Hallo meiden Ik heb in het babynamen-forum rondgezocht voor eenzelfde topic, maar kon het niet vinden. Ook weet ik niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag. Als het ergens anders wel (zou moeten) staat/n, hoor ik het graag! Misschien wel een kleine nachtmerrie voor ons allemaal, maar helaas voor ons nu werkelijkheid: iemand uit onze omgeving heeft hun pasgeboren kindje de naam gegeven die ook bij ons zeer hoog (top 3) op het lijstje stond... Het gaat om een collega van mijn man en zijn vrouw. Vooral mijn man en zijn collega kunnen het zeer goed vinden. Het afgelopen jaar leek het erop we ook meer 'vrienden' zouden gaan worden, en we hebben een keer of drie met z'n vieren wat samen gegeten/gedronken. Wij waren op vakantie, en hadden het 's avonds uitgebreid over de naam Robin voor ons zoontje gehad. Het is de eerste naam die we allebei echt leuk vinden. En ik zei nog: "ik ken ook helemaal geen Robin, behalve Robin Hood, en dat was vroeger (één van) mijn favoriete Disney Film(s)". Mijn man zei zelfs: "nou, dan noemen we hem toch gewoon zo!", maar ik wilde nog een slag om de arm houden. Prompt komt de volgende morgen een sms binnen van zijn collega dat ze zijn bevallen van een dochtertje. En haar naam is dus Robin... Mijn gevoel zegt sterk: niets van aantrekken, collega's/vrienden komen en gaan, en zo close zijn we nu ook weer niet. Ook is het geslacht van onze kindjes anders. Ook is mijn gevoel voor de naam steeds sterker geworden, en in mijn hoofd noem ik die kleine in mijn buik soms al Robin! Maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat het echt 'not done' is... Hoe denken jullie hierover? Wat zouden jullie doen?
Volg je gevoel! Als jouw gevoel zegt dat de baby in jouw buik (ook) Robin heet, laat je dan niet afleiden door wat anderen er misschien van zouden vinden of wat 'zou horen'. Het is natuurlijk een dilemma, je denkt er wel over na, maar als je zo'n sterk gevoel hebt bij de naam Robin - en het klinkt voor mij alsof het voor jullie gewoon de naam is - zou ik er gewoon voor gaan. Absoluut. Wat nou als je over een jaar bijna geen contact meer met die collega's/vrienden hebt en toch maar je zoon een andere naam hebt gegeven?! Dan heb je vast spijt...
Ik zou je zoontje ook gewoon Robin noemen. Later in de toekomst werkt je man daar misschien niet meer of er is geen contact meer dan krijg je misschien spijt van had ik maar...
Ik zou het ook gewoon doen . Mijn zus had hetzelfde met de naam Jens . Collega van haar beviel een maand eerder en die noemde haar zoontje ook Jens , na Lang twijfelen heeft ze besloten om toch ook gewoon de naam Jens te houden.
Gewoon de naam houden. Misschien kan je man eens informeren bij zijn collega, dat ze in ieder geval op de hoogte zijn en niet schrikken van het geboortekaartje
als ik in jou situatie zat zou ik mijn zoontje gewoon fijn Robin noemen. jullie voelen je er helemaal goed bij. jij bent er al aan gehecht geraakt ( anders noem je je kindje in je buik niet af en toe al zo) en idd het zijn kindjes van een verschillend geslacht. het heeft eigenlijk ook wel wat vind ik een jongen en een meid die allebei robin heten in dezelfde vriendenkring.
wat moeilijk het is al zo moeilijk om een naam te kiezen ik zou denk ik toch verder kijken voor een andere naam of als je echt deze naam wil het bespreken met die collega van je man maar dan kan je ook weer verwachten dat zijn reactie misschien niet possitief zal zijn
Ik denk dat je er spijt van krijgt als je Robin straks géén Robin gaat noemen vanwege hun. En als het nu je naaste familie is of hele goede vrienden zou ik het waarschijnlijk niet doen En ze wisten toch van te voren dat jullie het een mooie naam vonden? Nou dan, een naam is geen bezit hoor! Die kun je niet claimen en is dus "vrij te besteden" En verder kun je altijd het betreffende stel aan spreken en vertellen dat het jullie je kindje ook robin gaan noemen, en wat ze er van vinden, zodat ze alvast aan het idee wennen PS: Robin voor een jongen wordt ook vaak geschreven als Robbin
Gewoon zo noemen hoor, collega's komen en gaan vaak, wie weet heb je over een aantal jaar geeneens contact meer met ze. En zo wel, ach, dan hoeft dat nog geen probleem te zijn. Een vriend van mijn vader die Robin heette, overleed kort voor de geboorte van ons dochtertje. We wisten niet wat het zou worden, een jongen of een meisje, maar als het een meisje zou zijn, zou ze dus Robin gaan heten, dat hadden wij al lang daarvoor zo bedacht. Het is dus inderdaad een meisje, dus ze heet Robin, niemand had daar problemen mee hoor. Al vond ik het ook een beetje vreemde situatie, die zo nog onverwacht ontstond. Dat kun je met elke naam hebben.
Ik zou ook gewoon voor de naam Robin gaan. Als het nu naaste familie was dan had ik miss nog een andere naam gekozen. Maar het is een collega waar je miss over een jaar of wat helemaal geen contact meer mee hebt. Jullie hebben het er al met hen over gehad dus ze weten dat de naam bij jullie ook hoog op het lijstje staat.
Ik zou gewoon naar ze toegaan en zeggen dat jullie ook die naam hebben. Of ze het er wel of niet mee eens zijn...jammer dan. Zo hebben ze vast de tijd aan het idee te wennen. Ik zou gewoon voor de naam Robin blijven gaan hoor.
Het lijkt alsof ik de indruk heb gewekt dat de collega al wist dat wij Robin ook een mooie naam vonden, maar dat is niet zo hoor... Mijn man gaat zeer zeker even met zijn collega praten vantevoren als we bij Robin blijven... Ze er pas bij het geboortekaartje achter laten komen zou ik echt niet willen. Wij schatten ook in dat hij het niet zo'n probleem zal vinden, moet er waarschijnlijk zelfs om lachen, al zal zijn vrouw het er waarschijnlijk wel iets moeilijker mee hebben denken we... Maar inderdaad, het is geen naaste familie of heel close vrienden...
Ik zou de naam niet houden.. Ik zelf hou van een naam die niemand heeft.. Vandaar dat ik zou switchen.. Wij dachten dit probleem ook te hebben met vrienden van ons die een maand langer zwanger waren dan ons.. Ik heb toen gezegd dat we deze naam hadden. en gelukkig hadden zij toch een andere.. al stond die van ons wel op hun lijstje.. ik denk dat ik anders voor een andere naam had gekozen.. maar goed collega's is wel anders.. maar ik had het zeker niet leuk gevonden... van oh, kijk DIE heet ook al zo! bah verschrikkelijk.
Hoi, ik zit zelf ook met dat dilemma, ik ben nog niet zwanger, maar mocht de tweede een jongetje zijn, dan zouden we hem dezelfde naam willen geven als het zoontje van de buren. Nu gaan wij op termijn verhuizen (huis staat te koop) en hebben we weinig contact met de buren. Ik denk er over om toch gewoon die naam aan te houden, zonder vooroverleg (alsof zij die naam kunnen 'claimen' of zoiets).
ik zou overleggen met hun , grote kans dat ze het niet erg vinden! En ik zou niet afwijken van julie naam hoor! Robin, mooie naam trouwens!