Hoi allemaal, Waarschijnlijk willen we ons kindje Sjoerd gaan noemen, maar we zoeken daar nog een tweede naam bij, omdat onze andere kinderen dat ook hebben, maar wat past er mooi achter? Zelf dacht ik Sjoerd Lucas of Sjoerd Ruben, maar die vind mijn man niet zo mooi. Hebben jullie nog tips? Bedankt! Marta
Ik vind jouw 2 ideetjes wel goed klinken, jammer dat je man het niet zo mooi vindt. Nog wat ideetjes: Sjoerd Casper Sjoerd Willem Sjoerd Rutger Sjoerd Thomas Sjoerd Jorrit Sjoerd Jochem Sjoerd Menno
Ralph Nick Ryan Ties Jan Ik vind zelf geloof ik een korte klank wel érg mooi en stoer bij Sjoerd. Jan heb ik toch nog maar even erbij gezet omdat ik dat echt lekker vind lopen bij Sjoerd ook al is de naam misschien wat ouderwets?
Misschien een idee om je de tweede (of evt derde) naam te vernoemen naar je (schoon)vader? Mijn zoon heeft de naam van zowel mijn vader als schoonvader (tweede en derde naam).
Ligt er ook een beetje aan of de achternaam lang of kort is. Bij een lange achternaam vind ik dit soort combi's leuk: Sjoerd Jan (deze vind ik errug leuk!) Sjoerd Daan Sjoerd Lars Is de achternaam kort/1 lettergreep dan zou ik voor een langere 2e naam gaan: Sjoerd Alexander Sjoerd Matthijs Sjoerd Benjamin
Hoi We vinden sjoerd willem wel leuk en ikzelf vind sjoerd jan wel leuk, alleen daar moet mijn man nog even over nadenken. wat vinden jullie het leukst? de voorletters van onze andere kinderen zijn: T.J. en L.J., dus als we Sjoerd Jan kiezen, hebben we er een S.J. bij (allemaal dezelfde beginletter bij 2e naam) en anders wordt het S.W. Ik heb dan liever alle 3 dezelfde beginletter, ipv 2 dezelfde beginletter en de laatste niet. dan heb ik het gevoel dat die derde er niet bij hoort, of is dat raar??????? Alvast bedankt voor jullie reactie. Marta