Dag allemaal, Ik zie soms zulke leuke suggesties hier, misschien willen jullie meedenken? Wij krijgen ene tweede dochter. Ik heb altijd gezegd als we een zoon zouden krijgen dat we hem zouden vernoemen naar mijn vader (vorig jaar overleden). Maar, we krijgen ene dochter dus het vernoemen werd redelijk snel geschrapt. Echter, misschien is er met een beetje creativiteit nog wel en mouw aan te passen? Mijn vader heette Jaap/Jacob. Heeft iemand leuke suggesties? Jacoba gaat het igg niet worden .
Ik vind zelf Jacobe een mooie naam! Andere suggesties: Jacobine Jackie Jayclin Jaquelin(e) Janique Jaimy
Ik kwam zelf nog 'Jaska' tegen, dat is Fins maar eigenlijk een mannen naam. Al zegt Google dat er in NL ook een vrouw is die zo heet
Hoi zus Lastig he, wij zaten daar nu ook mee, jaap/jacoby6. De andere 3 waren al gebruikt. Bij een jongen zou jacob de 2e naam worden. Maar bij een meisje.... nadat we een roepnaam hadden besloten om toch jacoba als 2e naam te doen, klonk leuk erbij. Wij wisten voor de rest ook geen leuke naam die wel duidelijk vernoemt was
Josca Caja Joa Joba Joyca Jasja / Josja / Pasja / Casja Jaya Joya Cajo / Caro / Cato Coja Joppa Aja / Ajo Boja Jacobijn / Jacomijn / Jacolijn Jacolien / Jacoline / Jacolina Jacomijntje Jacobje Jobke / Japke Japie / Jopie Jaapke Jabikje
Wat een fijne suggesties We neigen nu naar Josca of Jaska. Hoewel ik een aantal suggesties van jullie wel erg leuk vind, vind ik het niet passen bij de 1e naam (Finse naam).
Bij een Finse meisjesnaam zou ik dan Jaska kiezen, Josca lijkt mij meer mannelijk. Andere "Finse" suggesties: Jannika Jaana Miina (is Fins en betekent 'beschermer' net zoals Jacob) Liv(a) (is Fins en betekent 'beschermer' net zoals Jacob) PS: Maar toch blijf ik Jacobe ook mooi vinden en klinkt toch ook wat scandinavisch!