Ik heb mijn man nu al meerdere keren aangesproken op het feit dat hij me vaak laat schrikken. Bedoeld of onbedoeld, maakt niet uit want het gebeurt vrij regelmatig. En iedere keer was deze keer de laatste keer, zogenaamd. Elke keer hamer ik erop dat hij zijn aanwezig even (zachtjes) moet melden o.i.d. Ik ben namelijk vaak in gedachten, of gewoon druk bezig met huishouden etc. en schrik wanneer hij stilletjes uit het niets opeens voor me staat. Of de kamer in stormt. Of....zoals vandaag, opeens iets naast me neergooit op het aanrecht terwijl ik met kokend water bezig ben. Ik wist niet eens dat hij thuis was, hij kwam zo stil binnen dat ik onder de afzuigkap absoluut niets heb gehoord. Ik schrok me rot! Voor het zelfde geld krijg ik dat water over me heen! En toen ik hem erop aansprak (ahum, meer aanschreeuwde haha) begon hij erover dat ik hem op dit tijdstip had kunnen verwachten. En dat ik niet zo snel moet schrikken. Alsof ik hem binnen hoor komen wanneer ik druk bezig ben met koken, de kleine afleiden en onder een harde afzuigkap sta. En dan wordt er opeens iets naast je gegooid. Ik kon 'm wel villen. Maar goed, de vraag is eigenlijk: beloven jullie partners ook regelmatig verbetering en zie jij dan ook nul komma nul resultaat?? Of ben ik de enige geluksvogel?? Oh, en petje af voor degene die toevallig de gouden tip heeft hoe ik hier netjes mee om kan gaan.
Ik neem aan als je de kleine bij je hebt dat je verder in je huis ook (in het algemeen) oplet wat er gebeurd en dus doorhebt dat er iemand binnenkomt (lijkt mij niet vreemd) anders hang je een belletje aan de deur LOL!! Ik kan zo 123 even niets bedenken (maar er zal vast wel iets zijn )dat mijn man regelmatig vergeet. Wat betreft praktische dingen vergeten, we hebben alles op een whiteboard staan, als je naar binnen of buiten loopt dan zie je die, dus belangrijke dingen staan hierop.. maar dat is meer voor afspraken, belangrijke data's e.d.
Ik heb geen gouden tip voor je maar hier is het irritante dat mijn vriend smorgens zichzelf niet kan wekken. Hij slaapt altijd door de wekker heen en ik moet hem altijd wakker maken, doe ik dat niet verslaapt hij zich. Super irritant beloofd verbetering maar het gebeurd NOOIT. Op mijn vrije dagen of toen ik huismoeder was en kon uitslapen omdat onze dochter een laat slaper is zit er niet in want ik ben meteen wakker, en als ik meneer wakker maak valt die gewoon terug in slaap!
Haha dat is best vervelend idd! Maarre.....slapen doen we toch niet bewust? Dus ik vraag me een beetje af hoe hij dat zou kunnen verbeteren.
Mijn ex had hier ook een handje van. Hij maakte me ook expres bang.Ik ben een keer goed kwaad geworden toen hij mij weer eens liet schrikken. Ik was er zo klaar mee. Heb wel even mijn stem moeten verheffen en heel duidelijk moeten zeggen dat ik het niet meer pikte en dat hij mij echt bang maakte. Hij heeft het daarna niet meer gedaan. Misschien nog eens rustig praten met je man en duidelijk uitleggen dat je gewoon snel schrikt? Hij hoort gewoon rekening met je te houden
Mijn man belooft iedere dag dat hij mee zal helpen in het huishouden. De grapjas Hij heeft maar drie vaste klussen en daar moet ik hem ook echt iedere dag aan herinneren en ik mats hem ook heel vaak. En zo met alles trouwens, ik ben net zo'n wandelende agenda voor die man. (En áls hij er dan eens aan denkt om de vaatwasser zelf uit te ruimen, moet hij dat ook meteen heel trots melden )
Hang hem een belletje om Tja mannen en verbeteren gaat nooit zo snel. Denk dat je je er zelf gewoon meer bewust van moet maken dat hij rond dat tijdstip thuis kan komen, en dat hij ook in huis rond loopt dus zo achter je kan staan. @manyana. Ik zou hem dus gewoon laten verslapen.Hij is toch volwassen en verantwoordelijk voor zijn eigen wekker. Zolang jij hem blijft wekken gaat hij echt niet zijn best doen zelf wakker te worden
Wat ik zou doen, als je nog zo'n slot aan de binnenkant vd deur hebt die dichtdraaien of de sleutel in het slot zodat hij moet aanbellen. Echt waar, ik denk dat dit voor jou perfect werkt.
ja hoor hier ook steevast belofte na belofte van verbetering.. en als ikd an een keer echt boos word.. blijkt dus gewoon dat hij me niet gelooft, of het wel "mee vind vallen".. en daar vond ik de crux, als hij denkt van jo ze loopt te miepen, gaat hij echt niet veranderen.. mijn man vergeet alles elke dag.. gek word ik ervan.. na lang vechten, ruzies, gesprekken.. gaat het nu goed.. maar zo gauw hij niet lekker word (zoals momenteel) mag ik weer achter hem aan.. of hij wel aan de honden denkt bijvoorbeeld.. zucht
dat ligt eraan, hoe hard die deurbel klinkt, daar kan je ook van tegen het plafond gaan als het een harde bel is.
laat hem dan een paar keer flink verslapen. Hij vertrouwt nu er op dat jij hem wakker maakt dus waarom wakker worden van de wekker? dat is net als wanneer kinderen snachts huilen, veel mannen weten dat de vrouw gaat dus waarom zouden ze wakker worden?
Hmm, dit is geen gek idee aangezien ik dit af en toe al doe. Gewoon buitensluiten die vent. Zal 'm leren.
Hier ook een vriendje wat werkelijk NIETS kan onthouden... Niet dat het leuk zou zijn als hij vrij is met de verjaardag van ons zoontje of mijn verjaardag... Of dat als je opmaakt dat je dat zegt, dan kan er nieuw gehaald worden.. Schiet iemand hem geld voor is hij dat binnen 5 tellen vergeten, maar schiet hij geld voor dan onthoud hij wel dat ie nog wat van je krijgt... Hier zijn ook al zoooooooooooveel afspraken en beloftes gemaakt... Ik heb t zelf al geprobeerd, dat hij zelf mocht aangeven hoe of wat... Ik dacht, misschien vind hij dat makkelijker, zijn tenslotte dan zijn eigen ideeën... Helaas, ook die kan hij niet onthouden... Heb t maar opgegeven... Elke week maken we samen n rooster met wat er moet gebeuren (staat dus ook letterlijk op dat er acc.giro naar de bank moet oid) en nog... Nog... Blijft merendeel liggen voor mij...
Haha, mijn man dacht juist dat het fijn zou zijn voor mij als hij aanbelt voordat hij 's avonds thuiskomt. Daar schrok ik me elke keer weer de pleuris van (we hadden een verschrikkelijk harde deurbel). Sinds onze zoon er is heeft hij het nog drie keer gedaan, maar hield snel op als ik hem de baby in handen drukte die hij net had wakkergebeld.
Maar zou je dan ook niet schrikken als hij zich zachtjes aanmeldt? Als ik in gedachten ben schrik ik ook als mijn vriend zachtjes binnenkomt of iets zegt hoor.