Hoi dames, Ik zoek een beetje ervaringen en adviezen. Ik heb zowel een draagzak als draagdoek al thuis. De draagdoek vind ik veruit het aangenaamst maar ik heb een beginnersdoek gekocht die rekbaar is (Babylonia Tricot-Slen). Nu wil ik graag een geweven doek kopen zodat ik 101 knopen kan uitproberen en mss wel dubbel dragen (nr3 vooraan in de rekbare doek en nr2 op de rug in de geweven doek) Nu is een beetje mijn vraag welke merken en soorten raden jullie aan en wat zijn goede en minder goede ervaringen. Ik wil graag een doek die je kan knopen, dus geen voorgevormde, en mijn doek die ik nu heb is echt extreem lang (4m), dus wil wel graag een iets korter model. SHOOT! Alvast bedankt!
Ik raad je aan om dit te vragen, indien je Facebook hebt, op de draagpraat Facebook pagina. De dames die daar opzitten weten er echt veel van! Leuk dat je draagt trouwens!
Wij hebben yaro. Mooie doeken en betaalbaar. Vooral ideaal als je beginnende drager bent zoals ik. Eerst hebben wij ook een rekbare en daarna de yaro. Het is wel verslavend dus denk dat er nog wel meer doeken komen.
Mijn tip voor geweven doeken is om die tweedehands te kopen. De nieuwe zijn vaak stug en de tweedehandse zijn al soepeler gemaakt door het gebruik. Dat is wat ik heb gedaan op aanraden van mijn zus, een fervent draagdoekfan
Ik heb er een van pure baby love, super zachte doek al vanaf het begin! En wat inderdaad al gezegd is de facebook groep daar kan je echt veel info halen.
Thx dames, ben aan het wachten op toevoeging se. Dat je geweven doeken best 2dehands kan kopen heb ik idd ook al regelmatig gehoord
Ik heb zelf een Little Frog, goed betaalbaar en mooie kleuren vind ik. Welke lengte ligt er een beetje aan wat voor knopen je van plan bent om te doen. Met een maat 6 kan je eigenlijk alles knopen, evt 7 als je zelf breder bent of 5 als je smal bent. Maar dat zijn ook wel doeken van ruim 4m. Hoewel dat denk ik anders is, omdat het niet mee rekt. Je kan natuurlijk ook voor een kortere doek gaan, maar met name met rugdragen beperk je jezelf dan wel in welke knopen je kan doen. Ik vind zelf filmpjes van wrapyouinlove op YouTube erg handig, je kan dan ook ongeveer zien wat je met welke maat doek ongeveer kan. Dubbel dragen lijkt me ook leuk, maar een rekbare + geweven doek samen ook erg warm eigenlijk
Thx dames, Jammer genoeg nog altijd in afwachting van de groep.. Nu heb ik hier een fout geschreven, is geen doek van 4m maar van 5,7m. Met 4m zou ik heel blij zijn. Zowel mijn man als ik zijn normaal van postuur dus hoef geen extra lange. Heb een beetje opzoekwerk gedaan over het voeden in een doek en daar kwam uit dat een ringsling daar wel super handig voor is. Nu ben ik dus al verkocht voor nog een soort doek, de ringsling voor de kleinste en de geweven voor de middelste Aiai! Nog dames met een ringsling? Of die voeden in een doek?
Wij hebben een ringsling voor mijn zoontje, werkt echt super! Vooral mijn man draagt daar veel mee, het is zo makkelijk omdoen... (zoontje is dan ook 13 maand nu.. dus best zwaar!) Nu nog een ringsling gekocht voor onze dochter op komst, hebben ook een draagdoek en een draagzak... Draagpraat is echt aan te raden!
heee 4 m is niet lang hoor, voor een standaard knoop heb je wel een maatje 6 nodig (4,6m). 5,7 is idd wel erg lang. zal tweedehands kijken. al een lekker zacht doekje. als je dat perse niet wilt. heb wel goeie ervaringen met de doekjes van Fidella, lekker zacht. Little frog vind ik ook wel fijn.
Ja, ik weet het, verkeerd van mij. Ik zou idd graag maat 5 a 6 hebben. Ben mager en best wel klein Als ik die 5,7m aandoe en knoop moet ik op het einde nog veel knopen bijleggen of ik val er bijna over Oeps! Ringslings vind ik met hopen, super, ga in het weekend al eens een kijkje nemen maar geweven doeken hier in de buurt niet..
Zijn er dames die bij draagpraat op fb zitten? Is deze nog actief want na verschillende dagen heb ik nog altijd geen reactie gehad op mijn aanvraag.. Ik heb een ringsling gevonden van mister mirko & een ringsling van bb sling. Iemand ervaring met een van deze? Wat zijn jullie bevindingen?
Welke heb je je aangemeld? Je moet die hebben met het gele facebookplaatje, niet met het kindje in een draagdoek
Ja, die heb ik genomen. Toch bedankt voor de tip XmoonlightX Heb eergisteren een berichtje gedaan naar 1 van de oprichters en heb gisteren respons gekregen dat ze veel verzoeken krijgen en die niet dagelijks verwerken. Dus ik moet ff geduld hebben. Nuja, geduld heb ik wel maar is nu al +5 dagen. Wel erg lang niet? Heb ondertussen al 2 ringslings gekocht 2dehands (10 en 20 euro dus allebei gekocht zodat ik kan testen) en een geweven draagdoek online nieuw (kon geen 2dehands vinden dat ik cava vond van prijs) van Little frogs. Hier kan je niet mee dragen tot je kindje 3 à 4 jaar is maar weet niet of ik dat wel van plan ben. Mijn oudste is nu 2 jaar en ze wil enkel stappen, niet pakken, niet in de buggy en niet op de loopplank aan de buggy. Als ik het wel zo lang volhoud dan kan ik dan nog een duurdere doek kopen, dan weet ik ten minste dat het zijn geld waard is. Nu ben ik het voor hetzelfde geld over 5 maanden al moe.