Hoi, Mijn zoon is 2,5 week geleden in een schelpje gestapt. Dit is toen gaan ontsteken met een pusbel die we eruit gedrukt hadden. We dachten inclusief het stukje schelp dat er ws in achter gebleven is. Nu geneest het maar niet. We kunnen er niet veel aan zien, maar het is een raar wondje. Het witte op de foto lijkt een los velletje maar is juist eeltvorming. Hij kan er inmiddels op lopen, maar o wee als we er aan zitten. Dokter zal werkelijk dramatisch worden(zoon heeft Ass). Hoe lang kan ik dit nog afwachten? Zal misschien nog iets aan het uitzweren zijn?
Volgens mij (maar ik ben geen arts) kan het niet genezen door de eeltvorming. Ik zou zelf de harde rand eraf knippen en kijken of het dan beter gaat.
Al veel biotex badjes gemaakt inmiddels. Las op internet de tip om er een eeltpleister op te doen, kan ik ook nog even proberen. Maar zie niet in hoe dit kan helpen.
Kan je de ha niet bellen, het uitleggen, vragen of je de foto mag mailen en hij op basis daarvan advies kan geven? Snap da ha-en liever hun patiënten zien, maar hij zal het in dit geval toch wel begrijpen dan langskomen voor je zoontje erg ingrijpend zal zijn.
Eelt mbv pleisters of badjes heet water, al dan niet met biotex oid zacht maken zodat het verwijderd kan worden en zo een evt restje eruit kan zweren. Mn zoon had een tijd terug een diepe splinter in de palm van zn hand. Het ging op een gegeven moment pussen, maar ik mocht er echt niet aankomen! Hij is er destijds veel mee wezen zwemmen en in bad geweest en toen de huid week werd is het een keer open gegaan en was de splinter er vanzelf uit gegaan.
Ik zou het dagelijks in een badje Biotex/groene Badedas/soda laten weken (al kan het laatste nogal prikken) en hopen dat zo de rest er uit ettert. Als hij last heeft met lopen, zou je zo'n antidruk ring er op kunnen plakken, met het wondje in het midden, afplakken met tape, zodat het niet verschuift. Maar ja, voor de zekerheid zou ik de foto naar de HA sturen voor het gaat flink gaat ontsteken.
Wat kan helpen is een paar dagen een blarenpleister er op. Dat lijkt op "duoderm" wat wij in het verpleeghuis vaak gebruiken voor lastige wondjes. Neemt vocht op, en er kan geen vuil meer in de wond.
Zolang het niet geneest zit er wschl nog iets in. Zou morgen de huisarts laten beoordelen. Pasgeleden een dame met hetzelfdecen kwam na veel gepeuter een splinter van 1 cm uitzetten. Wilde ook niet genezen dus morgen naar de dokter.
Bedankt voor alle reacties, ik heb voor mezelf maar gezet dat ik nog een halve week wacht en als het dan nog niet beter lijkt even naar de huisarts toch maar. Ik vraag wel even om hulptroepen voor in de houtgreep. Hopelijk is het niet nodig.