Aangezien deel 3 bijna vol is open ik maar even een deel 4.. Hier vandaag op de markt geweest: 2,5 kilo elstar 1 kilo bananen 2 bakken aardbeien 3 kiwi's 28 perssinaasappels 3 komkommers 13.25 Daarnaast een cadeautje gekocht voor iemand. Amusesetje met kookboek van 12,50 voor 6,25. Zijn we lekker goedkoop uit.
Wat een middag. Vanmiddag waren de oudste 3 buiten aan het spelen. Ineens een hoop kabaal bij de voordeur. Staat de oudste met zijn broertje bij de deur, want die was gevallen. En had een sneetje net boven zijn wenkbrauw die behoorlijk week. Dus de huisarts gebeld en mochten nog even snel langs komen. Was al bijna 5 uur. Zijn wenkbrauw is geplakt. Wat is hij een bikkel geweest. Heeft alleen thuis even gehuild. Verder geen kik gegeven. Onze weekmenu: Vandaag: stond stamppot andijvie op het menu. Is patat geworden omdat ik laat terug was van de huisarts. morgen: bbq zaterdag: ovenfriet met hamburger zondag: lasagnette Maandag:Mexicaanse ovenschotel dinsdag: doperwten met wortelen en aardappels woensdag: kofta met oven aardappelen donderdag: pizza vrijdag: pannenkoeken Volgende week een week alleen met de jongste 3. De oudste en manlief zijn een week op zomerkamp met scouting. Dus de twee van 9 mochten mee helpen met verzinnen wat we gaan eten.
Wow deel vier alweer! @Saar; goede deal zeg op de markt! En fijn dat je zo op cadeautjes hebt kunnen besparen. @Dronty; hopelijk is nu alles goed met je zoontje, wel flink geschrokken? Heb je een recept voor de Mexicaanse ovenschotel? @hier; net weer even druk geweest met de moestuin. Heb van de week al een halve kilo tomaten kunnen oogsten en er hangen nu 6 flinke paprika's klaar voor de oogst. De doperwten en sperziebonen groeien goed, net als de wortels Ben wel blij dat ik hier toch een beetje op kan terug vallen. We gaan zo een stukje fietsen en op de weg terug nog even langs de grote lidl, voor nog wat verse groenten en fruit.
Elena@ Met mijn zoontje gaat het goed. Het is boven zijn oog wel wat dik geworden. En af en toe nog wat pijnlijk. Hij is erg geschrokken. Recept Mexicaanse ovenschotel 250 gram rijst 400 gram kipfilet 2 paprika's 1 ui 1 prei 125 ml crème fraiche tortilla chips geraspte kaas zakje Taco mix 100 ml water Kook de rijst. Verwarm de oven voor op 200 graden. bak de u, paprika en prei Snij de kip en voeg dit toe bij de groenten samen met de kruiden en water. Bak dit 5 minuten mee. Als de kip gaar is voeg de crème fraiche toe. Voeg een beetje geraspte kaas toe. Als dat gesmolten is dan voeg je de rijst toe. Dan doe je alles in een ovenschaal. Daar over heen de tortilla chips en wat geraspte kaas. De ovenschotel gaat dan voor 10 minuten de oven in.
@dronty; kan me heel goed voorstellen dat je zoontje geschrokken is! Bedankt voor het recept! Binnenkort maar even kip halen. Ik hoop dat het net zo lekker is met zelfgemaakte taco kruiden!
Ons menu schuift een beetje. Morgen gaan we bbq-en op de camping met schoonouders en vrienden, ik neem kruidenboter mee en zelfgemaakte salades (aardappel en een bonen salade). Maandag gaan we waarschijnlijk restjes eten, ik heb dan een lange werkdag en mijn man kan niet koken.
Dames hebben jullie de aanbieding van de wijnen gelezen? 6 flessen voor minder dan 4 euro, incl verzendkosten. Zie topic in de lounge. er zijn 3 codes en dus kun je 18 flessen wijn voor minder dan 12 euro bestellen. Altijd goed om cadeau te geven bijvoorbeeld. Hier gaat het goed, de kinderen gaan steeds minder luiers gebruiken ivm dat ze regelmatig op de wc plassen, en eten steeds beter mee met de pot. ze hebben erg lang alleen maar potjes gelust. Scheelt dus ook aanzienlijk in ons budget. Kinderbijslag is weer binnen en bij de hennes een lading broekjes in de aanbieding gekocht de mexicaanse ovenschotel ga ik zeker weten maken, klinkt lekker!
Ik zie mijn jongste nog niet zo snel mee-eten met de pot. Ze lust alleen iets als het echt helemaal is fijngemalen (wel zelfgemaakt eten, heb nog nooit potjes gehad). Als er ergens maar een klein beetje structuur in zit hoeft ze het al niet. Nou ja, is ook niet erg hoor.
Hier gister weekboodschappen gedaan, was maar iets van 40 euro kwijt bij de jumbo. Straks ff bonnetje zoeken. Ook nog bij de action geweest, moest broodtrommel en fruitbaasje hebben voor sam voor school straks, en eigenlijk ook nog een beker, maar vond geen goede, hij heeft er 1 en moet er 2 hebben, andere komt bij zeeman vandaan dus ga daar eens kijken van de week. @dronty recept klinkt goed!
Dronty: Ik ga je recept een keer proberen. Lijkt me heel apart met rijst. Elena: Lekker hoor bbq. En moet je man niet leren koken van je Onskleintje: Ik had het nog niet gezien. 't Is even een gedoetje maar ik heb 18 flesjes besteld Mijn moeder zei net al oh dan doe je het toch ook op ons adres, maar wil geen wijnhandel beginnen haha. Maar bedankt voor het melden. Leuke aanbieding, net zoals vorig jaar de wcpapier al die rollen voor 92 cent ofzo. Islah: Heb je al eens hele stukken geprobeerd en zelf laten eten? Elsie: knap hoor. Waarom heeft hij 2 bekers nodig? 1 voor overblijven en 1 voor iets anders? Mamavang: Ik weet niet wat je nu uitgeeft. Zet anders je boodschappenlijstjes etc. hier eens neer. Kunnen we meekijken. Hier gisteren boodschappen gedaan: stokbrood 0.99 Kruidenboter 0.54 2x brood 1.63 Verse patat 1.49 Diepvriespatat 1.18 Melk 1.29 2x waterijs 1.49 (aanbieding) Knoflooksaus 1.42 totaal met koopzegels 10.15 Mijn man zou zondag koken, maar kreeg geen lijstje mee en hij heeft het nergens over dus ben benieuwd. Ik wilde boontjes+bloemkool meenemen á 3 euro voor 3 dagen volgende week maar dat zag er niet uit. Misschien straks nog even langs.
@saar continue rooster hier, dus s'morgens een beker en tussen de middag 1. Hier trouwens ook tegenslag, bedrijf waar mijn vriend veel voor werkt is failliet is dus nog maar de vraag of je daar nog je geld van gaat zien, hij heeft een eigen bedrijf en werkt ook nog wel voor een ander die gelukkig wel betaald, maarja het word wel krap zo! Moeten echt even opletten, en waarschijnlijk ook niet op vakantie
Elsie: Wat naar zeg. Dat zijn altijd hele vervelende dingen. Afwachten wie de curator het belangrijkste vind dan he?! Maar voorlopig kun je nog wel even fluiten naar je geld in ieder geval.
Ja voorlopig is het echt opletten deed ik al wel hoor, maar extra dingen kunnen nu echt niet. Gelukkig kan ik zelf komende maand wel wat extra werken dus hopelijk helpt dat iniedergeval voor de boodschappen.
Had gisteren nog extra bier gehaald voor de verjaardag en was maar goed ook. Hele krat opgegaan terwijl normaal niemand bier drinkt. Zal met de warmte te maken hebben. Hapjes bijna niet van gegeten dus kom om in de plakjes worst, wraps en gevulde eieren en aangebroken nootjes etc. Hier is het budget ook een stukje krapper geworden. Zijn ineens drie rijscholen bijgekomen hier die voor 15 euro per uur minder lessen dan alle andere rijscholen. Wij (en onze conculega's) merken dus dat er veel overstappen. Al dan niet zonder wat te zeggen ervan. Dan zeggen ze dat ze geen tijd hebben om te lessen en zie je ze ineens bij een ander in de auto. Kun je helaas niet tegen op zoveel verschil zou alleen de markt nog verder verzieken. Gelukkig lopen de boten als een tierelier. Elsie: zo rot zulke dingen. Hopelijk krijgt hij toch nog (een deel van) zn geld via de curator. Islah: inderdaad gewoon in stukken geven kijken wat ze ermee doet? Wijn: vinden we beide niet te drinken haha. Maar is een mooie aanbieding!
Elsie: Nee begrijpelijk. Hopelijk trekt alles na de vakantie ook weer wat aan. Weet niet wat voor werk je man doet, maar het is ook wel een beetje komkommertijd. Nijntje: Hoe kunnen die rijscholen dat doen dan? Ga er niet vanuit dat jullie er nou een vermogen aan overhouden ofzo.. Balen is dat. Wel begrijpelijk van de leerlingen dat ze overstappen, maar onbegrijpelijk dat het zoveel goedkoper kan blijkbaar... Oh ineens iedereen aan het bied. Apart is dat dan he?! Hier is mijn man gisteren op gesprek geweest bij een detacheringsbureau. Er is wel werk, maar allemaal op projectbasis en dat is nu even niet handig. Hij heeft tot april voor 4 dagen werk dus moet hij wel gewoon ergens een jaarcontract kunnen krijgen of in ieder geval kans op. En nu komt de bouw helemaal stil te liggen dus de komende 2 maanden gebeurt er niet zoveel. Hopelijk straks na de vakantie weer wat meer vacatures... Ik ga vanmiddag even op pad voor alle gratis Lihl producten. Zaten een hoop bonnen in dit keer.