Andy is 6 maanden, hij kruipt (snel, en op handjes en knietjes), trekt lades open, klimt tegen dingen op en gaat staan enz. Maar.. Met al die leuke dingen, is hij gelijk bij dingen die niet mogen.. Zoals de hondenbench.. Dat word echt de no-go voor hem, omdat ik de hondjes een eigen plek gun! Maar nu.. Hij kruipt binnen no-time van de ene naar de andere kant van de kamer, en dus zo naar de open keuken waar de bench staat.. Bij de bench aangekomen pakken we hem op, zeggen 'nee dat mag niet' en leggen hem weer in de kamer. Maar 20 sec later kunnen we dit weer herhalen! Tot een keer of 10! We zeggen het niet boos.. Dus misschien dat het daarom niet land? Als hij gaat krijsen.. Dus zegmaar een soort brullen, omdat hij boos is dat iets niet lukt, of omdat wij iets van hem wegpakken.. Danzeg ik wel boos dat ik dat niet wil, en dan stopt hij ( geen huilen dus! Echt puur boos brullen/gillen!) Moet ik bij de bench ook een boze stem opzetten? Of is dit een geval van ' jammer dit gaat hij de komende tijd nog niet doorhebben..' Het krijsen daarintegen was met 2 dagen over .. En hij snapt veel dingen heeel goed! (hij is ook echt al slim! Een potje is Bij hem 'HMM' een vieze luier is 'BBUHHh' ) Daarnaast.. Hij verveeld zich ZO snel! Kan hij net kruipen, wil hij staan! Staat hij, wil hij springen! Springt hij, wil hij lopen! En alles met grote frustratie en boosheid. Speelgoed is hij binnen no-time zat.. En ook als hij speelgoed dat hij weken geleden zat was, opnieuw krijgt, is hij het nogsteeds zat.. M'n iPhone.. Die vind hij leuk.. Met filmpjes zoals Musti.. Kijken, aanraken, geluid bij zijn oor houden enz.. Nouja.. Het is dus meer geworden dan de bench vraag.. Maar hij is ZO snel, met alles, zowel mentaal als lichamelijk. Hij heeft de pincetgreep, hij koppels klanken aan gebeurtenissen en dingen. (zo worden wij geroepen en aangesproken met HU-DU ) Hij wil zichzelf zo hard vooruit lopen! We hebben niets te stimuleren, alleen te remmen.. Maar hoe geven we hem alsnog uitdagingen?
Nee.... helaas ik kan je niet helpen. Ons ventje is wat dat betreft gewoon netjes op tijd met alles... geloof ik haha! Maar een kind constand uitdagingen aanbieden zal ook wel heel vermoeiend zijn lijkt me. Poeh... ik ben al blij dat ons Lars zich nog goed bezig kan houden in de box enzo. Misschien eens overleggen met het cb?
Ìk herken het wel. Julian zat, kroop en liep langs dingen ook al rond 6 a 7 maanden. Snel fysiek. Ook al veel klanken zelfs gericht mama. Het lastige is dat hij fysiek ver is maar mentaal jou nog niet kan begrijpen als je nee zegt. Dat lijkt misschien zo maar hij is nog maar 7 maanden ( bijna, zoals ik het lees in je ticker) Natuurlijk kun je wel nee leren maar dat gaat toch echt pas goed werken rond 10 maanden ( tenminste hier.) Nu schudt Julian zijn hoofd ook mee. Ha ha. Dus nu moet je naar mijn mening hem niet remmen maar zorgen dat hij niet meer daar kan komen waar je hem niet wilt hebben. Dus weghalen en ergens anders neerzetten van de bench. Speelgoed moet je gewoon afwisselen en af en toe eens iets heel geks geven. Ik gaf ook weleens een ballon. dan kroop hij er de hele kamer achteraan. Gelukkig heb ik hier nog een grote zus die dingen met hem doet. Succes ermee.
Sorry weet het ook niet. Maar wat is hij snellll!!! Schrik er een beetje van Hahaha. Niet rot bedoeld hoor! Maar Lisa is dan zo traag als dikke strond in vergelijking hahaha Misschien even overleggen met het CB?