Wij zijn nu pril zwanger van ons derde wondertje. Dit jaar zijn we niet op vakantie geweest omdat we de zolder verbouwd hebben. Nu waren we van plan volgend jaar zomer naar Spanje te gaan met de auto (kamperen). Zouden jullie dit doen met dan (als alles goed mag blijven gaan) zo'n klein hummeltje erbij? De laatste keer dat we naar het buitenland zijn geweest was onze oudste 8 maanden en dat ging perfect.. Gelukkig duurt het nog wel even...
Ik zou het dan pas beslissen als de baby er is en je weet hoe alles gaat. Wij hebben met baby's vanaf een week of 6 in onze caravan gekampeerd en dat ging op zich prima. Maar Spanje is wel een eind rijden, daar moet je maar net zin in hebben. En in een tent vind ik het ook weer anders. Stel dat je baby halve nachten ligt te huilen op zo'n zenuwachtig pasgeboren-babytoontje, dan voel je je behoorlijk opgelaten op een camping in een tent, denk ik. Dus pas beslissen als je weet hoe jij en je baby je voelen en dan kun je altijd nog je plannen aanpassen als Spanje toch niet zo;n goed plan lijkt.
Ja hoor ik zou lekker gaan, eventueel zo'n autostoelje die als reiswieg kan huren, dan kan je lekker doorrijden.. toen onze oudste 2,5 maand was zijn we ook naar de camping in Italiƫ gegaan, wel in een caravan met inderdaad de motivatie dat ik vervelend zou vinden als hij huilend in slaap zou vallen of 's nachts wakker zou worden. (Van andere mensen zou ik dat eerlijk gezegd ook niet echt op prijs stellen) Achteraf had een tent best gekund, hij sliep als een roos en vanaf dag 2 's nachts door haha
Zou ook even afwachten, het is niet altijd even makkelijk als je kindje veel snachts in de weer is en je met bijv. Flesjes opwarmen zit. Ook kan de hitte in spanje voor zo'n kleintje erg vervelend zijn en tot onrustiger slapen zorgen. Je kunt ook kijken voor een vakantie iets dichter bij dat je niet met die hele lange reis (costa brava is al snel >1500 km rijden) zit, dat lijkt me een hele onderneming met 3! Kindjes! Zelf zou ik ergens in frankrijk (de vendee bijv.) of zuid duitsland overwegen! Maar als het tzt goed voelt zou ik er gewoon voor gaan!
Op zich is drie maanden een ideale leeftijd om te reizen, de gemiddelde baby vindt alles best en slapen dan ook nog veel. Alleen ik zou niet zo'n lange autorit willen maken omdat dat niet goed is zo lang in de maxi-cosi. En kamperen zou ik ook niet doen met zo'n kleintje nog. Dus gewoon lekker kiezen voor wat meer comfort als jullie budget het toelaat en gaan vliegen of anders dichterbij in een huisje of hotel. ☺️
Ik vraag me altijd af wat heeft een baby van 3 maanden hier aan. Ik zou voor iets kiezen in de buurt en niet zo'n lange afstand gaan rijden. Het is toch altijd plakkerig en benauwd in de auto want hier zweten ze zich ondanks goede airco helemaal leeg in een auto stoeltje.
Het hoeft toch niet alleen leuk voor de baby te zijn? Voor de ouders lijkt het me juist heerlijk om als kersvers gezinnetje herinneringen te maken buiten je comfort zone.
Tja een kind van 2 kan het zich later ook niet herinneren, moet je dan maar wachten met op vakantie gaan totdat ze 6 zijn, zodat ze er iets aan hebben? Als het voor jezelf goed voelt moet het toch kunnen. Je hele leven hoeft toch niet stil te staan als je een baby hebt. Verder heeft TS nog meer kids voor wie het waarschijnlijk ook leuk is om een zon vakantie te hebben. Je kunt er ook voor kiezen om in 3 dagen te rijden, dan kun je onderweg nog leuk in frankrijk in hotels/chambre d'hotes overnachten. Of met een speciale reiswieg, of toch ervoor kiezen om te gaan vliegen. En als je baby toch niet zo makkelijk is ga je toch gewoon wel dichtbij op vakantie!
Ik zou die gok niet durven nemen, maar dat komt omdat m'n jongste de eerste vijf maanden heel erg veel gehuild heeft. Had er niet aan moeten denken om dan op vakantie te moeten. Maar als je een makkelijke baby hebt, is het een makkelijke leeftijd. Ze slapen overal, in de wagen. Maar goed, je weet niet wat je krijgt he.
Wij zijn gaan kamperen in tent toen kleinste 8 weken was... Ging prima. Maar ik wilde opeens niet verder dan 1 dag reizen van huis... Hormonen waarschijnlijk. Dus vlak je eigen gevoelens ook niet uit. Wij hebben een heerlijke tijd gehad in noord Frankrijk toen . Wel een makkelijke baby, met bv vond ik het ideaal, ze sliep naast ons in de wieg van de kinderwagen. Wel rekening houden met warmte, kou etc...
Ik zeg niet dat je niet op vakantie kan gaan met een baby maar ik vind het gewoon niet nodig om een kind uren achter elkaar in een maxi cosi te zetten en meer dan 1000 km te moeten rijden. Wij hebben 3 kinderen en zijn ook altijd met vakantie geweest maar niet zulke afstanden. Ik zou dan eerst maar eens afwachten totdat het kind er daadwerkelijk is en wat voor kind het is om al nu al op de zaken vooruit te lopen.