Heeft iemand ervaring met een fit2fly verklaring? Wij vliegen eind augustus met Corendon dan ben ik 29 weken zwanger, op hun website staat dat je een fit2fly verklaring van de arts of gynaecoloog nodig hebt in het Engels met daarop de uitgerekende datum, de ik gezond ben en mag vliegen. Mijn verloskundige geeft deze niet af, alleen een brief met daarop de uitgerekende datum, dus ik heb net de huisarts gebeld. De assistente was er niet zo bekend mee en gaat het overleggen en ik mag vanmiddag terug bellen. Iemand hier ervaring met vliegen met Corendon na 28 weken? Waren ze strikt met deze verklaring etc?
Ik heb toentertijd gewoon een fit-to-fly verklaring van mijn verloskundige gekregen. Met vertaling in het Engels erbij. Draaide ze gewoon uit, uit de computer. Toen we terug vlogen, is de verklaring ook echt binnenstebuiten gekeerd. Als ik geen verklaring had gehad, was ik niet mee gemogen denk ik. Wij vlogen wel met Ryanair. Ik was tegen de 30 weken zwanger geloof ik.
Ik weet dat onze verloskundige zo'n verklaring ook niet af geeft. Geen idee waar je het dan wel kunt krijgen.
En hoe is het gegaan? Heb je een verklaring gekregen van je huisarts? Waarom geeft de verloskundige geen brief?
Bij mij was dit een paar jaar geleden ook een gedoe, ik wilde ook een papiertje hebben van een arts, ik heb toen op advies van de verloskundige de huisarts gebeld en uiteindelijk hebben ze me toen weer doorverwezen naar de verloskundige die een simpel papiertje voor me heeft uitgeprint. Ik had ook mijn zwangerschaps kaart mee. Al met al was het ca. 2 jaar geleden ook al een vreemd gedoe. Ik was toen ook zo'n 27/28 weken zwanger. Dus ik kan je niet verder helpen maar ik herken wel het wel.
Bedankt. Wist niet dat het zo moeilijk zou zijn. Wij zijn ook nooit ver van huis geweest toen ik zwanger was en ging zeker niet vliegen.
Hier draaide de verloskundige hem een paar weken geleden zo uit. Mocht wel maar 1 week oud zijn bij vertrek ( begin vakantie) Ik was toen pas 24 weken maar vele vroegen of ik bijna uitgerekend was dus voor zekerheid meegenomen. Kreeg ook te horen dat mocht ik hem kwijt raken ze hem gelijk kon mailen
Mijn verloskundige heeft hem ook zo uitgedraaid. En ze heeft zelfs de datum van afgifte gemanipuleerd zodat hij nog geldig zou zijn en ik niet vlak van tevoren nog langs hoefde te komen.