Volg de richtlijnen van t ziekenhuis, bij alle ziekenhuizen is t bekend dat het therapeutisch werkt bij de kleintjes maar misschien nu met corona dat ze t even helemaal niet durven. Voordat ze in t ziekenhuis gebruikt worden, worden ze daar eerst gewassen en getest. Wat niet door de keuring komt gaat de vuilbak in, daarom haakte mijn schoonmoeder af voor dat project. Zij vond dat dan weer zonde omdat oudere kinderen die knuffeltjes wel konden gebruiken. Je kan wel een geboorte koffertje maken, zijn van die papieren koffertjes bekleed met (nep) leer vaak. Kan je de naam op drukken en daar wat spulletjes in doen. Dat kan daarna dienst doen voor het polsbandje etc.
Ik lees dat het in het ziekenhuis niet mag, dat is jammer maar niks aan te doen. Wat ik wel voor je kan doen; als je een inktvisje wil voor thuis haak ik hem voor je en stuur ik hem naar je op. Je mag me pb doen, dan regelen we dat!
Mocht je nog iets anders aan haar willen geven: Kleine kanjer, babyboek voor prematuren. Daar kun je alle stapjes in bijhouden die de baby maakt in de couveuse en later thuis. Ook veel ruimte voor foto’s en dagboek.
Heel erg bedankt voor jullie tips! Helaas mag er in het ziekenhuis niets van dekentjes of knuffeltjes. Voor de veiligheid en voor de hygiëne. Misschien later, als het kindje een stukje sterker en stabieler is. Kindje gaat tot nu toe goed. Met de mama gaat het ook redelijk goed. Ze is erg bang en verdrietig, maar tegelijk ook blij dat haar kindje er nog is. Ze heeft zelf wel al door dat ze op overleven staat, de klap moet nog komen. Ik heb vandaag een kaartje gekocht en een pakje (maatje 46, veeeeeel te groot natuurlijk, maar voor strakjes als het kindje mee naar huis mag moet het iets aan toch? ) Ik heb expres geen prematuren dingetjes; koffertjes, boekjes, dat soort gekocht. Ik denk dat haar familie dat allemaal met haar en voor haar gaat doen. Ik ben gewoon trotse tante en grootste supporter die er 100% vanuit gaat dat het kindje het gaat overleven. Ik heb daarom expres voor kleertjes gekozen. Nog maals bedankt allemaal! @Mejm , super lief je aanbod. Ik ga het onthouden. Misschien dat ik over een paar weekjes contact met je opneem mocht ze er toch 1 voor haar kindje willen
Anders heb ik nog een grijze liggen voor haar! Vanuit het ziekenhuis en met een kaartje erbij dat hij echt speciaal voor premature baby's gemaakt is en getest is etc. Edit: sorry ik zie nu pas dat het niet mag.. Het aanbod blijft staan. Wat fijn dat het naar omstandigheden goed gaat! Wat een enorm heftige gebeurtenis voor ze zeg! Wat ben jij een lieve vriendin!