Wat te doen met alle knutselwerkjes van m'n kind?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door moonlight159, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Mijn zoon kan uren achter elkaar kleuren, tekenen, plakken enzovoort. Gevolg, een hele doos vol met knutselwerkjes.

Nu ben ik op zoek naar een leuke manier om het te bewaren? Het kan niet in een plakboek, aangezien veel werkjes op a3 is gemaakt.

Wie heeft er een idee? of wat doen jullie ermee? Ik wil het niet weggooien, dat vind ik zonde, aangezien het echt een hobby van hem is.

2. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Aan oma , opa enz geven..
    Altijd leuk om een knutsel werk te krijgen !!
    Bij elke verjaardag een knutsel werkje er bij ..

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb wel eens bij Oprah gezien (ja, heerlijke tv.. :D ) dat moeders foto's maakte van werkjes en die dan in zo'n boekje af leiten drukken. Vond ik echt een heel leuk idee. Nu heb je nog blaadjes met tekeningen, als ze naar de psz gaan krijg je grote knutselwerken in 3d. Die plak je niet zomaar even in een boekje... ;)

Jitte draait ook echt productie, die tekent of verft zo 10 blaadjes vol. Ik bewaar lang niet alles, misschien 1 ding per maand. De verjaardagsmutsen van KDV en PSZ bewaar ik wel altijd, die druk ik gewoon plat en dan gaan ze in zo'n bewaardoos van Ikea.

Bij Jelle op school maken de kinderen een portfolio, de juf doet daar een aantal werkjes in en hier en daar ook een foto. Erg leuk! Toevallig van de week de portfolio weer mee naar huis gekregen, leuk om te zien hoe ze vooruit gaan met kleuren en schrijven.

4. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Bedankt voor jullie reacties.

@ Limegreen: De kasten en muren hangen bij allebei de opa's en oma's al vol. Als er iemand jarig is, maakt hij al speciaal voor de gene een tekening. Echt niet dat hij een oude uit de doos pakt hahaha.

@ Bluesky: Wat een leuk idee van die foto's! Die ga ik onthouden dank je wel!
    Op het kinderdagverblijf wordt er nog geen portfolio gemaakt, maar krijgen we ook nog eens allemaal mee naar huis. Wat ik trouwens wel grappig vind, is dat hij op het kdv minder zin heeft om te knutselen dan thuis. En inderdaad, daar krijgen we soms hele kleiwerken mee en dan weet ik ook niet wat ik er mee moet, nadat het al een maand of 2 op de kast staat hihi.

5. sweet84

sweet84 Bekend lid

16 apr 2011
    607
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn moeder had in de gang 2 lijsten hangen. (1 voor mij en 1 voor mn zusje) Ze knipte stukken uit de tekeningen en maakte dan een collage ervan. Zo heb je ook elke keer iets kleurigs in je huis hangen. De mooiste tekeningen deed ze in een plakboek.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Tja...

Ik wilde het eerst ook allemaal bewaren...maar ik heb een echte kunstenares hier thuis dus dat is elke dag zeker 2 a 3 werkjes maken

De echt bijzondere stukken bewaar ik en de rest gaat hier gewoon weg.
    Soms inderdaad een foto.

7. tulip

tulip Niet meer actief

ik haal er een paar uit, niet per se de mooiste, want voor een peuter/kleuter zijn alle werkjes mooi;) en die bewaar ik in een map. Dat is nu al een dikke bomvolle map. Als ze straks 4 is, dan laat ik die inbinden.

8. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    o leuk idee dat met die foto's! Die ga ik zeker onthouden!

Wij bewaren nu de tekeningen in een map. Ook a3, gaatjes erin of in plastic mapje en dan in de map!
    Kan niet alles natuurlijk, hier ook een die vele bladzijdes tegelijk maakt!.

Maar die foto's is wel handig voor later!

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Die foto's is wel een goed idee!
    Ik bewaar soms 1 of 2 als t echt iets leuks is. Ligt nu allemaal nog in een la, maar ga t in een plastic doos stoppen.

10. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Hier ook iemand die er foto's van neemt. Hier hangt regelmatig wel een kunstwerkje uit maar als ik ze allemaal moet uithangen...Op die manier kan ik al haar werkjes sparen. Wil ze ze later nog eens terugzien dan is dat geen probleem. Ik denk niet dat ze later de dozen met haar kunstwerkjes mee zal nemen en bij haar thuis zal ophangen!

11. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Thuis is het niet zo'n knutselerd, dus hier tot nu toe vooral maar werkjes van de psz.
    Alles wat mee komt van de psz hang ik eerst op. In de hal heb ik een lijn hangen met wasknijpers. Komt er na een paar weken een nieuwe lading werkjes mee, dan wissel ik dat af en dan gaat de rest in de pszdoos. Ik heb een hele grote kartonnen doos. Die heb ik samen met mijn zoontje beplakt met verschillende kleuren cadeaupapier, en beplakt met stickers, is een hele leuke doos geworden. Daar doe ik alles wat van de psz komt in, passen ook de grote dingen in en de 3d dingen.

Thuis maakt hij eigenlijk voornamelijk tekeningen. De mooiste bewaar ik in een map, met de datum erop. De rest gooi ik weg.

Deel Deze Pagina