Gezocht met spoed Huisje voor Dino

Discussie in 'De lounge' gestart door limmeke, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

je hebt gelijk!

is er niet iemand in de familie of vriendenkring die de hond tijdelijk kan nemen? waarschijnlijk is deze optie al bekeken?

het asiel als er echt geen andere oplossing is, het is dan misschien 80euro maar dat zijn ze na een bepaalde tijd ook kwijt aan voeding/verzorging van de hond als ze hem hielden

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Je kent het forum nou wel goed genoeg lijkt me dat je hier reacties op krijgt;)

En je krijgt toch ook de tip voor een asiel bijvoorbeeld? Is daar wat mee gedaan dan?

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wij hebben onze kat laatst naar een kattenhuis gebracht. Dat kostte 50 euro en dat had ik er graag voorover, want nu heeft hij echt een super baasje waarbij hij de hele dag op schoot kan liggen. Beestje is veel gelukkiger. En voordat iedereen over me heen valt, we hebben eerst alles geprobeerd, en dit was onze beslissing.

Ik lees hier nergens terug dat die mensen niet zouden willen betalen... Maar ik denk dat ze liever een goed huisje voor hem hebben omdat ze weten dat het asiel misschien ook einde oefening is.

Ik vind het goed dat TS deze oproep plaatst. Zo bereikt ze meer mensen, maar die veroordelingen zijn niet nodig.

4. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Limmeke, zouden ze bijv. de hond bij iemand anders willen plaatsen, als een soort pleeggezin zeg maar, maar de dierenartskosten (in de toekomst) wel op zich willen nemen, evt. gedeeltelijk?
    Het gaat natuurlijk om een oude hond...
    En hoe goed kan hij in huis zijn met andere honden?

(wij hebben al 2 honden, en mn man is gonna kill me, maar goed, misschien dat hij onder deze voorwaarden wel akkoord gaat...)

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Oja? Fijn dat je weet waar je t over hebt maar dat is in t adiel hier niet zo. De honden zitten de hele dag buiten op een huuuge speelweide en worden 2 keer per dag een uur uitgelaten door vrijwilligers. Er zit een hond van 16 en 15 welke er al 5 jaar zit, hoezo ingeslapen?

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Alhoewel ik de term inslapen echt not done vind heb ik hem gedeeld op facebook in een aantal besloten groepen, belangrijkste is dat dit hondje geholpen wordt...!

7. Gnoha

Gnoha Actief lid

17 jul 2012
    139
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat erg! Moest er even om slikken hopelijk vinden jullie snel een baasje voor hem, hij ziet er zo lief uit!
    Jammer genoeg kan ik er geen 2e hond bij hoe graag ik ook zou willen :(
    Ik zou hem ook delen op facebook!

8. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    +1.

9. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Allereerst hoop ik natuurlijk dat er een goed huisje voor Dino word gevonden.

Daarnaast vind ik de reacties hier wel heel erg fel. We hebben het hier over een hond van 12 die waarschijnlijk zijn hele leven bij deze baasjes is geweest. Wil je het deze hond echt aandoen om ze leven in het asiel te slijten?
    De asiels zitten vol momenteel. Hier in Rotterdam heb je elke zomer opnieuw opname stops. Hoe hard het ook klinkt, mensen kiezen liever een jongere hond dan een hond van 12 die niet heel lang meer meegaat en daarnaast op kortere termijn dierenarts kosten met zich meebrengt.
    Ik vind het in dit geval dan ook humaner voor de hond dat hij een spuitje krijgt dan dat hij de stress van het asiel meemaakt..

Ts. Ik hoop dat jullie een baasje vinden die hem in huis willen nemen en hem de liefde en aandacht kunnen geven die hij verdient !

10. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Het is dat we binnenkort op vakantie gaan en drie kleine kinderen hebben, anders had ik hem NU afgehaald en fijne laatste jaren gegeven.

11. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Hoe oud kan zo'n hondje eigenlijk worden?

12. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Misschien bij jullie niet maar ik heb gewerkt in meerdere asiels en stage gelopen in een aantal, en bij allen was de regel dat de hond na 2 jaar ingeslapen werd als er geen uitzicht was op een baas. En bij een hond van die leeftijd is dat helaas wel zo.
    Niet dat ik het er mee eens ben om hem in te laten slapen hoor. Ik zou hem zo in huis nemen. Helaas is mijn man niet om te praten :(

13. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Thja latten we zeggen tussen de 10 en de 15 is gemiddeld.als ze dat redden. Ouder is vrij zeldzaam ivm allerlei doorfokproblemen, kleinere rassen en kruisingen worden ouder als rashonden en zware grote honden

14. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0
    ga hem ook even delen via FB

15. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Helaas is Susteren voor mij 305km rijden (enkele reis). Dat ga ik niet redden. Arm beestje.. :(

16. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Mischien kunnen ze hem brengen of kunnen jullie elkaar op de helft ontmoeten?

17. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ook wij zijn al voorzien van een hond.
    Maar dat een oude hond niet geadopteerd wordt is onzin, mijn vader heeft een hond van 10 uit het asiel gehaald.
    Ook wij keken niet naar de leeftijd van onze hond en er zijn heus wel meer mensen die zo denken!

Een hond naar het asiel brengen kost hier 100 euro.
    Als ze dat er al niet voor over hebben..
    Laten inslapen kost ook geld.

Ik ga hem straks voor je delen op facebook!
    Of ga, ik ga hem voor de hond delen ;)

18. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Arm beestje.......ik snap echt wel dat het beter is als hij weg gaat, maar om het beest dan maar in te laten slapen??
    Ik zou mezelf niet meer aan durven kijken in de spiegel, als ik dat zou doen...
    Maar goed, ik heb geen Facebook dus kan hem niet delen, maar ik hoop van harte dat het beestje nog een lief huis vind.
    Ik heb zelf katten die dus ( 2 katten) die niet met honden kunnen, anders had ik het zeker overwogen.

19. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Misschien kun je hiermee contact opnemen?
    HondenHerplaatsingen

Een hond van 12, ik kan me wel voorstellen dat het humaner is om deze in te laten slapen dan naar een asiel te brengen.

20. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    die site kende ik nog niet.. heb hem meteen even doorgegeven.. tnx

Deel Deze Pagina