Gezocht: nieuw werk!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Grrr ik ben weer eens een keer gefrustreerd nee dit keer beter gezegd: GEKWETST!!! ziek ben ik ervan!!

Op mijn huidige werk ben ik begonnen toen ik 12 weken zwanger was alles verliep prima tot aan de 20 weken toen kreeg ik helaas veel last van mijn rug en bekken.... Ik ging therapeutisch werken en ik zou 4 dagen van 4 uur moeten maken op een gegeven moment ging dat gewoon echt niet, was teveel voor me en moest ik me dus weer ziek melden! Waar ze al niet blij mee waren (begrijpelijk maar het ging gewoon niet ik kon niet meer lopen en niks)
    Uiteindelijk dus naar de bedrijfsarts (op mijn verzoek) die mij adviseerde om niet meer dan 3 x 3 uur te werken! hier deed mijn werk ook al vrij moeilijk over want ze wilde dat ik minimaal 4 x 4 uur zou werken maar de bedrijfsarts heeft gesproken en het werd 3 x 3 uur...
    Nou goed prima daar gingen ze mee accoord! Maar ik moest dan wel ook om het weekend komen (ik had zelf zoiets van vreemd bedrijfsarts zegt dat ik 3 x 3 uur moet werken en dan laten ze mij 2 dagen achter elkaar werken en de rest van de week niks en dan tussendoor weer 1 dagje maar ik dacht vooruit als zij dat zo willen prima ik doe er niet moeilijk over.... )
    Toen kreeg ik van het UWV nog een brief dat ik de weekenden, feestdagen e.d niet vergoed zou krijgen, iets wat ik wel wist maar ik dacht nou laat ik maar niet te moeilijk doen op het werk ik ga gewoon die weekenden werken dat is maar 3 uur per dag en nu met kerst moet ik ook een dag werken (eigenlijk dus voor niks! iedereen krijgt dubbel salaris ik krijg gewoon mijn "normale" salaris zonder ort etc maar oké ook daar doen we maar niet moeilijk over)

Nu heeft het zoals jullie wellicht wel weten gisteren enorm gesneeuwd, mijn auto stond ingesneeuwt en ik kon met geen mogelijkheid weg komen, fietsen durfde ik al helemaal niet, toen dacht ik dan loop ik (al is dat best ver, zou dan zeker 3 kwartier onder weg zijn geweest en met zo'n rugpijn is dat niet grappig!) maar toen ik de hond uit ging laten viel ik vol op mijn rug (auw!) en besloot dus dat lopen ook geen optie was!
    Toen dacht ik dan heb ik nog 1 optie: Taxi bellen! Kost wel even geld maar dan zien ze op mijn werk dat ik echt wil..... Tja ook dat ging niet door: er reden geen taxi's :x bussen etc ook niet!
    Daar zat ik dan: Wat nu??? Geen familie in de buurt die me weg kon brengen, geen auto want die kreeg ik er met geen mogelijkheid uit, lopen vond ik niet verantwoord evenals fietsen... Ik heb toen maar gebeld dat ik niet kon komen dat ze dan maar 3 vakantie uren moesten inhouden of dat ik later een dag terug zou komen om het in te halen, collega zei dit verstandig te vinden!
    Goed gelukkig dacht ik toch een beetje begrip!
    Maar dat had ik mis!!!

Vandaag werd ik gebeld door de leidinggevende van de afdeling waarom ik niet gekomen was, ik het verhaal uitgelegd + gezegd dat ik nu toch wat voorzichtiger ben met mijn rug en mijn zwangerschap, nou toen kreeg ik even te horen dat zij gisteren ook gewoon een heel eind over de weg heeft gereden en dat dat goed te doen was (ja misschien als je de auto uit de sneeuw zou krijgen wel ja maar die van mij stond ingesneeuwt!)
    Vervolgens zei ze dat ze het idee had dat ik er helemaal geen zin in had en dat die rugklachten etc maar gewoon een smoes zijn!!! Nou wat werd ik link en kwaad en bah heb lopen janken!!! En ik zou zondag maar die dag van gisteren in moeten halen (wat nie gaat want ik heb andere afspraken maar ik heb haar aangeboden dat ik dan in januari een extra dag kom werken ) Vervolgens begon ze ook over na mijn zwangerschapsverlof of dat allemaal al geregeld was en dat ik op medewerking van het team waarschijnlijk niet meer moest rekenen omdat ik "zo vaak" niet kwam en dat het team zich afvraagt of ze wel op mij kunnen rekenen strax! De 24ste zou er overleg zijn over hoe we de uren in gaan delen... Eerst werd er tegen mij gezegd ow nee dat wordt geen probleem voor jou hoor en nu ineens wordt er gezegd dat het wel een probleem gaat worden!! (nu ik kinderopvang en alles al geregeld heb!!!!)

Nu weet ik dat ik daar nog niet zolang werkte toen ik met mijn rug kwam te zitten, nu weet ik dat ik mezelf niet volledig heb kunnen bewijzen van wat ik nu echt kan want ik kan veel meer dan dat ik nu laat zien, ook weet ik dat er weinig band is met het team (ik ben namelijk van de ene woongroep naar de ander verplaatst toen ik therapeutisch ging werken, dus tja dan kan er toch haast geen band zijn?) maar ik doe zo mijn best!! En nu door 1 zo'n kut ding (waar ik zelfs nog voor heb aangeboden een keertje terug te komen) gaan ze zo moeilijk doen en gaan ze ineens zeggen dat de uren strax na mijn verlof waarschijnlijk niet door kunnen gaan!!!

Kun je je voorstellen dat ik daardoor enorm gefrustreerd raak? Er zelfs enorm verdrietig van wordt zo vlak voor de feestdagen? En dat ik het gewoon allemaal niet meer zie zitten?
    Ik had gewoon nooit op mijn vorige werk weg moeten gaan vanaf het moment dat ik wist zwanger te zijn.....

Morgen moet ik op gesprek komen en ik verwacht er niet veel goeds van want ze zei al "ik heb er weinig vertrouwen in" en ik moet ook eerlijk zeggen ik weet niet eens of ik daar nog wel WIL werken op deze manier!

Dus iemand die nog iets in de zorg weet omgeving Breda / Etten-leur (ben verzorgende ig en kan na mijn verlof vanaf 1 juni starten op de dinsdag, woensdag en vrijdag overdag en in de weekenden kan ik alle diensten, dag/avond of nacht) of misschien iets heel anders? (administratie lijkt me wel wat maar helaas geen opleiding in, wel snel in typen, ervaring met telefoneren etc etc ) let me know!

Oh ja weet iemand misschien wat je ongeveer overhoudt als je als gastouder gaat werken?

Sorry voor dit lange verhaal maar ik moest gewoon even mijn ei kwijt!

2. Sima Mamalu

Sima Mamalu Actief lid

8 aug 2007
    278
    0
    0
    verzorgende
    Een Hel - nog 3.5 jaar volhouden
    Kleintje, heel veel sterkte.
    Ik kan je helaas niet helpen, wel heb ik zo 3.5 jaar geleden gewerkt met veeeeeeeel plezier gewerkt in Zevenbergen, bij Sancta Maria - Circonflex... op afd Fontijn (PG afd). Het was de leukste tijd in mij leven. Ik werkte toen via Tempo - Team, en was ook zwanger. Ik heb dat alleen voor de leidinggevende verteld - wou geen "speciale behandeling "hebben, dus mij kolegas waren niet op de hoogte. Ik heb dat vertled pas toen ik 8 maanden ver was. Met 36 weeken moest ik helaas stoppen - zij wouen niet dat ik op de afd zou bevallen:D.
    Het waren - toe tenminste - supper kolegas, super team, en super leidinggevende.
    In Breda zelf heb ik ook gewerkt - bij Oranjehoven (of zo iets :D) tegenover Intratuin (bij Media Markt)... misschien wel daar ook iets te vinden.

Zelf werk ik nu al 2 jaar niet meer, wel wel op zoek - alleen weet niet of als ziekenverzorgende, eigenlijk zou ik totaal iets anders willen.... transport wereld in:D.

Sterkte en Succes met zoeken.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Jeetje wat 'n verhaal zeg. Lijkt ontzettend op mijn verhaal toen ik nog in Eindhoven werkte bij Rabobank Nederland. Had ik zo'n k*tleidinggevende. Ik zit zelf helemaal niet in de zorgwereld, maar ik wil je wel heel veel succes wensen. En ik zou zeggen: steek er geen energie meer in.

4. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    hoi, ik werk wel in de zorg en ik heb een ding geleerd, ze zorgen daar echt niet voor jou! dat moet je dus zelf doen! ik begrijp dat je therapeutisch werkt? dan hoef je niet te komen als je niet kan, daar krijgt je werk zelfs geld voor als het vanwege zwangerschap is.
    En als je de feestdagen niet voorgoed krijgt, niet gaan werken! is niet voor niets niet voorgoed. Laat je niet ondersneeuwen :Dtoepasselijk he?
    Natuurlijk zijn ze er niet blij mee, maar ben jij er wel blij mee dan dat je ziek bent?
    Denk alsjeblieft aan jezelf en je kindje, want je baas doet het niet.
    Ik kom misschien een beetje pessimistisch over, maar dat wordt je vanzelf, helaas.

5. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Ik kan me goed voorstellen dat je niet kon gaan werken met die sneeuw, mijn vrouw zit ook al dagen in huis. Jammer dat ze inderdaad niet wat meer begripvol zijn. Als je daar al werkt vanaf 12 weke, dan is je proeftijd toch al voorbij? Kun je je dan niet beter volledig ziek melden? Ik werkte toen ik zwanger was in de kinderopvang en ben ook met 20 weken helemaal gestopt, omdat ik rugklachten had. Ben één keer naar de bedrijfsarts geweest, die zei o, zwanger, nou als het na je zwangerschapsverlof niet over is zien we je wel weer. Zodra je uit beeld bent denken ze er waarschijnlijk niet meer aan en als je dan weer voordat je contract afloopt wel even hebt kunnen laten zien hoe je normaal functioneert komt het misschien nog wel goed. Ze mogen toch geen zwangeren ontslaan. Als je na je zwangerschapsverlof niet meeer terug wilt kun je altijd nog wat anders gaan doen, maar dan heb je nog wel wat achter de hand. Ik ben uiteindelijk niet terug gegaan, maar gastouder geworden. Dat kun je altijd nog doen. Houd er dan wel rekening mee dat de regels per 1 januari 2010 gaan veranderen. Als je nu al in de zorg werkt hoef je waarschijnlijk geen opleiding meer te doen. Je moet wel kinder EHBO hebben. Ook mag je nu wat minder kinderen als eerst. Je kunt er evengoed nog wel prima mee verdienen denk ik, want ik ben al begonnen voordat er kinderopvangtoeslag bestond en toe ging het ook prima.
    Nou sterkte en succes en laat je eigen gezondheid en die van je kindje altijd je eerste prioriteit zijn!

Deel Deze Pagina