Hey Timon! Leuk jou hier te zien! Hallo ladies, Wat leuk! Veel intuïties en instinkten die wél gebruikt worden..en het "onbekende" wat eigenlijk heel normaal is. Sinds mijn 12e 13e mijn 1e verschijning gehad, die komen niet vaak voor. Dat was mijn ballet-vriendinnetje die afscheid kwam nemen.( 3 dagen op rij...wist eerst niet wat ik er mee aan moest en was zelfs bang, mama heeft toen gezegd dat ik haar maar moest bedanken dat ze afscheid kwam nemen...na 3 dgn achtereen, en dat ze nu mocht rusten. Heb het gedacht, niet gezegd...toen is ze met een glimlach en als een uitdovende kaars, verdwenen). Daarna toen ik een jaar of 18 was, de overleden vader van een collega omschreven...omdat ie naast haar zat. Toen mijn oma overleed was ik net 23, zij net 73...dat was een klap! Heb toen pas maanden naderhand kunnen huilen, en uiteindelijk over haar kunnen dromen. Heb ze pas 'gezien' samen met opa, in wit-achtige-grijze (?) gedaante (wist gewoon dat ze het waren!) Oma komt me tegenwoordig waarschuwen, heb ik mogen leren... 2 jaar geleden ben ik mama bijna kwijtgeraakt door een medische misser. Eenmaal uit het ziekenhuis gekomen verzorgde ik mama, een week lang. De tweede nacht kreeg ik een droom. Mama zat op haar bed met de armen over haar buik naar voor en naar achter te wiegen tegen de pijn, oma zat naast haar. Ik lag op de slaapbank, en oma liet mij een echo zien...welliswaar een futuristische met alleen beeld in 3d , boven mijn buik! Het is een meisje..zei oma...Mama nog steeds vergaand van de pijn naast haar... Een dubbele droom bleek later. Mama is door die droom goed in de gaten gehouden, maar ik had niet door hoe of wat, ik werd wakker en mama zat precies zoals in mijn droom, oma was weg. Ik dacht, oma houdt haar in de gaten! Nee...oma waarschuwde, het ging slechter, zo slecht dat ik een ambulance heb gebeld, ze na heeeeeeel lang wachten intensive care vrouwtje was, en uiteindelijk nog eens 2 spoedoperaties en een maand ziekenhuis erbij gekregen heeft. >> Mijn broer is later met het nieuws gekomen dat ze zwanger waren bijna 9weken, ons mam was nét een paar weken uit het ziekenhuis, met kerst. Dat is een meisje geworden...helaas niet die van mij. Mijn vader, daar wist ik al een jaar van te voren van dat hij zou overlijden....heb dat ook verteld aan ons mam en mijn broer, later geloofden ze me toch wel... Ook tijdstip/jaargetijde wist ik...voorjaar. hij is in April overleden. We hadden geen goed contact, maar hij is me wel op komen zoeken.
Hai Debenbas! Leuk je hier weer te treffen. Je heb al veel meegemaakt. Dat je geen goed contact met je vader had wil niet zeggen dat het geestelijk ook zo was. Als ik me ontspan kan ik steeds beter contact voelen met mijn gids(en). Ik voel aanwezigheid dmv tintelingen langs mijn schouderbladen. Helaas is me nog niet duidelijk wie waar zit. Klinkt vast gek. Mijn opa kan ik geregeld voelen. Hierin ben ik nog niet echt ervaen. Hem heb ik een keer aan mijn moeder beschreven waardoor haar tranen over de wangen liepen. Toen ik later vroeg waardoor ze wist dat dit waar was bleek dat mijn gezicht enorm ging stralen, zoals ze nog niet eerder had gezien.
Ik voel het,ik hoor het en ik zie het en ben volgens andere een medium maar ik doe er verder niet veel mee.Het is voor mij wel normaal om bijna dagelijks iets te zien.Ik praat er alleen amper over want mensen denken snel dat je ze dan ziet vliegen.Althans dat is mijn ervaring.Mijn oma,moeder en mijn oudste zoon zijn ook paranormaal. En met vooral mijn oudste zoon praat ik er ook over.Hij is trouwens 20 dus dat is anders dan met een jong kind erover praten.Hij vraagt mij er veel over en is erg gevoelig.Maar hij vind het ook eng...
Er valt veel te leren lees ik wel! Timon, jouw plaatje kwam me al zo bekend voor! Die kaart trek ik nog wel eens, op zo'n site. En de omschrijving ervan is niet mis Hoe lang heb je 'het' al? Geloof wel dat iedereen zo'n beetje z'n rugzakje gevuld heeft.. Het fijne is dat zowel ik als ons mam absoluut niet bang zijn voor de dood, er is méér, zéker na dit leven. Met die gedachte (en gevoelens) heb ik geleerd dat geliefde mensen niet helemaal 'weg' zijn, en dat geeft heel veel rust. Tuurlijk worden ze gemist, omdat je ze niet kanzien, vasthouden, bellen...het tel.nr. van oma en opa ken ik nog steeds uit m'n hoofd...maar dat is ondertussen ook al bijna 10 jaar geleden (opa is 3 jaar na oma 'vertrokken'). Mijn nichtje en ik hebben veel contact met elkaar, zij voelt dingen ook goed aan, krijgt regelmatig 'visite', zo noemen we het maar Maar soms lijkt het een verjaardag en is ze blij als iedereen weer gaat! Net wat nessy zegt, het lijkt vaak zo..wanneer je erover zou willen praten, dat je zweverig kletst. Ik heb bewust enkele mensen 'uitgekozen' waar ik mee praat, de meesten komen uit mijn eigen familie. Mijn vader was ook erg geïnteresseerd in alles (tarot/handlezen/vorige levens) en had ook een bepaalde gave, die hij weer van zijn moeder had. (heb hem voor zijn dood nog wel gezien, maar de blik in zijn ogen, en die van mij...zeiden meer dan 1000 woorden...ik zag hem letterlijk doodgaan, hij zag/voelde dat! En was zeer afstandelijk, die laatste x). Ons mam's familie, daar heb ik zeker wel ooms en tantes die meer voelen...alleen 1 oom daar heb ik ook daadwerkelijk dát contact mee, dat we erover kunnen praten. ...ik weet ook of ik ongesteld word, op de dag dat het zal gaan gebeuren word ik wakker en heb als laatste beeld (voor ik m'n ogen opendoe) een rode veeg op m'n netvlies.Best lastig als je iedere maand toch hoop hebt. Nu ben ik overtijd, en heb nog niks gezien, hoop dat dat de komende 9 maanden zo blijft! (ik voorspel dat dit weer een lang verhaal is geworden , grapje tussendoor!) Hebben jullie ook voorkeur bij bepaalde mensen? dat je ze zeg maar 'doorziet' ?...soms heel vervelend....want die mag ik dan niet, erg he?
Bijzonder allemaal he? Ik had het een paar maanden geleden. Ik laat sinds kort 'dingen' toe waardoor ik meer ga zien en ga voelen. Mijn vriendin had de opening van haar eigen bedrijf en ik was er al vroeg om dingen mee voor te bereiden. We zaten even buiten en ik zag iemand bij ons. Ik ken mijn vriendin net een jaar en kende haar ouders niet. Ik beschreef de man die ik zag en dat bleek exact te omschrijving van haar vader te zijn. Ze vond het heel mooi en bijzonder. Ik zie die man heel vaak om haar heen. Ook contact met mijn gids(en) maken gaat steeds makkelijker. Ik praat irl daar niet over met veel mensen omdat ze je inderdaad als gek verklaren. Ik vind het mooi te weten dat we niet alleen zijn......
Ik heb een groepje mensen om me heen, waaronder uit een meditatiegroep en van een cursus intiutieve ontwikkeling. Sinds kort komen we met een klein groepje bij elkaar om over allerlei dingen (hartstikke zweverig ) te praten. Ieder met zijn eigen ervaringen, maar het sluit naadloos aan op het thema van de avond en elkaar. Je steekt er zoveel van op!! Kijk eens voor veel informatie op niburu.nl. Ja Debenbas, het plaatje komt van Osho. Deze vind ik zo mooi. Ik ben sinds 1994 in contact gekomen met deze wereld. In korte tijd veel nieuwe ervaringen opgedaan. Door verhuizing, etc. heb ik er 2 jaar niets mee gedaan, maar sinds we hier wonen is de deur weer open gegaan en het is heerlijk! Ik ben allerlei cursussen gaan doen; Reiki 1, voetreflex, past life, metafysica, developing intuition, masters course, intro aura soma en leven in balans. Laatst nog de cursus Leven en werken met je gidsen van Ellen Scheffer (is ook een boek van 'Vederlicht') gedaan. Sinds enige tijd merk ik veranderingen, maar kan nog niet helemaal mijn vinger erop leggen. Dat maakt ook niet uit, want als het nodig is wordt het vanzelf duidelijk. Mijn vrienden weten het wel, maar hebben het er niet over. Mijn ouders en zusje vinden het heel gewoon, net als mijn man en enkele andere mensen. Maar mijn broertje vindt het zweverig en heeft er niets mee. 'Doe je een cursus? Ja. Zo'n zweverige? Ja. Oke, lust je drinken?'
Echt leuk he, die ontwikkelingen zo....... Ik ga in augustus beginnen met meditatiesessies in groepsverband bij Yvonne Welten . Ik ga bij haar ook een workshop EFT volgen in september. Zij coached mij dus nu ook en helpt me met mijn hele ontwikkeling. Een geweldig mens!
Hoi meiden! Ik zit hier ff mee te lezen, al heb ik volgens mij niet echt paranormale gaven... Maarrrrr.... 2 weken geleden ben ik samen met mijn vriend een hele dag op workshop "schrijven met je gids" geweest. Super leuk maar oh zo moeilijk.... ik moet veel oeffenen! Wat het hoogtepunt was die dag, was dat er vantevoren een persoonlijk bericht was geschreven via je gids. Ik keek op de kaart waar de boodschap staat, en rechtsonderin staat een tekening met een paar "zaadjes" en bij eentje "Yes...!" geschreven! Nou, mn klomp brak zowat! Niemand van daar kon dit weten! Ook hebben we getekend met krijt en op mijn tekening blijken 2 entiteiten te staan. De kaart die ik erbij getrokken had, was van engel Nathanael (ik hoop dat ik goed schrijf?) Al met al een hele leuke leerzame dag, die me ook heel veel moed geeft! Liefs Cyntje78
ik vind paranormale gaves ook erg interessant. Ik zelf ben totaal niet hooggevoelig of wat dan ook. Maar ik was een paar maanden geleden naar de paranormale beurs geweest in Rijswijk. Daar heeft iemand voorspeld dat we over 2 jaar gezinsuitbreiding zouden krijgen. Ik ben benieuwd. Ik zie een derde kindje door allerlei redenen eigenlijk niet zitten terwijl mijn man wel echt een derde wil. pfff moeilijk moeilijk moeilijk. Maar wel interessant om te horen.
@Krokus.... Zo had er een bekende voor een vriendin van mij ook een 3e voorspeld voorig jaar. Het zou gebeuren in de 5e of 6e maand. Mijn vriendin vertelde me 2 maanden geleden dat ze er mee stopte... heeft er al 2 en vond het al die spanningen elke maand niet waard. Dussss.... aan de pil, avondje Guus Meeuwis, avondje Toppers, zuipen, ziek worden en in maand 6! test ze positief!!! We hebben dubbel gelegen van dit nieuws!!! He-le-maal geweldig! Dusssss..... hahahahaha! Voor mij had ze het begin van een nieuw leven in het najaar gezien (geeft me een bepaalde rust joh!) Groetjes Cyntje78
ik ben zelf wel "zweverig" ingesteld enzo, sta echt wel open voor dit soort dingen. Moet alleen eerlijk zeggen dat ik na het lezen/horen van...ik ben heldervoelend/ziend of weet ik veel wat altijd denk ..jaaaa...tuurlijk overigens zou ik mijn broek echt helemaal vol poepen als ik een geest zag of iets in die trant dus voel me erg gelukkig dat ik dat niet hoef mee te maken. Voor degene die dat wel hebben, sterkte ermee!
Hallo DaphneenEstelle, Zo te lezen ben je dus best wel wat je zegt niet te zijn Jeetje, een gids? hoe weet je dan dat je een naam hebt gekregen? ben benieuwdwil je dat vertellen? Dat het eng is iemand te "zien"... tja..de eerste keer was best even schrikken omdat ik én 13 was,en absoluut niet wist wat me overkwam... Wél wist ik wie het was, omdat ik haar gezichtje zag in een heel mooi licht...maar wel dof zeg maar...ja bijna niet uit te leggen. Oma&opa heb ik gezien...heb niet het hele verhaal uitgelegd omdat het best wel wat lang is EN net wat iedereen zegt, bang dat het zweverig overkomt, of jaja het zal wel Die moeten nu dan niet verder lezen ...maar nu komt ie dan Ons mam en ik waren met vakantie in Spanje, normaal hadden we een appartement aan zee (lekker doorwaaien van de 'lucht') Nu zat alles vol en hadden we het 'geluk' dat kennissen ons alsnog een appartement/studio 2 straten terug konden aanbieden. Ik had in het begin al wel een idee van goh...wat hangen er hier veel vlinders aan de muur..en een kruis...en maria afbeeldingen... Maar verder nergens bij nagedacht...eht was immers vakantie8) Tot een dag, we hielden siësta, ik was aan het indommelen op bed, mama sliep in de woonkamer op bed. En zag tot mijn grote verbazing door de muur/raam een schim aankomen in vakantie outfit jaren '60...kon niet direct vertellen of het een man of vrouw was, voelde gelijk zeg maar 50-50. Alleen, deze persoon betaste mij aan mijn been...ik kon op dat moment niet bewegen...héél eng eigenlijk, maar heb dat al jaren terug al eens meegemaakt heb toen alleen nooit iets of iemand gezien alleen gevoeld...(weer een ander verhaal) Ik wil je niet bang maken want nu komt het mooiste! Ik dacht eérst, "ik pak dalijk mn haarlakbus, en sla 'm/haar op de kop...logisch...nee, want wat doe je nu als je een transparant iets ziet...die kun je niet raken toch??!!" Toen ik dat dacht, werdt mijn borstkas "bedrukt" en een arm werdt tegengehouden.. Het enige wat ik toen kon doen was mama roepen, maar kreeg geen/weinig geluid uit mijn keel... Dus... Ik heb oma geroepen in mijn hoofd...alleen maar... En toen plots zag ik in de deuropening 2 grijze schimmen staan waarvan ik WIST dat dat oma en opa waren! Die vreselijke persoon was weg, ik kon roepen!!!En bewegen! "Oma" liep uiteindelijk richting de woonkamer, en ik begon mama te roepen... Die op háár beurt heeeeeeeel blij was dat ik haar riep... Wat bleek, ZIJ had nét op het moment van alles dat gebeurde, een vreselijke nachtmerrie waar ze niet uitkwam Toen ik haar riep..was oma dus al naar haar toe gegaan, en kon ze dus wel wakker worden! "Och deb, ik ben zó blij dat je me wekt, ik kwam er niet uit!!" Toen we elkaar vertelden wát er nu was gebeurd...viel het kwartje!! mama wil eigenlijk nooit weten wat ik meestal meemaak omdat zij er dus bang voor is, en sluit zich er ook voor af, wil er gewoon niet van weten normaal...maar nu kon ze er helemaal niet omheen. Ook na de medische misser, bijna 2 jaar geleden, is ze toch heel anders na gaan denken over alles Over het algemeen zie ik dingen en dierbare overledenen in dromen.Maar heel af en toe, als het echt nodig is, zijn ze er ook...en dan is het héél fijn te weten dat ze over je waken! Voor iedereen zijn de verhalen anders, en of je ze wil geloven of niet..tja.. Ik geloof écht wel dat er meer is, heb het altijd willen geloven ook. Maar ze kiezen zelf of ze zich vertonen, en als je niet klaar bent of je er niet open voor stelt, houden ze er rekening mee. Geliefde overleden mensen althans!
Iedereen heeft een of meerdere gidsen. Ik heb er een die Natasja heet en een Tamara. Op het moment is Tamara veel bij me voor raad en daad omdat ik nu in een bepaalde fase van mijn leven zit (het moeder willen worden) Ik heb 2 x een workshop schrijven met je gids gedaan. De laaste was 2 weken geleden. En tja... als er in je bodschap "zaadjes" getekend staan met "Yes!" erbij dan moet er toch iets meer zijn he? Want die vrouw waar we de workshop hielden en die voor iedereen alvast een persoonlijke boodschap via je gids had kon dit echt niet weten! Nu moet ik zelf gaan oeffenen, maar ik vind de oeffening vooraf (het aarden, onstpannen en je hoofd leegmaken) erg moeilijk. Groetjes Cyntje78
Lijkt me inderdaad niet erg makkelijk nee... Maar dat is wel mooi zeg! Ik weet wel dat mijn oma altijd bij me is...maar het schijnt te zijn dat ik 3 vrouwelijke spirits heb. Mijn oma, mijn oudtante (zus van oma) én....mijn moeder half Omdat die denk ik ziek is geweest...ze leeft nog, maar heb wel n hele sterke band met haar. Veel succes vast, en als t je gelukt is? Laat wat horen
Ik heb mijn opa zeer regelmatig bij me, naast mijn gids Matthew. Er is nog een gids, maar deze naam heb ik (nog) niet doorgekregen. Komt vanzelf!
Kunnen jullie ook bij anderen dingen aanvoelen? Ik ben soms met mn nichtje op msn, en dan vraagt ze dingen, ik geef antwoord...en joh! Die komen later gewoon uit! gewoon benieuwd of jullie ook zoiets kunnen? Van gidsen heb ik geen ideezou mooi zijn Misschien omdat ik m'n famillie al heb?
Ik weet sinds kort de naam van 1 gids: Adamo en verder nog niks. Ik voorspel soms ook wel dingen maar ik durf er nog niet op te vertrouwen. Ik voel wel heel sterk dingen aan. Zoals mijn lerares zeg: een sterk intuitie. Nu nog op durven vertrouwen
Dag meiden, Heb weleens eerder wat geschreven hier, kwam zeg maar uh...niet bijster veel reactie op Vraag me af of jullie van te voren jullie kindje al aan konden voelen. Zoals mijn onderschrift zegt gaan wij er in oktober weer voor...en ik denk dat het dus een jongetje is die ik bij me voel. Ik had dat gevoel ook heel sterk bij mijn dochter en zij bleek dus ook echt een meisje te zijn. Het is niet perse paranormaal begaafd of wat dan ook, ik heb gewoon een sterke intuitie. Eigenlijk luister ik meer naar intuitie dan de meeste mensen, denk ik zo. Ben nu zelf heel bewust bezig met de preconceptie. Vind het zelf wel erg leuk en fijn om het zo te doen. Bij mijn dochter was het idee heel 'spontaan' en was in 1 maand tijd zwanger. Ik denk dat ik de volgende zwangerschap bewuster ga meemaken. Ik had trouwens wel een bijzondere zwangerschap. Met ons 2-tjes ging alles heel goed maar er veranderde heel veel om ons heen. Ik verloor o.a. mijn oma en volgens mij is ze ook dikwijls bij ons. Zou best kunnen toch? Mijn dochter haar 3e naam is de naam van mijn oma. Het gekke is dat ik de 3 namen van mijn dochter al in gedachten had voor mijn oma overleed. Moest ff mijn ei kwijt hoor, zit echt barstensvol vragen. Hebben jullie nog een soort van tip van therapie o.i.d. waar je heen kunt om wat meer rust en balans in jezelf te krijgen. Voel me namelijk al jaren erg onrustig. Veel op zoek.