingen na! En dan wat aangedikt en humoristischer! Wij hebben ons tijdens het maken al rot gelachen en zij bij het kijken ook, was erg geslaagd!
Toen mijn ouders 35 jaar getrouwd waren heb ik een fotoboek besteld met foto`s van hun hele leven. foto`s van verloving, trouwen, het stadhuis nu, alle huizen waar ze in gewoond hebben zijn we foto`s van gaan maken, de komst van hun kinderen enz. Daar heb ik een mooi gedicht bij gemaakt en die heb ik voor gelezen tijdens het etentje. Liefs