klacht indienen terecht, of laten gaan? (kapper)

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Net gingen dochter, oudste zoon en ik naar de kapper. Is van een grote keten, in de kapperszaak zitten altijd wat kapsters, maar geen leidinggevende. We zijn er nu voor de 3e keer geweest, dus niet zo heel lang klant.

Mijn dochter ging eerst: Het begon al dat de kapster vond dat haar haren niet geknipt hoefde te worden, was nog niet nodig (geen puntjes) Maar haar haren zijn dus lang en groeien heel hard, dus af en toe wil ik er een stukje af. Dus dat zei ik, dat ik héél lang niet mooi vind voor een 4 jarige. Nou, ZIJ vond van wel....... Daarna ging ze kammen en er zaten wel heel veel klitten in.....Tja, dat kan, dochter heeft gespeeld, haren waren uitgezakt, dat is ook de reden dat ik het niet te lang wil.

Nu is het zo dat mijn dochter een kruin in haar pony heeft, als die rond geknipt wordt, heeft zij altijd een gekke piek, die naar het midden slaat, die dus langer is. Zo lijkt het net of er een stukje over is geslagen, ik vind het slordig staan en dochter heeft daar ook last van (gaat af en toe scheel kijken hiervan) Dus ik had duidelijk gezegd dat ze daar op moest letten. Maar recht knippen was niet mooi, aldus kapster, vooral niet als ze het los heeft (en dat heeft ze niet, ze is VIER, geen 12) Ze heeft het altijd in een of twee staartjes, vlechtjes etc, ik hou van netjes opgestoken haren. Dochter wil nooit schuifjes in, dus kan ik het ook niet vastzetten.....

Dus dochter was klaar, moest haar haren weer in de staart, zegt ze: Kun jij dat nog niet zelf??? Nee, natuurlijk niet: ze is 4!! :(

zoon was aan de beurt, dus ik kijk naar haar pony, zit het dus met die gekke piek weer in haar oogjes. toen zoon klaar was gezegd, dat ik dat niet wilde, of ze er weer even naar kon kijken. En dat kon niet anders geknipt, dat kwam door die kruin, dat groeide wel weer bij......:x Dus ik zei, dat ik wilde dat ze die pluk gewoon wegknipte, wat ze na veel discussie met tegenzin deed. Daarna ging ze per direct met pauze, ze liep ook zo naar achteren ;)

Nu zit het prima hoor, daar gaat het natuurlijk nu niet om, maar ik vond haar zó vreselijk onbeschoft en raar doen, dat ik overweeg om een klacht in te dienen bij haar leidinggevende/het bedrijf. Normaal ben ik helemaal niet zo, maar ben best flink pissig :x

Wat vinden jullie: overdrijf ik, of toch gewoon doen?

2. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik vind niet dat je zeurt.
    Je geeft duidelijk je wensen aan en ik vind het knap onbeschoft dat ze zo haar eigen mening doordramt.
    De klant is koning toch? En je hebt het op een nette manier aangegeven.
    Ik zou dus gerust een signaal afgeven dat je hier niet blij mee bent.

3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Daar zou ik zeker wat van zeggen. Jij bent klant en jij geeft aan wat je wilt, zij mag uiteraard gewoon haar mening er over geven maar als jij als klant aangeeft dat jij het niet wilt zoals zij het aangeeft dan heeft zij zich daar gewoon aan te houden. Klant is Koning toch?

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik zou een andere kapper zoeken en er geen aandacht meer aan besteden. Zonde van je energie.

Wat een muts.

5. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Wat een rare gang van zaken... Ik weet niet of ik een klacht in zou dienen maar ik zou er in ieder geval niet meer naar toe gaan!

6. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Ik had dat onbeschofte stuk vreten al zeker 3x aan d'r eigen haren over de toonbank getrokken!?! Mond houden en je werk doen?! Jj bent de klant en het is jou kind! Klaar!

Dikke klacht indienen dus!

7. MamavanDuncan

MamavanDuncan Actief lid

6 sep 2013
    189
    81
    28
    Vrouw
    Waddinxveen
    Ik ben zelf kapster en ik zou het niet eens in mijn hoofd halen om zo tegen klanten te doen! Gewoon een klacht indienen hoor!

8. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Misschien was het gedrag van de kapster een beetje vreemd maar een klacht indienen vind ik onzin.

Ik denk ook niet dat je erg serieus genomen wordt als je zegt:
    "De kapster vond dat het haar van mijn dochter nog niet geknipt hoefde te worden. Vervolgens wilde ze geen pluk af knippen om te voorkomen dat het haar scheef zou worden"

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Maar nu de pluk weg is, zít het niet scheef! En ik vind het zelf wél raar als een kapster zegt dat haar haren nog niet geknipt hoeven te worden, dat maak ik toch zelf wel uit?

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou wel een klacht indienen en er inderdaad niet meer heengaan. Al wil jij kort stekeltjeshaar bij jezelf of dochter, of groen of weet ik wat. Je komt toch daar om je haar te knippen, advies geven mag, maar op deze manier.. Jeetje.

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

Zeker weten een klacht indienen!

Als JIJ wilt dat de haren van je dochter geknipt worden dan moet ze dat gewoon doen, als JIJ vraagt die pony anders te doen dan hoort ze dat gewoon te doen!

Het is ronduit onbeschoft dat zij tegen jou als klant zegt hoe zij het ziet bij JOUW dochter, ik zou zeker een klacht indienen en er niet meer naartoe gaan!

12. Moli

Moli Niet meer actief

whahaha... dat zou denk ik ook mijn reactie zijn:):D

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Zeker wel een klacht in dienen.

14. KimK

KimK Niet meer actief

Vreemd? Het is gewoon ronduit onbeschoft.

Ja een klacht indienen en daarna nooit meer daarheen.

15. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Ik had er direct wat van gezegd, is het niet tegen haar (omdat ze naar achteren liep), dan tegen degene bij de kassa.

Niet netjes van zo'n vrouw, zo behoudt je geen klanten als ze dit bij iedereen doet.

16. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik zou hier echt geen klacht voor indienen..
    Het is niet professioneel hoe zij jullie heeft behandeld maar een klacht, nee.

Ik zou of een andere kapperszaak zoeken of een andere vaste kapper nemen.

17. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Klacht indienen en een andere kapsalon zoeken

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik was eigenlijk perplex. Maar was wel duidelijk boos hoor, dat is de andere kapster echt niet ontgaan.

En voor degenen die het zeiden: Nee, ik ga daar ook niet weer heen.

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    ik zou er niet meer heen gaan gewoon, geen klacht indienen, zonde van je energie

20. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Dat is eigenlijk ook waar

Deel Deze Pagina