Gezocht: meiden met lange cyclus ( 6 > wk) maar wel eispr

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Isa, 15 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Ook ik heb lange cyclussen: zit nu op dag 48 van m'n cyclus :( . Voordat ik met de pil begon was ik ook altijd erg onregelmatig, zo tussen de 6 en de 9 weken. De eerste twee cyclussen waren voor mijn doen erg kort (37 en 39 dagen). Ik was daar toen onwijs blij mee, maar nu komen die lange cyclussen dus weer terug. Ik was een paar jaar geleden ook al eens gestopt met de pil, om te kijken hoe mijn cyclus was, en toen was het ook weer zo lang en onregelmatig.

Ik vind het zelf toch wel behoorlijk eng. Je hoort zo vaak dat er bij een lange cyclus vaak geen eisprong is. Ik word daar soms wel een beetje verdrietig van. Ik heb ook nog geen idee of ik wel of niet een eisprong heb. Ik heb nooit van dat doorzichtige vruchtbare slijm, dus misschien niet? Ik hoop nu snel ongesteld te worden. De volgende cyclus ga ik dan tempen en met ovulatietesten beginnen.

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Zo t is rustig hier. Wilde nog even laten weten dat ik inmiddels begonnen met de onderzoeken en er is bij mij ook PCO (wat ik al vermoedde) geconstateerd. We wachten nu op de uitslag van mijn bloed en mannetjes zwemmers. We horen het volgende week.

3. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Hoe en wanneer ben jij met die onderzoeken begonnen? Ben je al snel naar de huisarts gegaan, of hebben jullie het nog een lange tijd geprobeerd voordat je naar de huisarts ging? Hoe ging dat vervolgens in z'n werk? Moet je dan ook naar de gyn enzo, en hoeveel tijd ging daar allemaal overheen?

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    He meiden,

Heb zelf ook een langere cyclus. Wisselend van 36 dgn tot 52 dgn. Heb vorige maand voor het eerst een pos ovulatietest in handen gehad (de vlag hing nog net uit :D ).

Zelf ben ik nu erg bang dat ik PCO heb.
    Heeft iemand hier daar meer ervaring mee? Heb nl. ook veel last van mn huid en dat gecombineerd met een onregelmatige, lange cyclus kan daar op duideln.

Maak me toch wel zorgen :( . Wie weet raad?

Groetjes Elke

5. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Zora,

Mag ik vragen wat ze bij de Kliniek onderzocht hebben?

Groetjes Elke

6. mama2801

mama2801 Niet meer actief

hoi dames
    ik heb zelf ook heelel lange cyclussen, me laaste cyclus was 60 dagen! na me laaste mk in oktober ben ik aan de pil begonnen, in de hoop me cyclus weer een beetje op orde te krijgen en ben er in januari mee gestopt. en ben begonnen met etos zwanger worden. heel raar maar er zijn een hoop al na de 1ste ronde er al mee zwanger geworden! dus meschien een idee want helpt ook je cyclus korter te maken...

7. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi meiden,

Ik ben in februari gestopt met de pil. In oktober eerste keer naar huisarts geweest en mocht in januari terugbellen voor doorverwijzing. Die heb ik begin januari gekregen en eind januari zijn we voor de eerste keer geweest.

We moesten een aantal vragen beantwoorden, ik heb twee keer bloed moeten prikken en een inwendige echo gehad waardoor dus PCO is geconstateerd.

Mannetje moest zwemmers inleveren. Aanstaande vrijdag krijgen we de uitslagen.

Liefs Zora

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier nog iemand met lange cyclussen. Heb gelukkig wel mijn ei gevoeld ongeveer een week geleden maar ik word er niet vrolijk van. Volgens de gyn is het gewoon ´ontpillen´.

9. Krissa

Krissa Bekend lid

16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Hoi Dames,

Ik sluit me maar even bij jullie aan.
    Bij mij zijn het since de pil ook lange en zeer onregelmatige cyclussen terwijl ik voor de pil al een aantal jaren heel regelmatig was op 34 dagen.

Ik ben nog geen jaar gestopt maar de dokter heeft me al doorverwezen naar de gyn. en daar heb ik morgen een afspraak. We zien dan wel verder.

Ik wens jullie veel succes met wachten en hopelijk mag het bij ons allemaal gauw raak zijn.

Groetjes,
    Krissa

10. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    He meiden,

Zijn er hier ook meiden die ovulatietesten gebruiken?
    Hebben jullie altijd in een cyclus een pos test of ook weleens niet?

Zit zelf nu op dag 30 en nog steeds niets...
    Vortige cyclus op dag 22 een pos test.

Groetjes Elke

11. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Fijn dat je zo snel word doorgestuurd Krissa. Succes.

@ Elke: Ik heb wel een keer posi ovutest gehad en werd inderdaad ook netjes twee weken daarna ongi. Dat was in mijn cyclus van 129 dagen. Dus eisprong was pas op dag 115. Overigens mag je als je PCO hebt zoals ik niet uitgaan van posi ovutesten omdat je hormoonhuishouding in de war is en het dan niet helemaal betrouwbaar is.

Deel Deze Pagina