Dames, dilemma hier! Ik weet dat ik zwanger ben van een jongetje en wij zijn druk op zoek naar een leuke naam! Mijn vriend kwam met de naam Robin, wat natuurlijk redelijk unisex is. Ik heb eigenlijk altijd geroepen dat ik niet voor zo'n naam zou kiezen (net als Renée, Chris, etc.) gewoon omdat er dan altijd getwijfeld kan worden of er nu een jongetje of een meisje reageert. Wat zouden jullie doen?
als je het een leuke naam vind moet je het doen ik zie niet waarom je het niet zou doen mits je gevoel hebt het echt bij jullie past
Ik ken twee babymeisjes die zo zijn genoemd, maar ik vind het dus echt een jongensnaam (A). Ik zou het dus doen. Neem aan dat je de uitspraak bedoelt als Robbin?! Ken ook een Roo-bin zegmaar, das helemaal een jongensnaam .
ik vind robin persoonlijk ook een jongensnaam.. zou het uitspreken als robbin als het jullie naam is dan zou ik hem gewoon doen hoor!
tja, unisex namen vielen hier ook écht af... ik zou er dus zelf niet voor kiezen. Anderzijds: Sommige namen zijn tegenwoordig unisex, maar voor mij nog steeds écht jongens/meisjesnamen... Oja: Als de volledige naam wél een echte meisjesnaam was (chris / christina) dan vind ik het wel anders overigens... maar in principe geen unisex voor ons...
Ik vind unisex namen vaak heel leuke namen.. en tegenwoordig kan alles (40 jaar geleden ook hoor... een hele goeie vriendin van mij heet GIJS!)
Ik vind Robin ook een leuke naam en vindt het ook een jongensnaam. Vindt Robin ook leuker dan Robbin.
Robin: superleuke naam, zeker voor jongens. Het is de 2e naam van onze zoon (en van mijn vriend). We spreken het uit als Robbin, Roobin vind ik niet zo mooi namelijk.
onze dochter heet Noa.. ook redelijk unisex, maar doordat er geen h achter staat is t qua schrijfwijze wel voor een meisje, maar dat hoor je natuurlijk niet als je de naam zegt Ik vind Robin leuker voor een meisje.. Vind dat er leukere jongensnamen zijn, maar goed smaken verschillen ook natuurlijk. Ik vind t wel heel goed kunnen voor een jongen. Vind t eigenlijk ook meer een jongens- dan meisjesnaam.
Ik vind Robin een mooie naam, al is hij, vind ik, wel unisex, maar zou daar niet zoveel problemen mee hebben
Ik betrap me er zelf op dat ik nu de naam van onze jongste dochter onbewust verleng ... Ze heet Dominique, maar omdat de naam Dominic hier in Duitsland veel voorkomt voor jongetjes, spreek ik momenteel haar naam meer uit als Dominiekuh dan als Dominiek Wanneer je het snel zegt, vatten veel mensen het op als dat we een jochie hebben.... Dus achteraf, ondanks dat ik het een heerlijke naam vind... zou ik liever een iets meer geslachtsgebonden naam hebben gekozen. Of een dubbele naam.
Ik vind het meer een jongens- dan een meisjesnaam, dus wat dat betreft zou ik het gerust doen. Maar ook hier vallen unisex namen sowieso af.
Robin. Prachtige naam. Voor mij een jongensnaam, ondanks dat de dochter van kennissen Robbin heet! Maar ook hier vallen unisex namen af, omdat ik het persoonlijk zo vervelend vind, niet te weten of het de heer of mevrouw is van wie die mail is... Is het ook niet zo dat je de meisje als Robbin schrijft en de jongen als Robin. Evenals René voor een jongen en Reneé voor een meisje?