Ik vind het heerlijk om af en toe cola te drinken. Nu ben ik een geruime week 'gezond' aan het doen. Neem ik net een slokje cola (ah basic light) en sla ik stijl achterover van de mier zoete smaak. Is er ook een soort met veel minder zoetstof? Of gaat het niet meer samen met een eetgewoonte van weinig suiker en weinig zoetstoffen?
Ik zou de Coca cola zero proberen, die vind ik persoonlijk lekkerder dan de light versie en benaderd de smaak van normale Cola nog het meeste.
Ik ben bang dat alle cola heel zoet is, maar die met een steviamix (groene cola) gaat nog wel. Heb je van alle merken.
Als je echt gezond wil doen moet je helemaal geen cola drinken, en zeker geen light versie. Als je toch af en toe een colaatje wil drinken zou ik gewoon de normale versie pakken en dan gewoon cola als af en toe houden....een extraatje.
Is ook zo, ik ben ook weer over gestapt naar regular, puur omdat je het dan als extraatje kan houden. Door de kunstmatige zoetstoffen word er wel insuline in je lichaam aangemaakt maar word niet verzadigd waardoor je meer snackdrang krijgt of behoefte aan nog meer frisdrank met kunstmatige zoetstoffen. Van Regular cola raak je beter verzadigd.
Ik zou cola met bronwater mengen. Half half geeft je al het gevoel dat je het drinkt en is zoveel minder zoet en troep. Beter is om het te laten maar goed dat is een ander topic. Kan het namelijk zelf ook niet dus doe het nu zo eens in de week.
Er is ook biologische cola. Smaakt alleen echt anders dan 'cola', dus dan kun je eigenlijk net zo goed iets heel anders drinken. Zero vind ik het best te drinken (ik kan niet tegen kunstmatige suikers, dus die zijn in mijn geval slechter dan een beperkte hoeveelheid zoetstoffen). Wij hebben vaak die van het huismerk van de Jumbo.
Is idd bedoelt voor eens in de zoveel tijd. En als het dan zo mier zoet is dan is dat ook niet weg te krijgen. Ik zal de gewone eens gaan proberen.
Ik vind zoetstoffen in drinken sowieso overheersend vergeleken met suiker.. Stevia spul wat tegenwoordig ook in icetea zit is nog te doen maar ik vind het echt minder lekker dan vroeger. Cola zou ik niet aan moeten denken om iets anders dan een andere versie.. Vroeger liters zero en die troep weg gewerkt en wat werd ik daar toen rond van.. Plus dat ik nog meer behoefte had in overal zoet.. Moet wel zeggen dat hier in Engeland in zowaar elk drankje wat niet suikervrij is toegevoegde zoetstoffen bij de suiker zit, waarschijnlijk omdat het anders gewoon niet zoet genoeg is en dat is te gek voor woorden. Zelfs in de dr. pepper is dat in de laatste jaren erbij gekomen en dat was al zo zoet (zoeter dan cola vind ik!) Ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom cola en pepsi het gezonder willen maken want dat kan eigenlijk gewoon niet. Ik heb dan wel echt een suiker/zoet verslaving gehad dus als ik nu echt zin heb om veel prik te drinken ga ik bruisend water halen!
Ik ook. Toen ik gezonder ging eten was het eerste dat ik absoluut verbande uit mijn eetpatroon juist alle kunstmatige zoetstoffen. Misschien makkelijk gezegd voor mij want ik ben niet van de frisdranken e.d dus zoetstoffen kreeg ik sowieso al weinig binnen.
Cola is een carameldrank, dus ik ben bang dat alle cola wel behoorlijk zoet te noemen is. De lekkerste, maar wel zoete variant, vind ik die van de Lidl eigen merk en de Pepsi Stevia.
Een fles gaat bij mij ook makkelijk op. Dus ik dacht eraan om af en toe 1 blikje te halen. Zoetstoffen probeer ik ook te schappen. Zat ooit aan 4 zoetjes in de koffie. Geen idee hoe ik dat ooit heb kunnen drinken. Nu een halve per bakkie. Mijn doel is niet om uitsluitend gezonde voeding binnen te krijgen, maar wel een hoop minder troep en nu en dan iets waarvan ik weet dat het niet het meest gezonde is maar wel smaakt. Balans.
Ik drink zelf amper cola, maar als ik het drink drink ik die van Albert Heijn merk met stevia. Die is lekker, en ik vind hem niet heel erg zoet.
Coca cola life (met Stevia) is een redelijk goed alternatief, al vind ik wel dat je het verschil proeft. Ik dronk eerst altijd light maar sinds mijn zwangerschap heb ik zoveel mogelijk de kunstmatige (zoet)stoffen verbannen. Ik probeer nu ook te minderen met suiker maar cola vind ik echt zo lekker. Er komt één fles per week in huis en daar drinken mijn man en ik samen van. Gemiddeld drink ik twee glazen per week dus het is echt een extraatje. Dan mag ik best de gewone van mezelf. 😊
Stevia heb ik de laatste tijd idd vaak over gehoord. Ik vraag mij alleen wel eens af wanneer daar dan verdere verhalen over komen. Van zoetstof was ook niet in het begin bekend dat het niet zo gezond was (lijkt mij anders zou het niet makkelijk op de markt komen).
een blikje per keer werkt bij mij heel goed. Ik mag alleen op zaterdagavond een blikje cola. En dan gewoon de normale, en heerlijk vind ik dat. Zo straf ik mezelf niet en merk dat ik na 1 blikje dan ook weer voorlopig genoeg heb.
Cola zero is lekker fris en zeker niet zo zoet. Je kan ook een zakje Bolero cola kopen en zelf mengen met spa rood. Kan je het zelf zo sterk maken als je wilt.