Gezocht met spoed Huisje voor Dino

Discussie in 'De lounge' gestart door limmeke, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    geen veroordelingen vanuit deze kant!

wens je alleen veel succes en hoop het beste voor dino

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Als he zelf alles geprobeerd hebt. Hier zit een asiel die nemen al maanden geen dieren meer aan en verderop zit er 1 als het dier langer als 4 maanden zit maken ze het af.

Wat is de kans dat een persoon een hond neemt.die misschien nog 2 jaar heeft? Als er 20 zitten die nog 10 jaar hebben
    Dan zit het beestje straks 4 maanden in een kennel te zitten met tig mensen die kijken misschien een keer een aai en dan 4 maanden later alsnog een dodelijke injectie

3. Mimime

Mimime Niet meer actief

Wat fijn dat je ze probeerd te helpen! Ik hoop van harte dat Dino een goed huis krijgt!
    Soms is het kiezen tussen twee kwaden en is inslapen nog niet eens de slechtste oplossing. Al is het verschrikkelijk verdrietig, de kans dat hij dezelfde spuit uiteindelijk in het asiel krijgt is groot, maar dan vooraf heel veel stress en extra ellende voor de hond.
    Onze hond was bijna 9 toen wij hem uit het asiel haalde, hij heeft er maar twee weken gezeten maar het effect op een oude hond van het achterlaten van zijn oude huis, het asiel, en een nieuw huis zijn nu 2 jaar later nog merkbaar.
    Dus nee, het is niet altijd de beste oplossing.

Maar ik hoop erg dat hij een nieuw thuis vind! Wij hebben met reden een poedel, dus een border kruising kan er niet bij helaas!

4. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Precies. En door die "haken en ogen" ben je beperkt in keuzes.
    Hier tweeling van 2 een kleuter van 4,5.
    Werk maar twee dagen, dus daar zou het niet aan moeten liggen.. Maar toch, wat is wijsheid?

Zonder die haken en ogen was het hier al een hele dierentuin geweest ;)
    Heb een zwak voor dieren in nood..

5. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    gelukkig dan maar dat t dierenasiel hier geen advertenties plaatst daar zitten genoeg tobbers. ;)

6. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Hou op, schei uit. Ik kijk regelmatig op ikzoekbaas.nl wat er in de omgeving aangeboden wordt.

7. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    edelweis: als nog vind ik een spuit niet de juiste oplossing!!!
    Je ziet wel weer dat je geen gevoel heb en zeker niet voor een dier.

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zou hem zo een warm thuis willen bieden (hebben een bijna exact dezelfde hond alleen dan heel wat jaartjes jonger). Helaas wonen wij in noord-holland. Pfoe.. Wat sneu. Voor zowel baasjes als hond!

9. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Wat een klets zeg! Waar haal je dit vandaan?
    Je schildert het asiel af als een abatoir?
    Ik werk zelf regelmatig met asiels samen en ik ken geen 1 asiel hier in Brabant die deze regel hanteert. Gelukkig maar.

OT: ik zeg zeker niet dat het asiel voor deze hond de beste oplossing zal zijn, zeker niet. Hij wordt daar doodongelukkig en sterft waarschijnlijk van verdriet.
    Daarom, als ik in die situatie zou zitten, zou ik echt alles doen om hem te behouden, en ja daarin ga ik ver.
    Mocht bijv. een familielid hem over willen nemen zou ik afspreken om tot zijn dood alle kosten te blijven betalen, om de drempel wat lager te maken.
    NOOIT OF TE NIMMER zal ik toestaan om een gezond dier, dat altijd liefdevol in een gezin is geweest, maar een spuitje te laten geven!!
    Echt niet. Desnoods bouw ik de schuur om, zodat ie daar kan leven en buiten en ga ik 's avonds bij dat beestje zitten.

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Het asiel waar onze 7 beestjes vandaan komen.

2 honden 2 katten 2 konijnen en een caaf.

De oudste hond hebben we voor de dood weg gehaald. Die zat er 3maanden en 3 weken. Werd ook glas hard gezegd dat we net toptijd waren voor haar.

@medinalil, waar slaat jou opmerking op? Waarom blijkt het dat ik geen gevoel heb? Ken je mij? Als je mij zou kennen wist je dat ik 7 dieren heb die alle 7 hun problemen hebben. Een van mijn katten is goed als overal allergisch voor een van de honden heeft dacht en pootproblemen. Ik geef mijn leven voor die beesten net als voor mijn man en kinderen. Al kost het me maandelijks 190 euro aan medicijnen dan nog.

11. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik kan me toch zo slecht voorstellen dat je een hond na 12 jaar weg kan doen of zelfs kan laten inslapen!

En nee, ik ken de volledige situatie niet dus baseer dit op de informatie die er wel is.
    Wel weet ik dat ik er alles aan zou doen om mijn 12 jarige hond te kunnen houden! Medicijnen, huis goed schoon houden, geen tapijt in huis oid.

12. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    ik denk echt dat sommigen van jullie een ernstige allergie onderschatten.
    Uit de tekst van limmeke begrijp ik dat ze echt alles wel hebben geprobeerd en als ik kijk naar het asiel hier in de buurt... geloof me dan kan ie beter meteen een spuitje krijgen. Kleine hokjes, vluchtig uitlaten en als ie mazzel heeft komt er af en toe eens een vrijwilliger die hem voor een wandeling meeneemt. En is ie binnen 4 maanden niet gehaald dan krijgt ie ook een spuitje.

limmeke ik hoop dat je oproep het gewenste resultaat heeft en dat dino zijn laatste jaren in een fijne en warm huis mag doorbrengen.

13. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Beter een spuitje krijgen, zou wat zijn als je 88 ben en je kinderen beslissen zoiets, dan ga het weliswaar om een hond maar toch. Vaak als een hond weg moet zeggen ze: kind heeft allergie vandaar dat mensen met ongeloof reageren.

Ik heb hem gedeeld via fb er moet toch iemand zijn die hem kan opvangen :)

14. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    En het is vakantietijd, hoeveel mensen hun dieren weer gaan dumpen. Mijn asiel zit vol hier 2 honden 3 wilde katten en een soedanese schildhagedis.

15. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    +2
    Helemaal mee eens.

En even voor de duidelijkheid dames, hoogstwaarschijnlijk komt Dino in het asiel in Geleen terecht.
    En ik weet hoe die werken, bij een hond van die leeftijd doen ze zich niet lang de moeite.
    Daar worden katten ingeslapen omdat ze eens uithalen...daar worden de hokken gevuld met buitenlandse honden omdat ze moeten verkopen zodat ze de huur kunnen betalen en winst moeten maken.
    En zo'n hondje zit dan te lang en kost ze te veel geld.

16. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik zal ze eens mailen zoals ik zei kan ik de tussenopvang ook bieden is gezelliger dan een asiel.

17. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    :D
    Dat zou super zijn!

18. Smnee

Smnee Niet meer actief

Heb via Facebook gedeeld en ga met m'n man overleggen. Wij hebben een kat en een hond, dus dat moet wel met hun klikken. Zo sneu, mooi beestje :(

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dat denk ik ook.
    Dmv op bezoek bij familie zijn we er bij toeval achter gekomen dat onze oudste allergisch reageert op katten. Gelukkig niet heftig, maar zijn hele huid word rood en gaat jeuken.
    Zelfs als hij buiten een kat aait gebeurd dit en dit blijft uren zo! Zelfs als ik hem direct erna onder de douche zet. (En schone kleding aangeef)

Ik begrijp de keuze wel om je huisdier om deze reden weg te doen. Je kind continu ziek/onder zware medicatie of je huisdier weg. Tja....
    Inslapen zou niet mijn eerste keuze zijn, maar dat is het hier volgens mij ook niet.

Er zijn genoeg mensen die er over willen nadenken of een tussen oplossing willen zijn. Voor die mensen; respect!

20. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ja vind t echt sneu als zon oud hondje nog in t asiel moet komen. Het enige probleem is hier vervoer, heb dan dus ook gevraagd of ze bereid zijn Dino hier te brengen kunnen ze ook meteen zien waar hij terecht komt. Mocht dit niet lukken, dan wordt t m hier helaas niet.

Deel Deze Pagina