Gezocht: niet misselijk-makend voer!

Discussion in 'Gezondheid' started by Trees, Jan 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. carolina

carolina Actief lid

Nov 20, 2008
    207
    0
    0
    clientbegeleider gehandicaptenzorg
    bergen op zoom
    Ik kon in het begin alleen maar water drinken, en mandarijnen eten heel raar. Was dan ook aardig wat gewicht kwijt. Zo met een week of 11 ging het wat beter, behalve warm eten. Ik eet nu vooral brood en yoghurt. Neem wel goede vitamines.

2. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    menolia's (of hoe heten ze ook weer) ( kruising tussen een sinaasappel en grapefruit vertelde fruitboer ) kilo's heb ik ervan op toen ik zo misselijk was. en toetjes gingen ook best goed. en sinas helpt ook vrij goed als je misselijk bent vraag me niet waarom maar het helpt. en pizza's ( brood was een megaramp hier werd er nog meer misselijk van.)

3. Trees

Trees Niet meer actief

pizza smaakte hier ook best goed (heel vreemd inderdaad :( ), maar het lastige is dat ik daar weer aan de diarree van raakte.
    En waar ik de laatste twee dagen ook zin in had en aan heb toegegeven is kwarktaart! En dan het liefste zo hele zure met weinig deeg.
    En verder blijft het nog erg beperkt. Brinta werkt helaas ook niet meer en kwam er ook net zo hard weer uit.
    Zal lief ook vragen of hij even naar de groenteboer wil voor die menolia-dingen. Klinkt wel goed!

Ben flink aan het afvallen op deze manier :( Op deze manier krijg ik nooit zo dikke mooie ronde buik :( ;)

4. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ook goed op een humeurige maag: van die rijstewafels met laagje chocola. bijvoorbeeld van Zonnatura. gezond, vezels en beetje calorieen.

5. Lampie

Lampie Bekend lid

Sep 30, 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Hier ook heel erg misselijk geweest en ik heb liters optimel en goedemorgen fruitontbijt op. En idd die breek crackertjes waren favoriet hier.
    Als de misselijkheid lang aanhoudt misschien een keer naar de HA gaan? (Na een week of 16 was ik het zo zat om al kotsend en kwijlend door het leven te gaan dat ik toch ook maar eens langs ben gegaan :))

Heel veel succes verder met je zwangerschap en ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen!

6. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    troost je Trees, hier ook zo groen als gras.. maar buik is vollop aanwezig :)

al die medicatie die ik had tegen misselijkheid sloeg niet aan.. dus ik at de eerste 4 maanden niets anders dan mandarijnen en cola... af en toe afgewisseld met stukje pizza. Nu kan ik er dan ook nog wat yoghurtdrank bij drinken, wat meer soorten fruit ( behalve bananen, die komen er direct weer uit).
    Ik moet gewoon supermatig doen met zetmeelproducten.. dat had ik met mijn vorige zwangerschappen ook.. met beetje pech duurt het bij mij tot het eind.

als je mandarijnen etc eet.. dan krijg je ook veel vocht binnen ( had je vraag bij VK gezien), dus je hoeft niet alleen te drinken, maar fruit met vocht is ook heel goed.

7. Trees

Trees Niet meer actief

gelukkig limmeke! Ik wil namelijk ook een hele grote dikke bolle buik :D Ik verwacht dat daarvoor nog wel even op geduld geoefend mag worden.

En mandarijnen zijn hier ook al ingeslagen. Manneke blijft heen en weer rijden na de super voor mijn niet-misselijkmakend voer...

8. Sweepy

Sweepy Bekend lid

Oct 15, 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Òptimel doet het ook goed bij mij. Als ik erg misselijk ben en ik haal het tot de koelkast, een glas inschenken en opdrinken dan wordt de misselijkheid meestal langzaam minder. Verder rozijnenbrood en hero fruit2day. Zit ik ook meteen vol mee, die sponsor ik heel erg op het moment.
    En dan in de smaak perzik/mango. succes.
    Ik heb er nog steeds behoorlijk last van zelf.
    Ook in bed eten enzo helpt niet.

9. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

Nov 19, 2008
    853
    0
    0
    Wat een goede tips meiden! *en hup schrijft weer een boodschappenlijst voor vriendlief*

Share This Page