Hoi Kari, Ik was er erg huiverig voor of het zou werken, omdat ik erg nuchter ben. Dit had ik de psycholoog ook verteld vlak voor we begonnen. Maar toen we bezig waren kwamen binnen enkele minuten heel heftige emoties los. Die eerste sessie zal ik nooit vergeten, ik heb 2 uren gehuild (het was een erg lange zware sessie) en had een nasleep van bijna een week waarin ik doodmoe was en heel veel hoofdpijn had. Elke sessie ging het wat beter en de laatste keer had ik ook echt het gevoel dat er dingen 'opgeruimd' werden. Ik voelde me sterker en had keuzes voor mezelf gemaakt (volgende keer een andere verloskundigepraktijk, ziekenhuisbevalling ipv thuis, ruggenprik etc.). Ik kwam er goed uit. Maar mijn ppd komt door heel wat factoren. Dit was er 1 van. Ik kan nu zonder heftige emoties terugdenken en praten over mijn bevalling. Verder vervagen de beelden ervan heel erg, de nare beelden die ik had en het gevoel daarbij. Dus ik zie het zeker als zinvol! Zeker voor de toekomst als we een 2e willen. Wat goed dat je ook EMDR gaat doen! Het is hard werken, echt waar, en ik kreeg er ook een behoorlijke terugval van, maar je komt er beter uit! Gr. Emma