december mamma's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door jessi, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hoi hoi zijn er nog meer december mamma's uit 2011?

Ik ben 1 december bevallen dus ben net een december mamma.
    Onze prachtige dochter is nu alweer 2 weken en ze doet het geweldig.

2. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Niemand?

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hey jessi

komen we elkaar hier ook tegen :D
    Ik had net een topic gestart in een andere categorie en werd erop gewezen dat er hier ook een topic was!

Ik vind het ook leuk om ervaringen te delen want mijn onzekerheid is echt wel heel erg aanwezig merk ik!
    De kraamhulp is sinds gisteren weg en ik heb het daar best moeilijk mee.

Vooral het slapen vind ik gewoon heel spannend. Vandaag hebben we Lucas twee keer in bed gelegd dat hij direct sliep, zonder huilen. Om kwart over 7 vanavond heb ik hem gevoed, toen in bed gelegd rond 8 uur maar eigenlijk was hij te wakker. Dus huilen....na een kwartier een speentje gegeven, maar omdat hij in de puckababy ligt, was hij zijn speen redelijk snel kwijt. Beetje jengelig gebleven, dus heb ik hem om kwart voor 10 weer gevoed. Hiervan was hij zo moe dat mijn man ron hem net in zijn bed heeft gelegd. Hij heeft geen kick gegeven, dus hopelijk komt hij pas over een uurtje of 5!

Hier nog niet echt een ritme van voeden, maar ik voed ook echt op verzoek. Dus de ene keer zit er 2 uur tussen, maar soms ook wel 5,5 uur. Geen peil op te trekken :)

Hoe gaat het bij jou?? Heb jij onzekerheden?

4. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hoi dames, ik kom lekker met jullie meekletsen hoor. Ik ben 14 dec bevallen met 38 weken precies van ons meisje Daniëlle. Ze woog 3900 gram bij 51,5 cm. Ze krijgt bv en drinkt super,helaas is ze wel erg verkouden nu,mijn jongste zoon had haar aangestoken,zo zielig,haar neusje zit constant dicht. Ze had de eerste 6 dagen zoveel buikkrampjes,omdat ik een abkuurtje had. Ik moest haar maar laten huilen in haar bedje,ik kon dat dus niet,en pakte haar steeds. Nu slaapt ijn meisje elke nacht van 12 tot 6 uur door. T is zo'n zoet meisje,ze huilt alleen bij honger of vieze luier. Met 8 dagen nog naar cb geweest,ze woog op dat moment al 4250 gram bij 52,5 cm. Ze groeit dus super op de bv,ze was afgevallen in de eerste 3 dagen naar de 3500 gram.dus is dan 750 gram al aangekomen vanaf haar laagste gewicht. Haar grote broers zijn inmiddels aan haar gewend. Ik ga weer even slapen. Ik kom later weer meelezen en kletsen. Gr Bianca

5. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Goede morgen dames,ben ik weer. Hier 2 foto's van mijn meisje.We wensen jullie hele fijne feestdagen toe. veel liefs Bianca

6. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hey meiden,

Gezellig hoor ik was al bijna bang dat ik hier alleen bleef :p

@heppie: ik ken het hoor ik word ook gek van me eigen onzekerheid.
    Toen mijn kraamhulp weg ging sloegen bij mij ook alle stoppen door

@biancabvm: welkom ik hoop dat je kleine snel opknapt. die van mij was van de week ook ziekjes zo zielig. Wel fijn dat ze zo snel groeit.

@hier: Ik moet 3 februarie voor het eerst naar het cb maar ze zijn wel al een x langs geweest. Ik ben 1x wezen wegen omdat ze teveel was afgevallen net na dr geboorte. Maar ze groeit nu goed.

fijne avond en een leuke 2de kerstdag

Liefs Jessica

7. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hey Bianca

Leuk dat je meekletst! En wat een leuke foto's!!! Schattig met dat kerstpakje!
    Lucas is ook op de 14e geboren! Hij woog 3740 gram bij 41+3 weken. Ik heb een geheel mislukte inleiding gehad en na 14 uur weeen met maar 4 cm ontsluiting is hij met een KS gehaald. Het is ons eerste kindje, dus vanaf het moment dat de kraamhulp weg is, ben ik best wel onzeker.
    Lucas krijgt borstvoeding. Hij heeft alleen nog niet echt een ritme. Zit nu ongeveer op 6-7 voedingen per dag. Een regeldag heeft hij nog niet gehad, maar ik heb erg grote borsten die de afgelopen dagen te kampen hebben gehad met flinke stuwing dus ik denk dat hij niets te kort komt :D
    Hij was de eerste twee dagen bijna 300 gram afgevallen in het ziekenhuis omdat mijn borstvoeding nog niet echt op gang kwam. Nu zat hij eergisteren 100 gram onder zijn geboortegewicht dus het gaat goed. A.s. dinsdag komt het consultatiebureau langs, ben erg benieuwd. Wegen ze hem dan ook weer??

Wat ik erg moeilijk vind is als Lucas lang wakker is. Voor mijn gevoel 'mag dat nog niet' bij zulke kleintjes, maar hij heeft zeker 1x per dag dat hij niet goed in slaap komt en dan van de 2-3 uur dat hij in bed ligt slechts 30 -45 minuten slaapt.
    Hij ligt vandaag voor het eerst in zijn wipstoeltje. En we zijn vandaag nog een stukje gaan wandelen met hem!

Ik zal zo even een foto plaatsen, ik zag dat jij er twee in je post hebt gezet, hoe moet dat? Ik krijg dat niet voor elkaar!

Bekijk bijlage 209660

8. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hoi dames,

@heppie: ze gaan hem dan niet wegen volgens mij het is meer een info afspraak voor jouw ze blijven ongeveer een uurtje. Zo was het tenminste bij mij. Ze kijken ze wel na hoor dat wel. Maar bij mij was het anders omdat ik daags ervoor ook al was geweest ivm wegen. Dus had ik al een afspraak.

@hier: weer lekker vroeg op mevrouw besloot dat 6 uur wel weer een goede tijd was om mamma wakker te brabbelen. Nu ligt ze naast me met dr handjes te draaien. Dat doet ze al vanaf haar geboorte. Ook heeft ze een hekel aan dat haar handjes vast zitten want dan kan ze ze niet bij dr hoofdje houden. In het ziekenhuis bleef de verpleeging bezig toen ik opgenomen was. Op een gegeven moment hebben de moed opgegeven en haar handjes gewoon los gelaten. Ik denk dat ik weer ongesteld moet worden bah had gister zo'n lekker krampachtig gevoel blugh moet er niet aan denken dat het weer zo'n feest is.

hebben die van jullie ook zo'n last van krampjes? Gisteravond schreeuwde ze de boel weer bij elkaar. Ze krijgt al infacol en ze heeft speciale flessen maar nog steeds schreeuwt ze het uit van de pijn af en toe. Ik word daar zo onzeker van.

Liefs Jessica

9. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Hallo Meiden

Ik ben dan wel een November mama maar ik zou graag mee willen kletsen.... Als dat mag natuurlijk....Advies en tips en ervaringen altijd welkom....

xxx

10. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hoi meiden

Hier vandaag een vreemde dag gehad. Ik wist helemaal niet van het bestaan van clusteren af....nu heb ik het idee dat Lucas daar vandaag last van had, in combinatie met een regeldag.
    Soms voel ik me zoooo onzeker, vanmiddag ook weer. Ik heb weer even een flink potje gehuild.
    Hoe staan jullie tegenover het laten huilen van je baby? Soms hebben we het idee dat Lucas zich even in slaap moet huilen. Maar er komt hier op het forum veel kritiek op, zeker in het topic over borstvoeding.
    Ik leg Lucas in de puckababy, we hebben een speentje voor hem en soms laten we hem even huilen... drie dingen waar ik gisteren in een post veel kritiek op kreeg. Ik heb me gewoon heel erg vastgeklampt aan de ideetjes en tips van mijn kraamhulp. Je gaat er toch vanuit dat deze mensen het weten. En ik had zo'n goede klik met mijn kraamhulp dat ik er ook vanuit ga dat ze het zeker goed bedoelde.

Lucas ligt nu al 2,5 uur te slapen, wat ben ik blij!! Vanmiddag was het gejengel tot en met. Iedere keer dat hij in bed lag moest hij huilen. Ik heb hem zo vaak aangelegd en verschoond dat hij tussen 11 en 14.30 niet geslapen heeft....

11. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hoi meiden

@dovemeisje tuurlijk ben je welkom ik hoef me ni voor te stellen he?

@heppie: Ik laat Lisa regelmatig huilen. Mijn kraamhulp zei dat je ze echt niet gelijk uit bed hoeft te trekken. Ook mijn moeder zei dat het niet goed is. Het is wel moeilijk hoor zeker als ze heel hard huilt breekt mij hart. En ik ben ook regelmatig onzeker maar ik volg mijn hart en dan komt het meestal wel goed. Het idee om alles van je af te schrijven is echt super. En je mag hier alles vragen. Het voordeel is dat ik als Nanny heb gewerkt, en ik reglematig op mijn opgedane kennis van baby's kan terug vallen.

@hier: Weer lekker thuis na 2 dagen weg geweest te zijn. We hebben 3 leuke kerstdagen gehad. Lisa is weer heel erg verwend. En ik heb ook leuke kado's gehad. 3 spijkerbroeken, een lingerie setje van arne, een speciale stank vrije luieremmer en een flessenset van avent bij me schoonouders. En bij mijn ouders een hele gave lantaarn en 2 kijkshopbonnen en een kruidvatbon. Lisa heeft speeltjes gehad. En Arne iets voor een spel wat hij speelt. ow ja en allebei een staatslot voor oudjaar.

We gaan het weekend van 6 januarie lekker een weekendje weg. Mijn schoonvader heeft ons uitgenodigt om op zijn kosten naar een huis op texel te gaan. Lekker even uitwaaien. Ik vraag me alleen wel af of dat het niet te veel is voor Lisa ze deed het dit weekend wel goed hoor. Het is ongeveer 2 uurtjes rijden. We zullen dus wel een tussen stop moeten maken denk ivm te lang in de maxicosi weet iemand dat? Zo lekker optijd naar bed ik ben gesloopt. Hebben jullie dat ook? Misschien wil ik weer teveel te snel dat had ik 2 weken terug ook al.

Nou slaap lekker voor straks

Liefs Jessica

12. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    @ Jessi Nee voorstellen hoeft niet meer hahahahaha. ze zeggen dat ze maar max 2 uur in de maxi cosi mogen zitten. Dan haal je Lisa er toch even op de boot eruit de overtocht duurt ongeveer een 1/2 uurtje. Wij zijn al meerdere keren op Texel geweest dus vandaar. Ik kom zelf uit NH oorspronkelijk.
    Maar wat lief dat jullie dat aangeboden hebben gekregen.
    Pas je goed op jezelf ik betrap mij ook meerdere malen dat ik teveel doe, maar ik heb er al een rond lopen van 2,5 jaar.

13. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    @Dovemeisje mijn moeder komt van texel dus toen mijn oma nog leefde kwam ik er elke vakantie

14. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hey meiden

Pff was gisteren te moe om nog te reageren! Het gaat weer de goede kant op met het slapen! De regeldagen zijn over en nu komt meneer netjes om de 3-4 uur. Ook 's nachts, soms zit er dan 5 uur tussen, en daar ben ik best blij mee. Ik vind dat hij het netjes doet!
    Gisteren is het CB langsgeweest, ik vond die vrouw niet zo heel aardig, beetje nors, maar boeide me niet zo, was toch alleen voor de info!

Lucas was nog niet boven zijn geboortegewicht, hij woog 3710 gram (dus nog 30 gram te gaan) maar vanaf zijn laagste gewicht (3344 12 dagen geleden) is hij dus nu goed aangekomen. Ik maak me er niet te druk om.
    De lactatiekundige is gisteren ook langs geweest, ik had zo'n pijnlijke/ gevoelige tepels. Nu blijkt dat ik Lucas niet goed aanlegde. Zij deed het 1x en het deed helemaal geen pijn!! Nu dus zelf goed oefenen :)
    Soms gaat het ineens goed, maar meestal doet het nog wel een beetje pijn. Ik heb dus nu op aanraden van de LK mother mates gekocht, die worden zo gebracht. Ben benieuwd!

heb trouwens heel erg last van obstipatie (zelf). Ik weet even niet wat ik moet doen, want voor de zwangerschap gebruikte ik wel eens een zetpil, maar op de verpakking staat dat ze niet weten wat het doet met borstvoeding, dus durf ik het niet aan...maar andere dingen werken bij mij niet. Hebben jullie nog tips? Ik denk dat het komt omdat ik heel veel zit nu met lucas bij me, en omdat ik weinig beweeg vanwege de KS. want mijn eetpatroon is nu echt heel goed, veel beter dan ooit!

Mijn buik voelt nog mega dof aan, de zenuwen zijn nog niet hersteld, de dokter zei dat dit ook zou kunnen zijn dat dit nooit meer herstelt...dat hoop ik wel want anders heb ik geen gevoel meer in mijn onderbuik.

Ik ga trouwens een slaapzakje kopen in de kleinste maat voor Lucas. Misschien dat hij daar ook lekker in slaapt, dan hoeven we de puckababy niet meer te gebruiken. Vanmorgen lag hij namelijk half op zijn zij, en daar schrok ik van! Zijn heupjes lagen nog wel gewoon recht maar zijn ene schouder lag echt omhoog...

Nou ik ga nog even een tukkie doen, er komt straks weer bezoek!

15. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hey dames

@heppie: Jeetje meis ik hoop dat je buik idd snel bij trekt. Ik hoop dat Lucas lekker zal slapen in een slaapzakje

@hier: Lisa en ik zijn gister bij de reunie van het zwemmen geweest. Was erg leuk om iedereen weer te zien. Vandaag een id kaart aangevraagt voor dr wat een gedoe. Ze moest zittend met ogen open op de foto kun je dat geloven? Alsof een 4 weken oude baby dat kan!!! nou ja na een hoop gedoe haar wakker gekregen en op de foto gezet toen weer een uur moeten wachten op het gemeente huis pfff.

nou tot tikkers

Liefs Jessica

16. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Sneu is dat he wij moesten Maud ook wakker maken voor de Foto ze heeft die bus helemaal bij elkaar gekrijst en dan voor een foto van dat je denkt hallo daar moet ze 5 jaar mee doen.

17. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Ik hoop dat de Mother mates helpen en fijn dat je tips hebt gekregen over het aanleggen hopen dat je nu van de pijn afkomt.
    Ja obstipatie kan ik je de hand geven ik gebruik nu movicolon en dat mag je veilig tijdens zwangerschap en bv gebruiken na overleg arts heb het ook op recept gekregen na bevalling van Roos. Mijn huisarts had het vermoeden dat ik aambeien had maar deze mogen geen zeer doen, nu had ik zodanig veel pijn dat ik een jaar na de geboorte van Roos naar een chirurg gestuurd werd en die constateerde een kloof van 3 cm die inwendig begon en maar 0,5 cm uitwendig was. De kloof is nu pas 2,5 maand dicht na bijna 2,5 jaar.
    Verder heb ik roosvicee laxo en dat werkt ook zo nu en dan.

Ik hoop dat een slaapzak helpt.

xxx

18. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ha meiden! Ik kom me hier ook gezellig melden! Ik ben op 9ecember bevallen van een prachtige dochter. De bevalling was erg zwaar, 2 dagen rugweeen gehad en uiteindelijk is ze gehaald met een ks omdat ik bleef hangen op 8cm en helemaal uitgeput was. De ks is me ergmeegevallen, de ruggenprik was een verlossing! Ook het herstel is super goed gegaan. Ik heb al meer dan een week eigenlijk nergens meer last van. Ik liep ookbinnen een week al achter de wagen buiten :p Doordat ik me zo goed voel moet ik wel oppassen dat ik rustig aan blijf doen.

Met ons dochtertje gaat het gelukkig ook goed! Alleen is ze na het voeden, ik geef volledig bv, vaak onrustig. Vooral snachts is het drama!!! Gisternacht hooguit 3 uurtjes geslapen, veel gehuild... Ben nu begonnen met inbakeren en dat lijkt iets te helpen... Dacht aan krmpjes, maar infacol helpt niet. Dacht daarna aan verborgen reflux, dokter is geweest, maar die vermoed dat ook niet, dus het is echt even aankijken! Ze groeit wel super hard! Ze was bij de geboorte 3180,is afgevallen naar 2920 en weegt nu al 3840! Zegroeit echt bijna 80 gr per dag!

Zal de andere meiden ehier ook eens naar toe brengen! Allemaal een heel fijn uiteinde en een geukkig nieuwjaar toegewenst!!,

19. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hey meiden

@loesje welkom

Ik wi iedereen een gelukkig en gezond nieuw jaar wensen.

Mogen we maar heel gelukkig worden met onze baby's in 2012

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier een December mama 2010 die jullie allemaal wil feliciteren met jullie December wondertje.
    Mooi zijn ze heh:D

Over het laten huilen, meiden ze hebben 9 maanden in jullie buik gezeten.
    je kunt je kindje nog niet verwennen.
    Geef ze de aandacht als ze die nodig hebben trek je niks aan van andere mensen.
    Je mama gevoel heeft het bij het goede eind:)

Deel Deze Pagina