Gezocht, menu voor etentje!

Discussie in 'De lounge' gestart door Chrissie, 5 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

#21 Chrissie, 7 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 okt 2009
    Maar dan kan amuse en aardappelkoekje wel vis, en mn hoofdgerecht kan ik dan zo laten?

Ok, ik skip de tomaat, rest laat ik dan zo. Kan volgens mij wel bij elkaar zo. Helemaal omdat er toch wel tijd tussen de gangen zit (ivm kids)
    En de chocotaart skip ik ook maar, die is idd wel heftig ja. Genoeg kleine lekkernijtjes voor te koop denk ik :)

2. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Ja hoor vis in voorgerecht en vlees in hoofdgerecht kan prima. Ik denk trouwens dat 1 voorgerechtje prima is. Je hebt zo al een heel uitgebreid diner.

3. Chrissie

Ja, denk ik ook wel :)
    Dank voor de hulp en info!

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Chrissie, zou je je recept voor de varkenshaas in bladerdeeg met ons willen delen? Krijg nl. al honger bij de gedachten. Lijkt me erg lekker.

5. Chrissie

Tuurlijk :)

4 varkenshaasjes van 150 g.
    30 g. boter of margarine
    2 fijngesneden uien
    16 fijngehakte champignons
    100 g. zeer fijn gesneden spekblokjes
    2 eetlepels gehakte peterselie of kervel
    3 eetlepels geraspte oude kaas of Parmezaanse kaas
    6 eetlepels slagroom
    versgemalen peper en zout
    8 plakjes bladerdeeg
    1 losgeklopt ei
    De varkenshaasjes kruiden met peper en zout en in de boter om en om goudbruin aan bakken. (minuut of 5)

Uit de pan nemen en laten afkoelen.
    In de braadboter de spekjes licht uitbakken. De ui en champignons toevoegen en kort laten meebakken. Afblussen slagroom en even laten inkoken. Ondertussen de kaas en de peterselie erbij strooien. Op smaak brengen met peper en zout en laten afkoelen.

Eenmaal afgekoeld de varkenshaasjes rondom met deze massa bestrijken. De bladerdeeg plakjes op een met bloem bestrooid werkvlak uitleggen en per twee dakpansgewijs tot een plak uitrollen. Licht bestrijken met het losgeklopte ei.
    Per twee plakjes 1 gebraden varkenshaasje aan het uiteinde van het deeg leggen, oprollen en met de naad naar onder op een bakplaat leggen. Als alle varkenshaasjes zo zijn bewerkt, deze licht bestrijken met het overige losgeklopte ei.

Even laten staan. Dan in een voorverwarmde oven op 220ºC in ca. 25 minuten goudbruin en krokant bakken.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Dank je wel! Die staat komend weekend vast en zeker bij ons op tafel!

Deel Deze Pagina