probiotica en krampjes.. verband?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Zonnige, 4 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnige

Zonnige Actief lid

4 okt 2013
    182
    0
    0
    Ik ben mij eens een beetje gaan interesseren in probiotica voor een gunstige darmwerking.
    Nu is er eigenlijk met mijn eigen darmen weinig mis, maar ik heb eens vernomen dat wanneer je in de zwangerschap een probiotica zou nemen dit ook bij de baby komt en dat dit ook gunstig is voor die darmflora.

Mijn dochter is met een keizersnede geboren en heeft hierdoor niet die bacteriën binnengekregen die een kindje bij een vaginale bevalling wel krijgt.
    Zij had erg last van krampjes. Ik weet niet of er een verband is maar wie weet.
    Omdat ik bang ben weer een ks krijg zou ik dit wel willen slikken als enig ondersteuning voor zover mogelijk.

Mijn vraag is eigenlijk of iemand mij hier iets meer over zou kunnen uitleggen. Of ervaring heeft hierin en of de baby toen ook veel of weinig last van krampjes heeft gehad..

2. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

wat ik weet, is dat er geen bewezen effecten zijn.
    Maar je kunt het zowel in de zwangerschap als tijdens de borstvoeding veilig gebruiken onder het mom van baat het niet dat schaad het niet

3. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Ik heb inderdaad ook gehoord dat wanneer je begint met probiotica in het 3e trimester, dit gunstig is voor de darmpjes van je baby (minder krampjes).
    Ik hoorde dit pas toen mijn dochter al geboren was, dus heb er geen ervaring mee.
    Maar ga het bij deze zwangerschap wel gebruiken.
    Baat het niet schaad het niet!

Ik heb wel probiotica aan mijn dochter gegeven toen ze zo'n last had van krampjes, en dit werkte erg goed bij haar.
    Dus ik geloof zeker wel in de werking ervan.

4. Zonnige

Zonnige Actief lid

4 okt 2013
    182
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden! Denk inderdaad ook baad het niet schaadt het niet dus ik ga er even voor kijken!

5. Nathalie4

Nathalie4 Actief lid

13 apr 2014
    178
    33
    28
    Ik ben het ook aan het slikken, nu 38 weken zwanger ondertussen. Twee vriendinnen die het ook deden kregen een baby zonder darmklachten, twee andere vriendinnen die het niet slikten kregen een baby met darmkrampjes. Kan ook toeval zijn natuurlijk, maar ik vind het een fijn idee!

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Jahoor het werkt minst je goede hebt.
    In mijn land elk baby gelijk na geboorte krijgt probiotica ks of niet.
    Mijn dochter ook ks en 1.5 jaar buikpijn etc van homeopaat probiotica gekregen 2mnd en is weg;)
    Mijn volgende baby krijgt dat ook zeker

7. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113

Mijn zoontje is geboren middels een keizersnede en had ook enorm last van krampjes. Ik heb zelf probiotica genomen in het laatste trimester, maar hier heeft het dus weinig tot niets gedaan.

Deel Deze Pagina