Pfff drama!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MvdW, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvdW

MvdW Niet meer actief

Zoë is vandaag precies 10 maanden oud. Het is hier echt een drama met het avondeten.

Ze weigert om wat te eten zolang ze zelf de lepel niet vast mag houden. Net gaf ik haar de lepel zelf met de macaroni en madam zwaait met de lepel en de macaroni vliegt overal heen.

Ik dacht nou dan probeer ik het vanuit mijn bord met mijn vork, daar nam ze een paar hapjes van en toen ze doorhad dat ze die vork ook niet mocht vastpakken zette ze het op een vreselijk krijsen en gillen.

Dit gaat nu al een aantal dagen zo.

Ik heb dan gelijk zoiets: dan maar geen avondeten, maar ja dit is natuurlijk ook geen goede oplossing.

Herkennen jullie dit en hebben jullie een oplossing?
    Ik zit echt met mijn handen in het haar.

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    De enige tip die ik kan geven: laat 'r zelf eten met de lepel en handjes. Jorja wilde al niet meer gevoerd worden toen ze 10 maanden was en nu nog steeds niet.

3. linde90

linde90 Niet meer actief

Hier ook een meisje dat niet gevoerd wil worden, dus maar zelf laten eten en dat is eigenlijk altijd met de handen...
    Komt vanzelf wel weer een tijd dat ze het netter gaan doen.

4. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Veel kranten om de stoel heen leggen en zelf laten doen met een babylepel of handen. Hier ging het ook niet anders...

5. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat grotere stukken in de hand geven en zelf laten eten. en ja dat wordt hier ook een zooitje :p

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Hier precies hetzelfde. Ik heb een slab met mouwen en opvangbakje van de Prenatal. Daarnaast nog heel veel doekjes nodig! Ach hoe meer ze oefenen hoe beter het gaat!

7. MvdW

MvdW Niet meer actief

Ja en weet je wat het rare is? Uit mijn hand eet ze wel. Ze vertikt het gewoon om met een lepel of vork gevoerd te worden.

Nou dat wordt dus een lekkere smeerboel haha, ga haar dan zelf wel laten eten.

8. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    hier het zelfde probleem. soms helpt het hier om hem wel een lepel te geven, maar ondertussen voer ik hem met een andere lepel. maar idd vaak naar 2 hapjes heeft hij het door en is het ook niet goed.

ik probeer me er niet te druk om te maken, en voor het slapen een fles en dat moet dan maar goed zijn. is vast een fase toch??

9. fafa

fafa Niet meer actief

En met macaroni :D

10. MvdW

MvdW Niet meer actief

Hahaha ja vooral dat ja! Mijn broek kan alweer in de was ;)

11. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hoi mandy,

thijs is dan wel ouder, maar die wil op het moment met de handjes eten. laatst aten we wortelen, dus prakje gemaakt, met moeite 2 hapjes erin. uiteindelijk een gekookte droge aardappel gegeven, eet hij die helemaal op! en later nog wat wortelschijfjes, heeft ie ook op gegeten. volgens mij is het gewoon een fase. want vanavond hadden we vlindermacaroni, heeft ie 3 stukjes gehad, wilde niet meer. toetje en klaar. wel voor het slapen gaan nog een flesje warme halfvolle melk.

maar jij hebt je dochter volgens mij nog niet zo groot dat je haar een gekookte aardappel uit het vuistje kan laten eten, toch?

12. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Chloé is dan wel al wat ouder maar dit probleem is hier ook al heel lang, ze eet nu alles met haar handen, de ene keer iets meer als de andere keer maar we proberen er geen probleem van te maken als ze eens een keer weinig heeft gegeten.

Gewoon alles met de handjes laten eten!!

13. MvdW

MvdW Niet meer actief

14. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL

15. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    En als je haar nou een "eigen" lepel geeft en af en toe met een andere lepel haar gewoon eten geeft?
    (misschien is dit al geroepen heb niet alle posts gelezen)

Overigens heb ik vanmorgen Tycho zijn fruit gegeven door hem de druiven (in halfjes) zelf in zn mond te lapen stoppen en de kiwi in stukjes heb ik hem met de lepel gegeven. Zo af en toe vliegt hier ook de lepel en alles wat daarop ligt door de kamer) maar als hij dan ook wat zelf mag doen dan gaat het al stukken beter.

xxx

Deel Deze Pagina