kind (bijna 2) niet naar bed 'want er is geen bedje over' is dit normaal op kdv?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Boukje34, 13 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    Hallo,

Ik was even perplex vandaag. Mijn zoon is een slechte slaper (middagdutje) want hij wil alles meemaken en is bij het minste of geringste wakker en komt ook slecht in slaap. Daarom slaapt hij eigenlijk weinig tot niet op het kdv. ik merk aan hem dat dit heel vermoeiend voor hem is, omdat hij het gewoon niet vol kan houden, de hele dag.
    Hij gaat 2 1/2 dag, aansluitende dagen. Vorige week was hij door omstandigheden alleen 's ochtends op het kdv. toen kregen we er eindelijk wat ritme in. Ik belde vandaag voor 13:00 uur naar het kdv om te zeggen dat als ze hem rond 13:00 uur/ 13:30 naar bed zouden brengen, de kans groot was dat hij wel zou gaan slapen, omdat hij dit gewend is inmiddels. En wat krijg ik als antwoord? "dat kan nu niet, want we hebben geen bedje vrij".. Is dit normaal? lijkt me niet.
    Toen hij 's middags werd opgehaald lag hij met zijn hoofd op tafel te slapen.. is de rest van de namiddag/begin avond erg vervelend/vermoeid geweest en is 's avonds als een blok in slaap gevallen.
    vinden jullie het normaal dat je kind op het kdv niet naar bed kan omdat er geen bedje vrij is?
    ik wil de leidsters dit niet aanrekenen, want ze zijn altijd erg lief voor mijn zoon, het ligt denk ik meer aan de voorwaarden die ze kunnen bieden..

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Nee slaat nergens op. Er zijn bij Iris evenveel bedjes als kinderen; kindjes kunnen dus altijd slapen en hoeven niet te wachten oid.
    Zou er serieus een klacht over indienen.

3. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Mijn kids gaan dan niet naar een KDV maar ik zou het belachelijk vinden als er geen bedje is voor mijn kind.
    Ze zeggen toch ook niet dat hij geen boterham heeft gegeten en geen drinken heeft gehad omdat het brood en drinken op is.

4. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Dat KDV lijkt mij overbezet!
    Mag je zoontje nou gratis!?

Een kindje van die leeftijd moet mijns inziens nog de mogelijkheid hebben een dutje te doen.

5. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    ik vind dit absoluut niet kunnen! en zou ook contact opnemen met de leidster / unitmanager of een klacht indienen. Het kan toch niet zo zijn dat ie aan tafel ligt te slapen omdat er geen bedjes beschikbaar zijn?

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Heel simpel: klacht indienen bij de organisatie. Als ze niet voldoende plek hebben, moeten ze geen kinderen meer aannemen. En als ze toch kinderen (en de centen van de ouders!) aannemen, dan moeten ze zorgen voor voldoende plaatsen!

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat kan niet, zeker niet bij deze leeftijd..
    Hier hebben ze voor de kleintjes genoeg slaapplekken. Alleen bij de peutergroepen hebben ze iets minder bedjes dan kindjes. Maar daar zijn ook altijd wel kindjes die niet meer slapen 's middags.
    En anders wordt er wel wat geregeld met een bedje van een andere groep!

8. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    ik vind het heel raar. Lijkt mij niet mogen trouwens. Ze zijn toch verplicht alle kindjes een bedje (rustplek) te kunnen bieden? Bij ons op het kdv slapen de "oudere" kindjes op een stretcher. Ze mogen dan slapen, een boekje lezen o.i.d. als ze maar ff rust pakken.
    Ik zou dit zeker aan ze vragen, want nogmaals, dit zou naar mijn idee niet mogen.

9. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Ik vind het belachelijk en vind dat je er zeker wat van moet zeggen. hij is nog te klein om er vanuit te gaan dat hij het wel red zonder slaapje. En verder heeft hij er gewoon recht op en betaal je ervoor.
    Dus.

Tssk, kword er bijna een beetje pissig van.

10. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    belachelijk!! zou er zeker wat van zeggen!! zou dit niet accepteren!!:x

11. Happymama70

Happymama70 Actief lid

1 nov 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Hmm... lijkt mij dat dat niet hoort. Elk kind heeft dat bij de opvang zit heeft recht om te slapen, en ik vind het niet kunnen dat ze heel makkelijk denken van ohhh..... hij slaapt toch slecht, we houden hem maar op. Ik snap dat de leidsters hier weinig aan kunnen doen, maar zou het zeker aankaarten bij de manager.

Jayden is heeft na zijn 1e verjaardag al verschillende keren bij de peuters geslapen. Als er bij de baby's te weinig bedjes zijn, gaan ze kijken naar welke kindjes makkelijk slapen en die gaan leggen ze dan in het slaapgedeelte bij de peuters. Ze hebben overigens wel met mij overleg gehad of ik hier een probleem mee had. Ook hebben ze enkele kinderwagens staan voor als er baby's zijn die moeten / willen slapen, en geen bed vrij is. Dan worden ze daarin gelegd.

Nu Jayden binnenkort overgaat naar de andere groep, leggen ze hem zelfs iets vaker daar, zodat hij al een beetje kan wennen.

Groetjes Carina

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik vind het heel raar. Hier heeft elk kind zijn eigen bedje, met naamsticker. De bedjes worden wel voor meerdere kinderen gebruikt op verschillende dagen, maar als je kind er is, dan heeft hij gewoon zijn eigen plekje. Het enige wat nog wel eens gebeurt, is dat een groot kind niet meer naar bed wil/hoeft en dan eind van de middag toch wel erg moe is van al het spelen. Die mag dan even op de bank liggen (en valt daar soms wel in slaap). Dat is bij mijn zoontje ook wel eens gebeurd, maar dat vind ik iets heel anders.
    Ik zou idd ergens een klacht neerleggen.

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    belachelijk. Hier heeft ieder kind een eigen bedje!

14. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Helemaal mee eens, hier gaat het precies hetzelfde

15. Hester

Hester Niet meer actief

Beetje gek!
    Ik zou er zeker nog eens naar vragen, want dat lijkt me niet fijn.
    Op het KDV heeft mijn zoontje zelfs zijn eigen bedje, waar geen andere kindjes in slapen.

16. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    pfff... gelukkig dat jullie dit allemaal niet normaal vinden.
    ik dacht al dat ik weer de veeleisende zeur zou zijn. ik vind het zelf ook vervelend dat hij 's middags niet wil slapen en voel me dan best schuldig dat ik de leidsters daar dan mee belast. en om dan ook nog dit aan te kaarten... ik zal morgen eerst eens checken hoeveel bedjes er precies zijn. het max. aantal kinderen is 12 dus dan zouden er ook 12 bedjes moeten zijn. wat super dan sommigen van jullie kids zelfs hun eigen bed hebben, waar niemand anders in slaapt!
    bedankt voor jullie reacties, ik voel me hierdoor ook sterker om er iets van te zeggen..

17. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Vind het echt niet kunnen van dat kdv. Je betaalt er tenslotte genoeg voor, mag je dan verwachten dat er een bedje voor je kind beschikbaar is? Ik zou dit zeker niet van ze accepteren!

18. mammavan2kids

9 apr 2010
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    niet normaal!

19. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Heb je er al iets van gezegd? Ben benieuwd hoe de reactie is.

20. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    vind het belachelijk, er moet voor elke kindje een verplicht bedje zijn, dat zijn de regels.
    dit kan toch niet
    zeker even bellen om verhaal te halen bij leidinggevende van kdv

hebben ze geen informatie op hun site staan?
    mail maar link, dan pluis ik verder voor je uit.
    Kan gewoon niet

Deel Deze Pagina