Dag dames, Wij overwegen een wipstoeltje te kopen voor onze dochter (6 weken) want in de box liggen vindt ze wel leuk, maar bij je zitten niet altijd. Ze gaat soms heel hard huilen als je haar op schoot houdt, of je haar nu rechtop houdt of juist op je knieen legt, tegen je aan, gezicht naar je toe of van je af, het maakt niets uit. Ze lijkt rondkijken gewoon leuker te vinden. Wie heeft er een wipstoeltje? Welk merk en hoe bevalt dat? Vinden jullie het nodig of juist niet voor je kindje? Welke stoeltjes kun je (bijna) helemaal plat doen? Alvast bedankt voor jullie ervaringen. Yule
Wij hebben we een wipstoeltje gehaald en hebben deze nog steeds in gebruik. Wij hebben er een die in verschillende standen kan. In de eerste weken deden wij hem zo plat mogelijk en kon Pete bijvoorbeeld bij ons staan als wij aan de eettafel zaten of als we gingen douchen. Toen hij 5 maanden was, gebruikte we hem half schuin om een fruithapje te geven. En nu gebruiken we hem bijna rechtop voor de tv als hij Teletubbies gaat kijken.
Ik heb er eentje van chicco. Die kan helemaal plat en er zit een verkleiner in, zodat ze er vanaf dag 1 al inmogen. Ik vind m echt ideaal en nog een lekker fris kleurtje ook (licht groen). Demi vind het heerlijk en als ze soms niet kan slapen, zet ik haar daarin en dan valt ze wel in slaap.
ik heb er eentje bij het kruidvat gekocht. hij kan in verschillende standen en is erg makkelijk te verstellen. alyssa zit er nu niet zo vaak meer in omdat ze haar hapjes in de kinderstoel krijgt. als alyssa tv kijkt of als ze er gewoon bij wil zitten gaat ze er nog met veel plezier in. ik raad je wel aan om er eentje te nemen die verstelbaar is. liefs doris
Ik heb het wipstoeltje van Fisher Price (rainforest) Het is best een leuk wipstoeltje maar niet handig. Je kan hem nml niet in verschillende standen zetten en hij is best 'druk' omdat er veel drukke muziekjes en felle lampjes op zitten. Ik had achteraf liever een wipstoeltje gehad met gewoon een speelboog, dat is nml meer dan genoeg voor zo'n kleintje! Ook onhandig van dit stoeltje is dat hij lastig is om mee te nemen aangezien er geen handvaten bijzitten. Geen aanrader dus!
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik ga eens kijken op internet wat er te koop is. Verdere tips zijn zeker welkom!
Hi, Wij hebben hier de Baby Bjorn. En ik kan je zeggen dat het een ideale wipstoel is. Hij is te verstellen in 4 standen. Van rechtop tot helemaal plat. Zeker een aanrader! Shila
Ik heb er ook eentje gehad van Chicco. Handig ding, ook om hapjes te geven als ze nog niet in de kinderstoel kunnen.
Wij hebben er ook 1 gehad van koelstra. Het was wel fijn met eten geven enzo, maar ze heeft er niet zo heel lang in gelegen. op een gegeven moment wilde ze er echt niet meer in en hing er dan ook half uit. Toen heb ik hem opgeruimd.
Ik zit erover te denken om de titanium swing aan te schaffen http://www.titaniumbaby.nl/index.php?p= ... duct=swing Ik vind hem erg mooi en hij lijkt mij ook wel praktisch omdat jehem in allerlei positie kan draaien en verstellen. Heeft iemand al ervaring met dit wipstoeltje?
Hier een van prenatal met speelboog. Goed betaalbaar, wasbaar en de kleine zit er graag in. Kan helemaal plat.
ben net bij de Gardo geweest (grote babyzaak) en die Titanium Swing is inderdaad heel mooi. Maar 80 euro, dus ook prijzig. ze hadden een heel fijn, simpel wippertje staan voor 30 euro. in allerlei kleurtjes, en met een speelboogje eraan. hij kon ik allerlei standen, ook plat. en hij kon vast gezet worden, of schommelen. leek mij een prima keus!
Wij hebben er een gehad van het merk Kees. Kan helemaal plat en dan in meerdere standen omhoog. Levi vind het vaak erg leuk om er in te zitten en lekker om zich heen te kijken. Zo valt hij in slaap en daarna leggen we hem plat. http://www.babyplanet.nl/catalogue.asp? ... 021&mode=0
Hmmm, die Titanium Baby Swing vind ik ook wel wat! We hebben ook gekeken naar de Bloom wipstoel maar die is nog veel duurder en kan niet versteld worden volgens mij. Wel erg mooi, maar ja, niet zo handig dus.
wij hebben de wipstoel ook best veel gebruikt!... K vind op dit moment van titanium baby swift (Geloof ik ) erg mooi!
Wij hebben een wipper van Fisher Price rainforest, ook met zo'n boog met toeters en bellen erop...achteraf gezien niet zo'n goed keus want: 1-hij is niet verstelbaar 2-hij is heel erg 'druk' en luid, soms viel ze in slaap in de wipper en als ze dan ergens per ongeluk tegenaan kwam schrok ze zich helemaal lens 3-ze kan er nu al (even) niet meer in omdat dat hele ding naar voor kantelt als ze rechtop wil gaan zitten. 4-hij is helemaal niet zo gemakkelijk mee te nemen. Maarja ik had ook een babygym (die ze overigens niet bekijkt) en een mobiel (die ze óók niet bekijkt) van Fisher Price Rainforest, dus mama moest die stoel ook hebben! Volgende keer wat beter nadenken. Gelukkig hebben we 'm 2ehands gekocht, want die krengen zijn nog duur ook! Conclusie: koop maar géén wipstoel uit de Fisher Price Rainforest-collectie!
Een maand geleden was er een geheel gewijd topic over de Babybjorn wipstoel. Veel mensen waren megaenthousiast erover, omdat hij echt snel en goed wipt, te verstellen is in meerdere standen en zo'n goede ergonomische zitvorm heeft. Op aanraden heb ik hem ook aangeschaft, maar de baby moet nog komen, dus kan nog geen ervaringen delen. Maar hij ziet er zeker erg goed uit!