Gezocht; koemelkvrije en Sojavrije boter voor een taart

Discussie in 'De lounge' gestart door Miranti, 7 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Hallo!

De titel zegt al bijna alles. Ik laat een taart maken voor mijn zoontjes verjaardag. Hiervoor moet ik ivm KMA een koemelkvrije en Sojavrije boter hebben.

Wie heeft er tips? En waar te koop?

2. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Je zou het misschien kunnen vervangen met kokosolie. Je hebt ontgeurde, dan zit er geen kokos geur en smaak aan.

3. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn man zn tante gebruikt wajang boter voor neef met lactose intollerantie. ik weet niet of dit ook kan met kma.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Plantaardige margarine van de AH is koemelkvrij. Geen idee of ie ook sojavrij is

5. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Wij gebruikte altijd wajang. Onze dochter heeft ook KMA en mag had ook een soja allergie. In wajang zit wel lupine eiwit. Hier zijn ook veel kinderen voor allergisch dus let daar wel op als je dit gebruikt.

Momenteel gebruik ik boter van de puur en eerlijk van de ah hier zit geen melk in maar ik weet niet zeker of hier wel of niet soja in zit.

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Je kan ook biscuit maken zit geen boter in

7. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    Plantenmargarine van ah

8. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Wajang, maar die vind ik echt supersmerig. Ik zou gaan voor een biscuitdeeg. Dan weet je tenminste dat je je bezoek wat lekkers voor zet.

9. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik zou kokosolie gebruiken.

10. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Wajang is lactose en soja vrij inderdaad

11. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Casara: Alleen het graaitaartje voor mijn zoontje moet koemelk en soja vrij zijn. Was ik niet duidelijk in sorry :D.

Wajang: Hier heb ik naar gekeken en er staat op de verpakking dat er Soja lecithine in zit. Dat mag dan ook niet lijkt me..

Ik heb wel een smeerbare margarine gevonden in een reform winkel, waar helemaal niks in zit. Daar zou ze mee moeten kunnen bakken toch?

12. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    eco winkel die heeft ze ,, zit vaak te kijken bij de allergie vak heb het daar wel eens zien liggen . mijn man heeft een gluten allergie vandaar

weet natuurlijk niet of de eco in jou buurtje het ook verkoop ,die van hier is mega groot dus die heeft echt alles

en anders even internet afpluizen wat je anders dan kan gebruiken als vervanging

13. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja sojalehtine kan wel. Dat zit eigenlijk overal in. Mijn dochter reageert op elk spoortje soja maar niet op lecithine.

14. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Maar in biscuitjes zit weer veel ei. Onze dochter mag pas sinds kort ei. Ze is nu anderhalf. Onze diƫtiste zei altijd dat er veel kindjes zijn met KMA en soja allergie dat die ook slecht ei kunnen verdragen. Maar ik weet natuurlijk niet of het kindje van ts dat ook heeft.

15. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    2jees: Hoe weet je dat soja letichine wel mag dan?

Hardlopertje: Ons zoontje heeft al wel eens stukjes ei van ons gehad en dat ging goed. Het is niet bekend of hij een soja allergie heeft. Maar we moeten i.v.m. KMA de soja nu nog vermijden omdat hij daar misschien een allergie op kan ontwikkelen

16. 2jees

2jees Niet meer actief

17. 2jees

2jees Niet meer actief

Maar, waarom geef je de ei dan wel en de soja niet? Hier kon ei ook niet, ik heb het idee dat het nu wel gaat maar ik probeer het haast nooit ;)

Deel Deze Pagina