Dag iedereen, Sebastiaan hier met een vraag. Mijn partner en ik denken verschillend over de naam van onze dochter. We hebben een zoon die Fjaran heet en ik zou graag mijn dochter Fjara noemen. Allebei ijslandse namen/woorden. Zij vindt dat echt niet kunnen maar ik als man vindt dat de eindklank zo anders is dat het wel zou moeten kunnen. De ene is zeer mannelijk en de andere is op en top vrouwelijk. Ben benieuwd wat jullie erover denken. Greetz soon to be father of a baby girl.
Vind het ook niet echt leuk. Lijkt te veel op elkaar. Er zijn vast andere leuke namen waar jullie het samen over eens zijn
Ik zou het ook niet doen. Fjaran is juist zo bijzonder en mooi, door je dochter dan Fjara te noemen doe je dat min of meer teniet. Het zou niet gek zijn om een ander IJslands woord (of een woord uit een andere vreemde taal) te kiezen. Ik vind Ragna een mooie Scandinavische naam die er goed bij past. Ook erg mooi: Svea. Ander leuk idee, ook een natuurbetekenis: Selva, Spaans voor jungle/oerwoud. Of Vida, voor leven. Mare, Italiaans voor zee.
Ik zou ook voor een andere naam kiezen. Dezelfde beginletter of eindletter vind ik geen probleem, maar deze twee hebben maar 1 letter verschil en zoals GingerAle zegt, dan voelen ze ineens minder bijzonder. Terwijl het juist zulke mooie namen zijn. Maar naast elkaar is het too much op de een of andere manier. Svea vind ik ook een hele mooie optie!
Echt een mannen ding om het niet storend te vinden denk ik Hier dus ook eens met je vrouw. Er zijn genoeg mooie scandinavische namen. Je kunt altijd een topic openen met suggestisch voor namen, want dan reageren er genoeg dames, met hele lijsten andere opties!
Hier ook eens met je vrouw. lijkt echt teveel op elkaar, hoe leuk de namen ook zijn. Leuk om weer eens een man te zien op het forum!
Lijken te erg op elkaar! Stel ze spelen buiten en je moet 1 van beiden roepen. Veel kans dat ze allebei voor je staan "wie zocht je nou?" Heb ook ooit broer en zus Nick & Nicky gekend. Vond het wel wat zielig... Alsof ze voor het meisje niet veel moeite wilden doen om een naam te zoeken...
Nou dat is duidelijk allemaal!! hahahah Wat was het ook al weer?? Mannen van Mars en vrouwen van Venus?? Bedankt!
Super toffe namen maar ik zou het echt niet doen Het is dezelfde naam alleen dan met de laatste letter eraf! Ik zou dan eerder voor bijvoorbeeld Fjola/Fjóla gaan! Andere IJslandse en Finse (en heel soms 'gewoon' Scandinavische of andere) namen die jullie misschien mooi vinden voor z'n zusje: Aila, Eila Aina Arna Arndís Birna, Birta Bryndís Brynja Cisa / Zisa Dagmar Ebba, Ebbi Edda Eine, Eini Elmi Elva, Elvi Embla Enni, Emmi Erla Eydís Fanndís Femja, Fenja Finna, Finja Fjalldís Helmi Hilja, Hilla, Hille Hjördís Ilmi Ilta Inka Irja, Erja, Arja Jiska Joen Jökla Jonna, Jóna Jorunn / Jorun Junis Kaisa / Kajsa Kati Kirsi Kukka Kylli Lahja, Laina Leija Lempi Lenja Lilja Lóa Lotta Lumi Lumme Maire Majlis / Mailis Malin Mea Meie, Meia Meri Milla Mirja, Merja Mirke, Mirle Mirva Mjöll Nanna Njála, Njóla Norell Pihla Pilvi Ragna Raika Rauha Reija Rena Ritva Ronja Rúndís Runo, Runa, Rune Saga Sanna, Sanni Seidi Seija Senja Silja, Selja Sinna, Sinne Sirja Sirke Skadi Sunna Suvi Svanna, Svana Svea Sveva, Sväva Sylta Taika, Taina Taimi Taru Teija Terja Thordís / Tordís Tinna, Tinja Ulla Valdís Valo Vanna Vea Venla Via Vigdís Vilja, Vildís Virva, Virve Von Ylva Yrja, Yrsa
Ik ben het ook met je vrouw eens. Is maar 1 extra letter bij jullie zoon dan. (Wel handig met roepen als ze moeten eten haha)
Ik zou het ook niet doen. Het lijkt een beetje alsof je dan de inspiratie miste om je dochter een originele naam te geven en volgens mij is dat juist het tegenovergestelde van wat je wilt Ik denk dat als jullie rustig doorzoeken, jullie zeker nogmaals zo'n mooie originele naam zullen vinden waar je net zo enthousiast (of misschien wel enthousiaster) van wordt!
Eens met je vrouw! Ondanks dat het een andere eindklank heeft, lijkt het nog enorm veel op elkaar... (Teveel mijn inziens)