2de naam vernoeming beide opa's?

Discussion in 'Babynamen' started by BabyAngel, Feb 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    We hebben nog geen roepnaam,maar ik was al aan het denken aan eventuele 2de of 3de namen.

Nu heet mijn schoonvader Jozef (roepnaam Jo) en mijn vader Arnold (roepnaam Addie)

Nu zat ik te denken om deze namen te combineren en ik kwam uit op de naam:

Jody/Jodie

Wat vinden jullie daar van en eventueel nog suggesties?:D

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Even nog een toevoeging.

Als eerste naam vind ik bijvoorbeeld leuk:

Steff Jody (S achternaam)

Maar dit vind ik bijvoorbeeld weer niet lekker klinken bij de namen:

Nando
    Kyan
    Finn

(Staan ook op ons lijstje maat Seff heeft voor mij nu nog de voorkeur,dit kan ook zomaar weer wisselen:D)

3. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Ik vind het wel leuk :D
    maar ik vind finn en kyan ook erg leuk :D

4. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ik vind Jody eigenlijk meer een meisjesnaam, dus zou eerder voor Jordy gaan.
    Stef vind ik wel onwijs leuk! Of ik het heel mooi vind ik combi met de namen van jullie zoon en dochter weet ik dan weer niet zo goed. Die doen mij wat internationaler aan.

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38

Jody kan in principe voor allebei, denk aan Jody Bernal?;)
    De namen van onze andere kinderen zijn inderdaad wat "apart" maar de namen die er wel bij zouden kunnen passen (denk aan Delano,Ilano,Ivano) vind ik allemaal niet leuk.
    Plus dat ik nu graag een korte stoere naam wil omdat onze namen ook al niet te kort zijn;) wordt zo een mond vol! Hahaha

6. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hihi, ja snap je wel. Maar dan zou mijn inziens bijv Kyan/Kian al weer veel meer matchen ten opzichte van Steff. En Nando: helemaal mooi eigenlijk nu ik er over nadenk! Maar inderdaad niet zo heel lekker met Jody (met Jordy alweer meer heb ik het idee). Hmm.. Lastig!

En Jody/Jodie ja kan ook wel voor allebei hoor, ik associeer het alleen als meisjesnaam omdat ik geen jongens ken met die naam maar wel meisjes (op Jody Bernal na dan :p).

Je zou ook nog kunnen kiezen voor de tweede naam Dio (die-jo), maar die is ook weer lastig te combineren. Moeilijk!

Gelukkig hebben jullie nog even hihi.

7. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Vind het wel kunnen. Vind zelf Kian erg leuk.
    Andere tweede namen:
    Jorn, Jarno, Jaron

8. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    1,168
    0
    36
    Female
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi,

Ff een hersenspinsel hoor, maar je zou als tweede naam ook ARJO kunnen gebruiken....
    Wij hadden voor de oudste als tweede naam (wisten we niet wat het werd) JAMI , afgeleid van Jan,Arie,Marie en Ingrid (alle opa's en oma's )Toen we onverwacht nog een dochter kregen werd het ELSBRECHT, afgeleid van Elisabeth (ik) en Hubrecht (mijn man). Nu voor de derde hebben we uiteindelijk gekozen voor RESA (Ron, Elleanor, Sjaak, Anita, ooms en tantes).
    Je kunt voor een tweede naam denk ik zo creatief zijn als je zelf wilt....

Succes.

Share This Page