Als een woning verkocht is onder voorbehoud, voorlopig koopcontract is getekend en ligt bij de notaris, de overdrachtsdatum is ook bekend, etc etc, wanneer komt er dan op funda o.i.d. verkocht onder voorbehoud te staan?
ja dat snap ik... Maar wanneer gaan ze dat doen. Voorlopig koopcontract is getekend, ligt ook al bij de notaris, overdrachtsdatum is al bekend etc etc
Dan lijkt het me dat het er elk moment op kan staan, als de financiering nog afgehandeld moet worden bij de bank.
Dat verschilt heel erg. Bij een vriendin van mij duurde dat een paar weken, bij ons zat er binnen 2 weken geloof ik al een sticker op.
wanneer ze dat op internet erbij zetten. want het staat er nog niet en dat is wel erg vreemd vinden wij. want hij is nu wel verkocht onder voorbehoud. Ik dacht dat daar een standaard voor was ofzo?
Je makelaar moet dat regelen op Funda. Hier duurde het ook wel even voordat het er stond. Inmiddels staat het er en is de financieringstermijn verstreken. En raad eens....heeft de koper de financiering (nog) niet rond! Pffff. Stress hier!
Ik werk bij een makelaar. Wij zetten de woning verkocht onder voorbehoud zodra de koopakte opgemaakt is en afspraken met partijen zijn gemaakt. Als het voorbehoud is afgelopen (na 5 weken) gaat de woning op definitief verkocht. Dus als de akte al bij de notaris ligt zou de makelaar het al gedaan moeten hebben. Maar ik weet hun werkwijze niet!
Je makelaar is dat dan vergeten door te geven: ik zou even bellen. Bij ons stond het er de dag na het tekenen al op!
Waarschijnlijk hebben ze uitstel van financiering gevraagd. Normaal is het voorbehoud 5 weken maar wordt wel regelmatig om verlenging gevraagd. Maar mocht de financiering inderdaad niet rondkomen of te lang duren wordt er een ingebrekestelling verzonden en moeten de kopers binnen 8 dagen aan hun verplichtingen voldoen. Mocht dit niet lukken dan kan je de bankgarantie opeisen.
5 weken is ook wel heel kort hoor! Wij hadden niks moeilijks en toch duurde het al 6 weken. Je kan misschien zelf contact opnemen met de kopers?