Onze kleine man is alweer anderhalf jaar oud en ben dus al bezig naar wat voor school ik hem wil doen. Nu hoor ik hier van de school om de hoek dat die helemaal niet zo geweldig bekend staat. Het lijkt me makkelijk die school omdat het zo dichtbij is. Hij hoeft praktisch geen straat over te steken alleen die hier op het hofje. Maar als ik dan hoor dat hij niet zo goed is ga ik toch twijfelen. Aan de andere kant er zijn wel kleine klasjes dus wel weer meer aandacht voor hem waarschijnlijk. Moeilijk moeilijk, maar misschien kun je de school resultaten ergens opvragen maar ik heb geen idee waar of wat.
Volgens mij kan je kijken op de site van de school inspectie over de resultaten van een school. Denk zelf dat de meeste scholen gewoon goed zijn. Er zullen altijd rotte appels en peren tussen zitten. Maar neem aan dat de inspectie echt wel maatregelen neemt als het echt niet goed gaat met een school. Het hoeft niet te betekenen dat de leerkrachten niet goed zijn of het beleid het kan ook zijn dat les methode wat uit de tijd is bijvoorbeeld of dat ze het systeem moeten aan passen. En een slechte naam daar moet je gewoon niet gelijk van uit gaan. Ga op bezoek bij de school en dan krijg je vaak een betere eerste indruk en die telt. Als je kind straks rond de 2.5 is krijg je ook een informatie pakket van de gemeente met info over scholen en web site.s.
Je kan het beste even langs gaan op diverse scholen om sfeer te proeven. Kijken naar de methodes waarmee ze werken en of er misschien een bepaald geloof aan de school hangt. Ik zou nooit kiezen voor een school alleen maar omdat het lekker dichtbij is. Voor mijn oudste dochter ben ik diverse basisscholen afgegaan en uiteindelijk ging ze op school in een andere wijk waar we heen moesten fietsen. Die school voelde het beste aan. Ook toen we gingen verhuizen heb ik haar naar een school gedaan die wat verder zat omdat de methode me aansprak en mond tot mond reclame van die school was erg goed. Voor mijn jongste dochter hebben we ook een school uitgezocht die een paar blokken verder zit terwijl onze achtertuin aan een school grenst maar die staat mij absoluut niet aan. Mijn advies, kijken, sfeer proeven en naar andermans ervaringen vragen.
Je kunt inderdaad beter langs scholen gaan. Hier is het zo voor dat je kind 3 is moet je je kind aanmelden bij de school. Je krijgt kans om naar bepaalde dagen te gaan voor een kijkje te nemen. Ik wil ons zoontje ook naar de school doen hier in de straat. Hoeft alleen een rustige weg over te steken. Ik weet dat deze school nu goed bekend is, maar ja hoe de school over 2 a 3 jaar is geen idee. wel twijfel ik een beetje. want onze neefjes gaan er straks ook heen, terwijl zij aan de andere kant van het dorp wonen en daar ook 3 scholen staan.. (we hebben in totaal 7 of 8 scholen) Ik wil ze niet bij elkaar in de klas hebben. De kans is allen aanwezig als een van hun blijft zitten. Ook wil ik dan kijken als neefje b in groep 1a komt, dan onze zoon in groep 1b komt..ik hoop dat die mogelijkheid er is ze doen de kinderen daar heen, omdat opa en oma (onze ouders) dicht bij wonen en de kids door hun opgevangen kan worden..Terwijl de neefjes nu naar de pzs gaan in hun wijk..waar ook dus 3 scholen staan..en opa elke week hun op komt halen..ze maken misbruik van.. helaas vinden me ouders het leuk om op te passen, maar onze zoon kan nooit er keer alleen aanwezig zijn Dat was klein stukje off toppic.. maar ga rond kijken.. je hebt nog even...