naar huisarts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door butterfly24984, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van 7 weken is sinds gister verkouden.
    Verstopte neus, hoesten en zwaar ademen tijdens het drinken.
    Ze drinkt en slaapt nog wel goed en is wanneer ze wakker is helder en heel vrolijk.
    Dus ze heeft er nog weinig last van.
    Ik leg al een ui naast haar bed en haar bedje staat een beetje schuin.
    Nu vraag ik me af of ik ook met haar naar de HA moet .......
    Mijn gevoel zegt me dat het niet echt hoeft, maar ja ze is nog maar zo klein
    Met mijn zoon heb ik hier geen ervaring mee die was een stuk ouder toen hij voor het eerst verkouden was
    Vraag me af wat een huisarts voor me kan doen ..............

2. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Als ze koortst heeft wel gaan. Anders zou ik ook niet weten wat de huisarts verder voor je kan doen. Ze drinkt goed, weinig last van de verkoudheid. ... Dan is het prima toch? Mocht je je alsnog zorgen gaan maken kun je altijd alsnog gaan

3. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    Onze zoon was voor het eerst verkouden met 6 weken. Ik heb toen wel gebeld omdat ik wilde weten dat zijn longetjes schoon waren.

Ik zou het even na laten kijken puur voor longetjes (ik neem aan dat ze geen koorts heeft?)

Daarnaast zei de ha tegen mij toen dat het vooral belangrijk is om zijn neusje goed schoon te houden (neusspray, zuigertje). Zuigertje was niks voor mij vond het doodeng. Dus neusspray gebruikt. Wel een met een extra milde reiniging, heb nu de otrivin care en toen de zwitsal. Voor mijn gevoel net dat beetje extra.

Succes!

4. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze heeft geen koorts :)
    Zoutoplossing ben ik niet zo van, dat irriteert de boel alleen maar (bij mij dan)
    Ik hou haar goed schoon (oogjes, neusje, handjes en mondje)
    Hopelijk gaat het snel over.

5. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Beterschap voor jullie kleine meid

6. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Het lijkt mij inderdaad niet nodig. Hou haar temperatuur in de gaten en ook het hoesten. En je kunt altijd even bellen, hoef je niet meteen heen.

7. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Ik zou toch zoutoplossing gebruiken om ontstoken oortjes te voorkomen...

8. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    vandaar ook de otrivin care :) (ik heb dat namelijk ook) daar zitten extra bestanddelen toegevoegd die die irritatie juist voorkomen, zelf geprobeerd en werkt prima. De reden dat je het beter wel kunt geven is niet zozeer dat het voor haar fijner is maar het voorkomt oor- en voorhoofdholte ontstekingen.

9. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Zou wel zoutoplossing doen, idd ook ivm de oortjes.
    En die kleintjes hebben bij een verstopte neus nog niet de reflex om door hun mond te ademen, zoals wij dat hebben. Dus moeten ze heel hard werken om genoeg lucht door hun neus te krijgen.
    Vaak als wij hier zoutoplossing geven, niest ze er toch nog een flinke fluim uit, die we er anders niet uit hadden gekregen.

Deel Deze Pagina