Hier ligt er maar 1 knuffeltje in het ledikant van ons zoontje, maar soms zie ik foto's van bedden vol knuffels, met mobiles erboven en ander speelgoed. Wat ligt er allemaal in het bedje van jullie baby/dreumes? En waarom?
Alleen zijn knuffel voor de rest niets, bedje is om te slapen en niet om te spelen (vind ik in ieder geval)
Hier heeft heel lang niets in bed gelegen, wel hing er toen een mobile boven. Na maanden alleen een tutknuffeltje. En nog later soms een boekje, zodat ze nog even kon lezen voor of na het slapen. Sinds ze in het grote bed ligt (toen was ze 2,5 oid), ligt er wel wat meer in bed. Sowieso haar twee/drie 'slaapknuffels' en daarbij dan nog een 'speelknuffel', één of twee boekjes en soms wat ander speelgoed. Soms wil ze voordat ze gaat slapen of als ze wakker is geworden nog een beetje spelen/lezen. Ik vind dat inmiddels prima, omdat ik weet dat ze er niet de hele nacht mee door gaat.
In het bed van mijn jongste (14 maanden) ligt alleen zijn knuffelt, en die van mijn oudste (2,5) liggen 3 cars knuffels een tijger en ioor knuffel. Verder neemt hij altijd een paar cars auto's mee naar bed. HIj speelt altijd nog even en gaat dan slapen
Hier gooit ze altijd vier knuffels in haar bed en ze heeft tutdoekje met speen eraan. Speelgoed vind ik niet nodig, bed is om te slapen en niet om te spelen.
Geen speelgoed. Een bedje is om in te slapen, niet om in te spelen. Er heeft ook nooit een mobile boven zijn bed gehangen. Wel heeft hij 1 knuffel in bed. Die omarmt hij als hij gaat slapen..
Tycho heeft een knuffel je speen knuffel, een pluchen beer en ene pluchen muis. Die houdt hij ook alledrie stevig vast als hij gaat slapen. Voor de rest doe ik alleen speelgoed in zn bed als ik aan het douchen ben. Dan gebruik ik zn bedje als box zeg maar. xx
1 knuffel waar hij altijd tegenaan gaat liggen met zn hoofd en die hij soms helemaal omarmt in zn slaap en zn nijntje-muziekdoosje... Geen speelgoed in bed, het is al een moeilijke slaper, dus het moet geen speelplaats worden!
Niks in bed....bed is om in te slapen en niet om in te spelen . Er staan twee knuffeltjes op de bedrand maar die pakt ze eigenlijk nooit, kamertje is ook verduisterd dus ze ziet ze ook niet als ze gaat slapen.
Sinds mn zoontje in zn "grote" bed slaapt, ligt het bomvol met knuffels. Hij wordt ook erg boos als hij er eentje mist, 's avonds voor hij gaat slapen gaat hij eerst controleren of ze er allemaal wel zijn. En er moeten altijd 2 doekjes zijn (hydrofiele doeken), daar ligt ie op met zn hoofd of hij houdt ze vast. Ik vind dat niet erg, het bed is toch nog groot voor hem en dit vult een beetje op En als hij 's morgens vroeg wakker wordt of tijdens zn middagslaapje nog geen zin heeft om te slapen, is ie lekker aan het kletsen met zn vriendjes of liedjes aan het zingen. Prima vind ik dat. Maar als baby had ie behalve een hydrofiel niets in zn bedje liggen, vond ik veel te gevaarlijk.
Hier altijd een knuffel of 4... 3 standaard, en eentje wil nog wel eens wisselen.. Ze is een echte knuffelkont Hier was het bedje soms wel een speelplek... Noodgedwongen door de indeling van ons huis.... Woonkamer boven en de rest beneden... & geen plek voor een box beneden. Heel soms parkeerde ik haar daar dus even voor koken/wassen/dweilen oid.. Nu vraagt ze er vaak zelf om... Haar momentje van rust.. even met haar knuffels spelen in haar bedje.. en ze slaapt er niet minder om! De box is al een tijd de deur uit... daar zat ze nooit meer in.. maar even in haar bedje zitten vroeg ze wel nog om.. Wel maak ik een heel duidelijk verschil tussen slapen en spelen... slapen = donker... spelen = licht.. Ze heeft een flink verduisterend gordijn...
Bij het hoofdeinde rechts: Woezel knuffel met geluid (die zet ik altijd aan als ze gaat slapen Bij het hoofdeinde links: Een plastic kikker lampje.
Ben het er helemaal mee eens, met de mama's die vinden dat de box om te spelen is en het bedje om te slapen. Sinds kort ligt er een knuffel (de oude knuffel van m'n man) bij G. in bed, daar knuffelt ie ook echt mee. Je had m'n schoonmoeder moeten zien kijken toen ik zei dat z'n bedje om te slapen was en niet om te spelen (nadat ze vanalles in z'n bedje wilde leggen, hij was 2 maanden oud! haha!).