je hebt gelijk! is er niet iemand in de familie of vriendenkring die de hond tijdelijk kan nemen? waarschijnlijk is deze optie al bekeken? het asiel als er echt geen andere oplossing is, het is dan misschien 80euro maar dat zijn ze na een bepaalde tijd ook kwijt aan voeding/verzorging van de hond als ze hem hielden
Je kent het forum nou wel goed genoeg lijkt me dat je hier reacties op krijgt En je krijgt toch ook de tip voor een asiel bijvoorbeeld? Is daar wat mee gedaan dan?
Wij hebben onze kat laatst naar een kattenhuis gebracht. Dat kostte 50 euro en dat had ik er graag voorover, want nu heeft hij echt een super baasje waarbij hij de hele dag op schoot kan liggen. Beestje is veel gelukkiger. En voordat iedereen over me heen valt, we hebben eerst alles geprobeerd, en dit was onze beslissing. Ik lees hier nergens terug dat die mensen niet zouden willen betalen... Maar ik denk dat ze liever een goed huisje voor hem hebben omdat ze weten dat het asiel misschien ook einde oefening is. Ik vind het goed dat TS deze oproep plaatst. Zo bereikt ze meer mensen, maar die veroordelingen zijn niet nodig.
Limmeke, zouden ze bijv. de hond bij iemand anders willen plaatsen, als een soort pleeggezin zeg maar, maar de dierenartskosten (in de toekomst) wel op zich willen nemen, evt. gedeeltelijk? Het gaat natuurlijk om een oude hond... En hoe goed kan hij in huis zijn met andere honden? (wij hebben al 2 honden, en mn man is gonna kill me, maar goed, misschien dat hij onder deze voorwaarden wel akkoord gaat...)
Oja? Fijn dat je weet waar je t over hebt maar dat is in t adiel hier niet zo. De honden zitten de hele dag buiten op een huuuge speelweide en worden 2 keer per dag een uur uitgelaten door vrijwilligers. Er zit een hond van 16 en 15 welke er al 5 jaar zit, hoezo ingeslapen?
Alhoewel ik de term inslapen echt not done vind heb ik hem gedeeld op facebook in een aantal besloten groepen, belangrijkste is dat dit hondje geholpen wordt...!
Wat erg! Moest er even om slikken hopelijk vinden jullie snel een baasje voor hem, hij ziet er zo lief uit! Jammer genoeg kan ik er geen 2e hond bij hoe graag ik ook zou willen Ik zou hem ook delen op facebook!
Allereerst hoop ik natuurlijk dat er een goed huisje voor Dino word gevonden. Daarnaast vind ik de reacties hier wel heel erg fel. We hebben het hier over een hond van 12 die waarschijnlijk zijn hele leven bij deze baasjes is geweest. Wil je het deze hond echt aandoen om ze leven in het asiel te slijten? De asiels zitten vol momenteel. Hier in Rotterdam heb je elke zomer opnieuw opname stops. Hoe hard het ook klinkt, mensen kiezen liever een jongere hond dan een hond van 12 die niet heel lang meer meegaat en daarnaast op kortere termijn dierenarts kosten met zich meebrengt. Ik vind het in dit geval dan ook humaner voor de hond dat hij een spuitje krijgt dan dat hij de stress van het asiel meemaakt.. Ts. Ik hoop dat jullie een baasje vinden die hem in huis willen nemen en hem de liefde en aandacht kunnen geven die hij verdient !
Het is dat we binnenkort op vakantie gaan en drie kleine kinderen hebben, anders had ik hem NU afgehaald en fijne laatste jaren gegeven.
Misschien bij jullie niet maar ik heb gewerkt in meerdere asiels en stage gelopen in een aantal, en bij allen was de regel dat de hond na 2 jaar ingeslapen werd als er geen uitzicht was op een baas. En bij een hond van die leeftijd is dat helaas wel zo. Niet dat ik het er mee eens ben om hem in te laten slapen hoor. Ik zou hem zo in huis nemen. Helaas is mijn man niet om te praten
Thja latten we zeggen tussen de 10 en de 15 is gemiddeld.als ze dat redden. Ouder is vrij zeldzaam ivm allerlei doorfokproblemen, kleinere rassen en kruisingen worden ouder als rashonden en zware grote honden
Ook wij zijn al voorzien van een hond. Maar dat een oude hond niet geadopteerd wordt is onzin, mijn vader heeft een hond van 10 uit het asiel gehaald. Ook wij keken niet naar de leeftijd van onze hond en er zijn heus wel meer mensen die zo denken! Een hond naar het asiel brengen kost hier 100 euro. Als ze dat er al niet voor over hebben.. Laten inslapen kost ook geld. Ik ga hem straks voor je delen op facebook! Of ga, ik ga hem voor de hond delen
Arm beestje.......ik snap echt wel dat het beter is als hij weg gaat, maar om het beest dan maar in te laten slapen?? Ik zou mezelf niet meer aan durven kijken in de spiegel, als ik dat zou doen... Maar goed, ik heb geen Facebook dus kan hem niet delen, maar ik hoop van harte dat het beestje nog een lief huis vind. Ik heb zelf katten die dus ( 2 katten) die niet met honden kunnen, anders had ik het zeker overwogen.
Misschien kun je hiermee contact opnemen? HondenHerplaatsingen Een hond van 12, ik kan me wel voorstellen dat het humaner is om deze in te laten slapen dan naar een asiel te brengen.