Helemaal blij zijn we dat we een derde dochter verwachten. Ze wordt ons vijfde wonder en kijken erg naar haar uit. Alleen een naam..... We hebben er twee in onze hoofd: Luuke en Rhune ( ruune) maar we komen er niet zo goed uit welke het moet worden. We hebben wel al een Luuke in de familie, maar haar zien we echt maar hooguit 1 keer per jaar... Welke naam vinden jullie het mooiste? Of hebben jullie nog een ander alternatief? De namen van de anderen zijn: Hjerre, Elize, Thye*, en Benthe
Ik vind ze allebei niet leuk, .. moet overigens bij het lezen van de namen ook denken aan een jongen....
Rhune is een jongensnaam; de vrouwelijke vorm is Rhuna. Luuke vind ik leuk. In hetzelfde genre : Maxe Quinte Loeke Lauthe Melle Jente - Yente Joeske Tyche Rikke Menne Tomke Rafke : ken een volwassen vrouw die zo heet Brente Samme Samke Freeke Hauke
Ik vind het ook echt een beetje jongensnamen. En ook niet echt passen bij de namen van je andere 2 dochters
Houd er wel rekening mee dat Luuke een behoorlijk zeldzame naam is. En dan 2 in 1 familie? Is toch wat anders dan 2 Anna's. Zie: NVB : voornaam Luuke Het is wel een meisjesnaam, maar ik moet toch aan een jongen denken bij Luuke. Rhune wordt kennelijk aan zowel jongens als meisjes gegeven, maar is nog zeldzamer: NVB : voornaam Rhune Ik zou voor Rhune gaan. Vind ik ook mooier. Luuke lijkt toch een beetje op een gemaakte vrouwelijke vorm van Luuk.
Rune vind ik het leukst! Loeke vind ik leuker dan Luuke/Lúke. Andere ideetjes: Ieve, Nieke, Luce, Mone, Loua, Mena