Deze naam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Linnaea, 8 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Na wat puzzelen en heel veel opties overwogen toch terug bij Ivy. Na deze opties dus wel duidelijk: Ivy is gewoon dé naam en die verandert niet meer, anders zou ik er niet op terug blijven komen terwijl er zoveel andere mooie namen te vinden zijn.

Nu wilde ik Ivy Morgan, maar na wat puzzelen vond ik een, denk ik, mooiere optie: Ivy Luna Morgan.

Wat vinden jullie? En dan niet enkel "mooi" of "niet mooi", maar vooral: waarom vind je dat? Ik ben benieuwd :)

Andere opties:
    "Gewoon" Ivy Morgan
    Ivy Emily Morgan
    Ivy Willow
    Ivy Willow Morgan
    Ivy Rose
    Ivy Morgan Rose

2. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Ivy Luna Morgan vind ik erg mooi !!

3. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.877
    5.116
    113
    Ik vind het mooi
    Eerder had ik eens gezegd dat ik Ivy Morgan te Amerikaans vind, met Luna erbij vind ik dat niet meer, de conbinatie bekt lekker en ik vind Luna gewoon een leuke naam ;) 'Gewoon' Ivy Luna vind ik dus ook leuk en Ivy Rose ook. Rose/Roos is een naam waar ik altijd een zwak voor heb. Ook vind ik twee namen altijd wel voldoende, maar Morgan is duidelijk een naam die in je hoofd blijft hangen. Willow vind ik echt iets voor een donker kindje (vast door Willow Smith)

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ivy Morgan Rose of Ivy Rose vind ik wat lekkere klinken. Ivy Luna Morgan vind ik net teveel namen en lettergrepen zo achter elkaar.

5. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    Ivy Luna Morgan vind ik persoonlijk niet zo mooi klinken.

Ivy Emily Morgan vind ik dan mooier

6. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Erg mooi! Vind het wat liever en vrouwelijker dan de andere opties die je hebt. Als tweede keuze zou ik gaan voor een combinatie met Rose.

Grappig is dat onze dochter Luna heet. Voor onze tweede dochter wilden we ook graag een associatie met de natuur en heeft Rose ook lang op ons lijstje gestaan

7. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Persoonlijk vind ik drie namen teveel.. het is gelijk zo'n mond vol dus ik zou persoonlijk gaan voor 2 namen.
    Wat ik de mooiste combi vind is Ivy Rose of Ivy Morgan.

8. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Ivy Rose vind ik het mooist!!
    3 namen vind ik persoonlijk een beetje teveel als het geen vernoeming is.
    Ivy Rose klinkt het lekkerst en inderdaad een hele duidelijke verwijzing naar de natuur! Normaal ben ik niet zo van de engelse namen, omdat ik ze al snel een beetje ordinair vind klinken, maar Ivy Rose klinkt juist heel chique en meisjesachtig! leuk!!

9. just us

just us Lid

20 nov 2014
    94
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ivy Rose. Ivy Luna Morgan klinkt niet als een geheel vind ik. Maar goed wanneer gebruik je nou de andere 2 namen? Dus eigenlijk niet heel belangrijk. Ik ben niet van de tweede namen. Ik vind ze nutteloos mits het een vernoeming naar iemand is of uit geloofsovertuiging. Dus 3 vind ik al helemaal teveel.

10. fryslangirl

fryslangirl Actief lid

13 mrt 2015
    316
    32
    28
    Vrouw
    Mede eigenaar bedrijf
    Friesland
    Ik vind Ivy luna morgan het mooist klinken. Maar Ivy Luna zou mijn voorkeur hebben. IK zou niet zo gauw 3 namen achter elkaar doen als het geen vernoeming is.

Maar ik zou vooral zelf de beslissing maken, het is jullie meisje en dus jullie keuze!!

Succes met het kiezen!!

11. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dit is precies mijn antwoord!

12. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Mijn zusje heeft ook drie namen, dus ik ben het gewend en vind het niet te veel. Zij vindt het zelfs leuk om drie namen te hebben :)

Maar inderdaad, Ivy Rose vind ik ook prachtig. Dus de keuze blijft moeilijk. Gelukkig nog even de tijd en wie weet is het wel een jongen.

13. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ivy Luna Morgan vind ik heel erg mooi!

Ivy Morgan alleen vind ik iets harder klinken. Door de naam Luna klinkt het wat liever, zachter. En het bekt lekker.

14. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Ik ben het hier ook mee eens. :) Maar dat komt misschien ook omdat ik Morgan echt geen mooie naam vind. Ik vind de combinatie Ivy Morgan ook een beetje naar ordinair neigen. Ivy Rose en Ivy Luna als tweede keuze maakt de naam voor mij ineens een stuk mooier. Chique en meisjesachtig, net als wat mijn voorgangster zegt. :)

15. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Ivy Luna of Ivy Rose! Mooi!

Morgan vind ik gewoon verschrikkelijk, geen idee waarom eigenlijk. Zie dr zo'n Amerikaanse ordinaire meid bij met kauwgom in dr smoel :D

16. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ivy Luna Morgan klinkt mooi :).
    Daarnaast bekt het lekker dus wat dat betreft zou ik voor die naam gaan.

Ivy Rose vind ik overigens gewoon een prachtige combinatie.

17. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ivy Luna Morgan vind ik mooi, al vind ik Morgan ook wat hard en i.c.m. Ivy al helemaal. Met Luna erbij vind ik het wel mooier, het breekt het wat, geeft het wat vrolijks en meer iets 'open' ertussen. Vind het lastig uit te leggen :)

Ivy Morgan vind ik dus helemaal wat te hard.
    Ivy Emily Morgan vind ik wat te tuttig met Emily en ook wat hard in z'n geheel.
    Ivy Willow vind ik wat te triest? Geen idee, ik vind Willow een toffe naam, maar Ivy Willow mist voor mij wat vreugde.
    Ivy Willow Morgan zelfde als hierboven.
    Ivy Rose vind ik mooi! Heeft iets krachtigs, stoers, vrolijks, natuurlijks en bijzonders.
    Ivy Morgan Rose vind ik wat minder omdat ik Morgan wat hard vind maar alsnog wel een van de betere opties. Morgan dan vooral omdat ik weet dat jij het zo'n mooie naam vind, ik vind 'm zelf te hard. Rose geeft het iets fleurigs, fris, open, bijzonder.

De mooiste opties vind ik dus:
    Ivy Luna
    Ivy Rose
    Ivy Luna Morgan
    Ivy Morgan Rose

Of, niet door jou genoemd:
    Ivy Luna Rose
    Ivy Willow Rose

18. Laverna

Laverna Actief lid

13 mei 2015
    217
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ligt ook een beetje wat je achternaam is. Deze namen met een Oer-hollandse achternaam vind ik niet lekker bekken. De optie Ivy Rose vind ik het mooist. Wat meerdere mensen al zeggen Morgan vind ik ordi klinken en weet niet of ik deze naam bij jou vind passen met wat ik allemaal gelezen heb.

19. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ivy Rose is t mooist.
    Ivy Luna Morgan is te veel van t goede en klinkt niet lekker samen.

20. Dese

Dese Actief lid

15 jun 2014
    198
    1
    16
    Ook ik vind 3 namen te veel. Het mooiste vind ik Ivy Rose. Puur omdat het mooi klinkt. Morgan vind ik persoonlijk niet zo mooi en dichtbij een hond met de naam Luna..

Deel Deze Pagina