nieuwe wet ook voor maxi cosy

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 29 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    ik las net bij te koop aangeboden iets over oude maxi cosy of die toegstaan zijn volgens de wet, nou was mijn vraag een maxi cosy van 2001 is die nog goed
     
  2. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Kijk even goed naar de sticker/label die erop hoort te zitten. Daar hoort op te staan EU044/04 of EU044/03. Staat er iets heel anders, dan zou ik me laten informeren door een speciaalzaak. Maar in principe is EU044/03 nog toerijkend.
     
  3. Niet meer actief

    oke ga ik dat even bekijken, ik hoop het wel anders moeten we een nieuwe gaan aanschaffen

    op de andere autostoelen staat daar ook die code of iets anders?
     
  4. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
  5. Niet meer actief

    geeft niet, dit staat dus op alle auto stoelen ook de stoelen voor oudere kinderen als ik het goed begrijp of is daar een andere code voor
     
  6. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Je begrijpt 't goed. Mocht de sticker er niet meer op zitten, dan kun je altijd nog contact opnemen met de leverancier van de stoel/cosi oid.
     
  7. Niet meer actief

    oke dank je wel.

    weet je toevallig vanaf welk jaar de stoelen zeker goed gekeurd zijn.
    of vanaf welk jaar zeker afgekeurd
     
  8. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ik heb geen idee of de autostoel van de jonste nog voldoet. Hij is inmiddels 5 jaar oud (nieuw gekocht voor de oudsten).
    Mocht hij niet voldoen dan is dat pech, koop geen nieuwe. De oudsten hebben er ook in gezeten en toen was hij veilig.
    Snap best dat ze steeds veiliger worden gemaakt, een hele goede ontwikkeling ook. Maar ze kunnnen niet verwachten dat je voor elk kind een nieuwe stoel gaat kopen. Die stoelen kosten een kapitaal!!!
    Maak ze dan betaalbaar voor iedereen.
     
  9. Niet meer actief

    idd, maar als je wordt aangehouden dan heb je een ficte boete an je broek hangen
     
  10. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Heb even gecheckt, maar de stoel voldoet nog ece 044/03. Dus de meeste stoelen vanaf 2001 zullen nog wel voldoen.
     
  11. Niet meer actief

    nou laten we het hopen scheelkt me weer stoelen aanschaffen. Ik denk dat van de 3 er 1 niet goed meer is van onszelf
     
  12. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Heb geen idee wat de hoogte van de boete zal zijn mocht je stoel niet meer voldoen. Zal vanavond mijn mannetje even vragen.
     
  13. Niet meer actief

    ben ook wel benieuwd. Ik ga dadelijk even kijken in de auto en in de kelder naar de maxi cosy of ze nog voldoen
     
  14. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Dames, ga er maar vanuit dat de stoelen van het merk maxi-cosi goed zijn vanaf ca 2000/2001. Ook kun je op de website van de betreffende stoelenfabrikant de nodige info vinden.

    En wat betreft de boetes, dat valt wel mee. Je hoeft echt niet aan te tonen dat je een goedgekeurd zitje hebt (staat er wel op) als je kind er maar goed inzit. Kinders los op de achterbank, daar krijg je boetes voor (en die verdien je dan ook!)
    Er zijn zelfs veilig gekeurde zitverhogers voor nog geen 10 euro (bouwmarkt ed. ook ECE 044/03).
    Goedkope en goedgebruikte zitjes is altijd nog veiliger dan fout gebruik of geen gebruik!

    Succes.
     
  15. Niet meer actief

    idd ben ik helemaal met je eens. Denk ook niet dat ze zo streng zijn hoor
     
  16. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    De autostoeltjes van bébé comfort zijn ook goedgekeurd vanaf 2001. ( hebben wij zelf)
     
  17. Niet meer actief

    dan zullen de stoelen die wij hebben ook nog wel goed zijn denk ik maar ga vanmiddag wel even kijken
     
  18. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    Tjee wist niet eens dat je hier regels voor had.
    heb namelijk een maxicosi van schoonzus gekregen.
    die er gewoon nog zo mooi uit ziet....ondanks dat er al 3 kids ingezeten hebben.
    maar ja tel uit mag deze dan nog steeds.
    ik kan er niet bij om na te checken aangezien we hem boven op de vliering /zolder opgeborgen hebben.
    liek.
     
  19. Niet meer actief

    als je hem voor de dag een keer haalt gewoon even kijken of de code nog toelaatbaar is. Als er al 3 kids in hebben gezeten lijkt me dat het comfort er ook wel uit is voor een kleine. En als met een stoel een ongeluk is gebeurd is het zowiezo niet meer toelaatbaar. Maar ja dat kan de politie niet zien natuurlijk
     

Deel Deze Pagina