Hoi allemaal, Ik ben een jonge moeder van 21 en ik ben vorig jaar Juni verhuisd van Zwolle naar Hoogeveen. Nu ken ik hier echter nog steeds niemand en verveel me op mijn vrije dagen en het weekend eigenlijk best wel. Nu wil ik nieuwe mensen ontmoeten maar HOE doe je dat? Ik heb een sociale fobie en loop hiervoor o.a. bij een psycholoog, maar dit helpt nog niet erg veel. Door die sociale fobie word het dus al een stuk lastiger dan wanneer je daar geen last van hebt. Heb me aangemeld bij een sportschool maar durf er nog niet heen En als ik dan al ga, hoe knoop je dan een gesprek aan? Iemand tips of herkenning?
Geen persoonlijke ervaring mee dus echt onderbouwde tips kan ik je helaas niet geven. Wat mij wel opvalt is dat kinderen vaak wel een makkelijk onderwerp is om in contact te komen met andere (vooral) moeders. Misschien een een speelhal in de buurt bezoeken of wellicht zijn en kinderclubjes waar ouders met kinderen samen komen? Succes!
Speelhal dacht ik ook al aan, maar ze kan nog niet zoveel Coortje: Woon achter het nieuwe politiebureau, bij de gamma etc. Kom je ook uit hoogeveen?
Gezellige buurt lijkt me dat. Hoop daar ook ooit een woning te kunnen bemachtigen Zit nu in een flat, niet bepaald ideaal met een kleintje
zodra ze kan lopen heb je moeder en kind gym in de gymzaal achter het politiebureau van olympia op vrijdagmorgen! Erg leuk! Gaat mijn middelste ook heen
En wat dacht je van babyzwemmen met je kindje. Ben je lekker samen bezig, maar dan ontmoet je ook andere ouders.
Beetje late reactie, heb 2.5uur bij de kapper doorgebracht Ja leuk! Zag idd allemaal ouders lopen haha, vroeg me al af waar het voor was. Mja dat duurt dan nog ff Woon verder samen met mn vriend! En jij?
Lijkt me ook geweldig! Maar ben alleen do & vr vrij, en die zitten meestal vol met verplichte afspraken. Nier veel tijd voor dus wel jammer..
Hoi ik woon samen met mijn man en 3 kids. in de buurt van het hotel. De jongste is 3 maand de oudste 5. Waar werk jij dan?
Ik heb geen ervaring met een sociale fobie alhoewel ik ook niet een heel vrij persoon ben hoor, heb er ook best wel moeite mee contact te maken met andere mensen maar ja soms dan moet je ff doorzetten hè! Denk toch dat je eens moet informeren naar een aantal dingen waar je je mee kan bezig houden bij jouw in de buurt en gewoon je stoute schoenen eens moet aantrekken. Lees in je eerste bericht dat je je verveeld op je vrije dagen en even later dat je op die dagen vol afspraken zit? Maar dan heb je toch helemaal geen tijd om ook maar iets te doen als je de rest van de dagen werkt? Dus ik snap het niet meer zo heel goed, maar wil je wel zeggen dat je misschien even moet proberen die knop om te zeggen en ergens voor moet gaan en denk dat je moet beginnen met de sportschool, oogkleppen op en gaan meid! Succes!
Ja klopt, beetje onduidelijk. Ik werk ma di wo en afento do. Op vr. naar psycholoog & binnrnkort ook fysio. Dan het huishouden tussendoor proppen en dan heb ik afentoe, zoals deze week, de do. niks te doen en vr. middag vanaf een uur of 3 tot maandag ook niks Ga binnenkort starten met een assertiviteitstraining, gister besproken!
Leuk! Wel druk lijkt me, 3 kleintjes Ik werk nu nog in Zwolle, ben op een werkdag 12uur van huis dus wil binnenkort overgeplaatst worden naar Hoogeveen. Werk in een supermarkt. Werk jij ook? Of lekker thuisblijfmama?
Valt reuze mee hoor!! Vooral erg gezellig en genieten van de kids. Zoals afgelopen week zat mijn man in de kost en dan is het iets drukker maar ach ook wel gezellig want dan mogen de meiden om en om een nacht bij mij slapen en 1 nacht allebei tegelijk. Ik moet maandag weer beginnen met werken naar mijn verlof, ik werk in een winkel hier in hgv.
Jaa gezellig vooral!! Wel fijn, om en om bij je slapen hihi en dan een nacht samen. Heerlijk! Ik wou dat onze dochter bij ons in bed wou slapen zo afentoe, lijkt me zo fijn! Maar die gaat dan alleen maar spelen en draaien en zo blijven we alle 3 wakker haha Heb je zin om weer te werken?