Beste allen, Morgen gaan we een poging efteling doen...ik ken het park heel erg slecht dus heb wat praktische vragen. Ik heb alleen een dure kinderwagen..moet ik even snel in de auto springen om een buggy te halen ? (kun je wagen ergens veilig op slot zetten?) Zijn er uberhaupt attracties waar ik de kleine (1,5 jr) al zwanger zijnde in mee kan nemen? Neem je een luiertas mee of prop je alles in je handtas ofzo? Alvast bedankt !
Gezellig! In veel attracties kun je zwanger en al met je kleintje (droomvlucht, carnaval, monsieur canibale, fata morgana, bootjes, treintje etc.) heb ik ook gedaan met 30 weken en ik had best een flinke buik. Sprookjesbos sowieso natuurlijk. Wagen zou ik wel op slot zetten, ergens aan vast hoeft niet, op slot is wel handig, of idd een goedkope buggy. Ik had gewoon een gevulde luiertas bij me en een kleine handtas voor camera, portomonnee en telefoon. In de luiertas zat dus niks waardevols. En dat wasmaar goed ook, want een keer stond hij open. Had iemand in gesnuffeld... Veel plezier! Edit: in het carnaval moet je schuin gaan zitten, met je benen naar het midden, want die stang sluit zichzelf en dat is best krap met een dikke buik
Zou een buggy mee nemen en je kan wel de kinderen attractie.s in en het sprookjes bos droomvlucht en zo kan je in maar de andere attractie.s zijn niet echt geschikt voor kleine kinderen en zwangere. Ik nam een gevulde tas mee die aan de buggy kan. Plekken voor je buggy heb je niet dus een buggy is denk echt handiger.
Vorig jaar gingen we met een stel Engelse vrienden, waaronder een kleintje erbij. En konden toch best veel doen met zijn allen. Harstikke leuk! Qua buggy weet ik het niet echt (1 van de dames was zwanger, dus bij de achtbanen bleef zij achter en wanneer we allemaal gingen zette de ouders het wagentje bij andere wagentjes bij de attractie), maar misschien een goed idee om een goedkopere te halen? Kunt ook zo'n Efteling wagentje huren voor de hele dag voor 1 geloof ik (check de site, daar staat het geloof ik ook op waar en voor hoeveel). Misschien is dat wat voor je? Geloof bij de ingang dat je die kunt huren. Weet niet of 1,5j oud genoeg is al dus excuses als ik nu iets heel doms schrijf. Heel veel plezier iig! Ben niet jaloers! I love Efteling!!!
Ik zie dat je al aardig aan het einde vd zwangerschap loop. Tip: bel even naar de receptie en reserveer een rolstoel. Dat kost niets en is erg fijn. Je hoeft er niet de hele tijd in te zitten, maar waneer je kapot moe bent ben je blij dat je hem bij hebt Je loopt namelijk wat af op zo'n dag!
Ik zou inderdaad voor een buggy gaan, of een slot meenemen voor je kinderwagen.. Wat tassen betreft zou ik een aantal luiers, doekjes en spullen die je niet elk moment nodig hebt in een plastic tas doen. Die kun je dan gewoon aan de buggy laten hangen als je ergens in gaat, zonder elke keer een complete luiertas mee te sjouwen. Wat attracties betreft; wat de anderen zeggen! Oh en, als je bij Carnaval Festival aangeeft dat je zwanger bent (ja, dat moet je ook aangeven als je een enorme buik hebt ), mag je de beugel tegenhouden met je handen of knieën
Helaas laatst hier nog gelezen dat bij iemand de kinderwagen was gestolen in een pretpark. Slot kopen of fietsslot gebruiken zou ik dus zeker doen. Het is diep triest maar helaas wel waar. Je kan ook wandelwagens huren in de Efteling (houten trekkar voor 4 euro) maar ik daar kan je kleintje niet in slapen. Sprookjesbos, Droomvlucht, Fata Morgana, Pagode, Carnaval Festival, Gondoletta (bootjes) en stoomtrein kan je gewoon in. Volk van Laaf is ook leuk om doorheen te lopen. En er is nog wel meer te zien Villa Volta zou ik NIET doen. Die stangen die gaan echt in je buik zitten, ik vind het niet zwanger al krapjes allemaal.
Wij nemen gewoon altijd de bugaboo mee loopt veel lekkerder dan een buggy en we maken hem altijd met een hangslot vast daar is overal plek voor. De laatste keer was het mega druk maar geen enkel probleem
Wij hadden geen buggy mee maar onze eigen kinderwagen. Hebben een groot slot meegenomen en overal aan vastgezet. Dat deden er meer overigens. Vond het wel apart om te zien dat mensen hun hele zooi achterlieten, luiertassen, souvenirs, jassen, weet ik veel wat. Dat zou ik niet zo snel doen, hier ging alles mee behalve het eten en drinken. Dat zat in een aparte tas en als dat gejat wordt maakt het me niks uit. Er zijn ook kluisjes, mocht je je jassen of tassen niet willen meeslepen.
Bedankt voor alle handige tips ! Heb even snel een buggy gehaald...neem de wandelwagen voor de zekerheid mee in de auto..heb de meest comfortabele gekozen die ik kon vinden in de winkel maar blijft toch wat minder dan de wandelwagen. Alle tips van de attracties schrijf ik even op. Neem inderdaad maar geen losse tas mee...die laat niet graag achter.
Ik zie dat je al een buggy gehaald hebt. Persoonlijk ben ik er niet dol op, wandelwagen rijdt gewoon veel fijner (voor ouder en kind). wij nemen dus gewoon altijd een (fiets-)slot mee. Meeste mensen hebben die wel liggen denk ik en anders is zo'n slot altijd nog goedkoper dan een buggy. Wij hadden luiers en lunchpakket e.d. inderdaad in de luiertas aan de wagen hangen en die namen we in de meeste attracties niet mee. Snoep en kostbaarheden hadden we in handtas en mijn man in een schoudertas die we wel overal in meenamen.